• NinnaLilltroll

Skottdagen närmar sig...

Nu är det mindre än en vecka till jag ska ställa den stora frågan. Ju mer jag tänker på det, desto mer pirrar det i magen. Jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra, men förmodligen blir det så här:

Han är hemma hela dagen och jag jobbar så jag kan inte direkt förbereda något hemma. Jag kommer i veckan att säga att jag vill gå ut och äta på fredagkväll (så att han inte planerar något annat). Sen på fredag får jag försöka locka ut honom till vår tomt där vi håller på att bygga hus. Eventuellt be honom möta mig där när jag kommer hem från jobbet. Det känns nog mer speciellt om han kommer dit och jag redan står där och väntar... Det hade varit mysigt om det hade varit fullt med marschaller också, men med tanke på alla hus runt omkring så hoppar jag nog det. (Vill inte väcka någon stor uppståndelse, ljus får vi tända när vi kommer hem...) Kanske kommer jag att ge en ros till honom när han kommer och om orden och nerverna bär, berätta för honom hur jag känner och fråga. För säkerhets skull får jag nog ha förberett med ett brev också med den någon dikt..

Ni som ska fria, hur är det med era nerver?

• Svar på tråden Skottdagen närmar sig...
  • ingenjörsbruden
    Disan skrev 2008-02-26 08:11:30 följande:
    vad är innebrännare? finne?
    En inverterad finne kan man nog säga.....den sitter långt nere....så man får en bula som gör as-ont men du får inte ut något för skräpet finns långt ner....
  • Disan

ja en inkapslad pormask typ.. ja en sån fick jag på ögonlocket precis under ögonbrynet en gång haha såg fasen inte klok ut. hur svullen som helst, såg ut som man fått en smäll
    jag gick till en hudterapist som sa att kroppen läker ut dessa själv och dem vill inte röra dom för då kan dom bli mer irriterade och infekterade, de tog typ 3 månader innan den försvann men de gjorde typ bara ont i en vecka och sen va den bara som en hård knöl resten av tiden

• ingenjörsbruden

Ja läka ut det är det bästa......
    Bara den inte sabbar för oss på fredag!!!!
    Då vill jag def pussa utan restriktioner!!!

• Urcellen Ellen

Någon som har ett tips på ett lite lagom överraskningsmoment vid frieri? Ska fria till min sambo för första gången. Har tagit upp mina bröllopstankar med honom och han är inte helt positiv till det. Men människor kan ju ändra sig och den som inte försöker vinner ju verkligen ingenting. Men jag vill alltså inte ställa till med nåt stort ståhej eftersom jag vet att det kan bli nej. Tänkte göra det hemma och ska köpa en liten flaska champagne ifall det blir ja (i annat fall får vi väl fira vår femårsdag). Men det vore som sagt kul med nåt annat också som får honom att vakna till i tv-soffan/vid matbordet.

• Cajsa Magnus

Hej,

Ett tips till innebrännare...det bästa är att låta den vara. Men vill man att det ska gå lite snabbare kan man alltid använda sig av ett medel som finns på apoteket dock glömt namnet, men det är en kräm som torkar ut den. Ett billigare alternativ som jag kör med är det gamla tandkrämstricket.

Och ett riktigt lycka till till er alla som ska fria på fredag, jag själv slog till förra veckan då jag fick ett guldtillfälle på Alla hjärtansdag.

PS. det var inte jag som ringde Ystad Allehanda.DS

• Disan

ja jag skulle ju kanske väntat tills på fredag men är kass på att hålla mig så det blev av igår och vi hade det supermysigt och de blev verkligen lyckat. så nu är jag nyförlovad och stolt det officiella datumet är dock på fredag iaf så de är då vi går ut med det i tidningen och släkt osv.

• ingenjörsbruden
    Disan skrev 2008-02-27 07:02:25 följande:
    ja jag skulle ju kanske väntat tills på fredag men är kass på att hålla mig så det blev av igår och vi hade det supermysigt och de blev verkligen lyckat. så nu är jag nyförlovad och stolt det officiella datumet är dock på fredag iaf så de är då vi går ut med det i tidningen och släkt osv.
    GRATTIS!!! Va kul!!! Skickade du sms som du sa eller?
  • Disan

ja alla de dikter jag hade tänkt överraska honom med skickade jag istället som sms under morgonen och dagen och de var väldigt uppskattat. han ringde flera gånger till och med på sina raster.

• NinnaLilltroll

Grattis Disan till förlovningen! Hoppas att vi andra sitter och är nyförlovade imorgon

• Disan

ja lycka till nu då alla som tänkt fria..
    våran annons va ute i tidningen idag och första smset kom halvsju hihi svävar på moln.

Svar på tråden Skottdagen närmar sig...