Nya Göteborgsbrudar
Hastigt och (lustigt?) slänger jag in mig i tråden!
Vi gifter oss 16 augusti i St. Birgittas Kapell och vi har precis rivstartat!
Hur går det för er alla, girls?
Hastigt och (lustigt?) slänger jag in mig i tråden!
Vi gifter oss 16 augusti i St. Birgittas Kapell och vi har precis rivstartat!
Hur går det för er alla, girls?
Tack för välkommelse! Jag ska kolla tisdag. Man måste inte ha med sin tokscrapbookade inbjudan med som som poängsätts?
Jag sitter och lurar på solosång ikväll. Jag har en killkompis som är duktig, som jag tänke fråga om han vill sjunga under vigseln.
Helst inte då stämma upp i That´s why the lady is a tramp...
Seriöst, de som jag tänker på är;
Vad jag sökte, vad jag fann.. av Gardell(fast egentligen handlar den mer om att finna sig själv)
Aldrig ska jag sluta älska dig (också Gardell)
...men jag vill gärna ha fler ideéer.
Ajjse>> vilka fina inbjudningskort! Vad roligt med en lite annorlunda form också.
Haha, när jag läser om era inbjudningskortstrubbel tänker jag bara på en replik ur Titanic. Gissa vilken!
Jag hade ett smärre psykbryt över inbjudningskortsteknikalitetskrångel, se länk. Men nu är det ny dag, nya tag...
Ett tag var jag inne på att bara beställa men jag tyckte det blev väl kul prislapp, för något jag tror jag kan fixa hyfsat själv. Jag vill bara inte bli fast i det träsket som blev med sonens dopservetter...
www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m2860695.html
Det ser ut som jag får hoppa över ikväll...
Ha det så skoj!
Förslag: V.20 Kl:18.00 på Fröken Olsson
Måndag:
Mizty (Caroline)
Bartan (Agneta)
fru Trul (Lotta)
Carolina1979 (Carolina)
Lokalo (Karin)
Tisdag:
Mizty
Bartan
fru Trul
Onsdag:
Mizty
fru Trul
Torsdag:
Mizty
fru Trul
Carolina1979
Vilken rolig idé på morgongåva! Klart värt att tänka lite mer på.
Jiiiises, vad meckigt det är att få ihop allt idag, känns det som. Jag har tänkt att vi ska inte gå vidare på detaljer innan vi sytt ihop kyrka, präst och festlokal och jag trodde det skulle vara piece of cake och plötsligt blev det skitkrångligt. Gaaaaaah.
Och jag är inne på tredje provkollektionen papper för inbjudningskorten.
Är man konstig om man är less på bröllop redan - och det är fyra månader kvar.... jeje...
Lottaochalex>>du vill verkligen inte ha med mig på nästa fika va?
Förslag: V.20 Kl:18.00 på Fröken Olsson
Måndag:
Mizty (Caroline)
Bartan (Agneta)
fru Trul (Lotta)
Carolina1979 (Carolina)
lottaochalex (Lotta)
Lokalo (Karin)
Tisdag:
Mizty
Bartan
fru Trul
Onsdag:
Mizty
fru Trul
Torsdag:
Mizty
fru Trul
Carolina1979
lottaochalex
Jag tror jag har hittat min klänning!
Synd bara att den bara verkar finnas i USA och inga uppgifter om återförsäljare Sverige, men skam den som ger sig...
Mizty
Kan det vara ett vitt litet hus på Lindholmen måntro? Alldeles brevid ett rött hus?
Vi bor alldeles i närheten.
Lägger till mig i datumlistan
Bartan 31 maj 2008
Sagess 28 juni 2008
SarahochDavid 9 augusti 2008
Troll1 27 september 2008
Mizty 081108
Carolina1979 23 maj 2009
Ajjse 13 september 2008
Lokalo 16 augusti 2008
Aha, Stallet är jättefint. Där tänkte vi ha mottagningen efter vår sons dop för några år sedan. Det finns nämligen en lokal som brukar användas för bröllop som är Hamnarbetarförbundets lokal och den ligger precis vid Port Artur vid Sannegårdshamnens hållplats!
Jag har varit i Danmark och köpt skor jag ska ha på bröllopet! Fint väder på färjan.
Skor var faktiskt en grej jag känner jag inte vill lägga mycket pengar på. Vita skor, må vara aldrig så diskreta, kommer jag bara använda en dag till ever och det är 16 augusti iår... Visst är det skönt med sköna skor men jag tror dom här blir helt ok. Jag ska lägga upp bild när jag orkar. Jisses, vad trött man blir av att åka båt en dag...
bartan>> vi har också haft vår beskärda del av det där, så jag sitter också gärna och grumfar lite på fikan! Medtag egen verbal vodoo-docka liksom
Hej, skoj att ni hade skoj! Min förkylning accelererade med en anmärkningsvärd fart under eftermiddagen. Har på ren vilja tagit mig till jobbet idag... *pust*
Förslag v.22
Måndag 26/5
Mizty (Caroline)
Bartan
Schükano (Erica)
Lokalo (Karin)
Tisdag 27/5
Mizty
Bartan
Schükano
Lokalo (Karin)
Onsdag 28/5
Mizty
Schükano
Torsdag 29/5
V.23
Måndag 2/6
Mizty
Bartan
Schükano
Tisdag 3/6
Onsdag 4/6
Mizty
Bartan
Carolina
Schükano
Torsdag 5/6
Mizty
Carolina
Tack för påkryningarna.... trots detta, en förkylning utan dess like. Och detta bara dagar innan göteborgsvarvet. Blev lite väl ivrig kan väl tilläggas. Det gick ju så bra på Vårruset... och blev erbjuden att ta över en nummerlapp till Varvet. Tänkte inte så mycket på att det är skillnad på 5 och 21 kilometer. Jaja, vi får se. Alla sätt att gå ner i vikt inför bröllopet är bra.
Hur går det för er? Vad bockar ni av på listorna idag eller vad har ni fokus på just nu?