• Troll1

Nya Göteborgsbrudar

Frökenkräfta:
    Vi ska vara på Stora Holms säteri. Finns bilder i mitt galleri. Det är uppbokat lång tid framöver, så kolla upp det så snart ni bestämt er var ni vill vara. Det är otroligt mysigt därute. Lokalen är så härlig!
    Tar väl 10 min från stan sådär (om det inte är rusningstrafik, men det slipper man ju på en lördag...). Det kostar mkt 12500:- eller 13000:-. Man får ha stället från fre - sön. Det finns bord, stolar och bordsdukar resten hyr man själv. De är bra att ha att göra med!
    www.storaholmssateri.se
    Vi sökte läng innan vi bestämde oss. Det är svårt med bra/billiga ställen att hyra om man inte vill åka ut i "buschen".

• Troll1
    bartan skrev 2008-05-06 08:57:30 följande:
    Jag börjar känna mig som ett nervvrak. Trodde allt var klart så helt plötsligt börjar m2b´s bror ställa till bekymmer.Känner att det börjar bli lite trångt i klänningen och inget är bra just nu. Men ser ändå framemot måndagsfikan, det ni.
    Vadnudå? m2b:s bror?? Vad kan han göra som ställer till det? Är det lättlöst?
    Trångt i klänningen är det här också, jag vägrar prova och sömmerskan vill se den snart. Måste gå ner lite nu. Får skylla på att jag är ensam ett par veckor till (5!) med min 10 månaders busunge och får trötthetsdippar som jag gärna hjälper upp med goa sötsaker. FAST igår kände jag en liten vändning, åt inget sött på hela dagen...
  • Troll1
    bartan skrev 2008-05-06 09:05:16 följande:
    Det är brodern och hans tjej som dummar sig. Jag har blivit påhoppad som rasist och förnekar hennes ungar etc. Hon skulle ite komma på bröllopet på grund av detta. Slutsumman blev att vi tog tillbaka inbjudan för brodern med. Nåde den som inte vill glädjas med oss.
    Men herregud! Ja, ibland undrar man... Konstigt att folk orkar med att bråka. Det är ju ER stora (största?) dag o allt. Sorgligt!
    Vi får muntra upp dig lite.
  • Troll1

frökenkräfta: Tackar för tips! Känner inte till ngt ställe som gör manikyr. Det har jag aldrig gjort "proffesionelt". Kanske på yiden?! Jag ska göra snygga naglar till bröllopet har jag i alla fall bestämt.

Mizty: Vad missade jag? Vad tyckte du om kvällen?

• Troll1

Hej! Jag hade ju inte anmält mig, men vill ändå säga att jag står över idag. Det har varit hektiskt de senaste dagarna... MEN jag kommer gärna på nästa. Hur långt har ni mellan träffarna? Hade varit roligt om det inte går så lång tid till nästa.
    Ha det riktigt roligt/mysigt ikväll tjejer!

• Troll1
    Mizty skrev 2008-05-12 12:54:23 följande:
    Snyft!! Hoppas verkligen du kommer nästa gång
    Snyft?! Haha, du är rolig du! Ja, jag vill gääärna, men just nu känner jag mina begränsningar. Lilla skruttan är i en "MKT aktiv fas" också... Hmmmm
    Spara en kanelbulle till mig, eller ta en så´n där go med morot.
  • Troll1

Hej på er brudar!
    Har nu varit med blivande svärmor och köpt garn till en jättesöt bolero. Hoppas den passar min klänning... Vi valde ett garn som var tunnare och lite lyster i. Ngt mörkare än på bilden i mitt galleri. Tjohoooo
    Hur har ni det?

• Troll1

Haha, inte jag Gubevars! Svärmor kan hon...

• Troll1

Frökenkräfta: Kika in på vår sida ingelsochniclas.weddingannouncer.com där finns tips på boende. Stora Holm har även 2 dubbelrum och 2 enkelrum (tror jag det var) i ett intilliggande hus om man vill övernatta. Mysigt!

• Troll1

Frökenkräfta: Jag menade under fliken "boende" på min sida. Där finns det telnr till näraliggande hotell, vandrarhem etc. Mizty: Tack!
    Jag trodde det var 400:-/rum?! Uhhh, och jag som tänkte bet för mina syskon där. Blir nog inte så då... Tyvärr tar de bra betalt. Det är väl inte sååå dyrt om man jämför, men med tanke på hyran för lokalen så plockar det på ngt grymt. Vår ekonomi lär nog halta länge efter festen. Men det är det väl värt!

Ikväll kommer sambon hem från Moskva på blixtvisit. Åker igen på lördag morgon. Gäller att njuta av att få ses äntligen! Lisa blir nog förvånad.

Må så gott så länge!

• Troll1
    bartan skrev 2008-05-15 23:01:55 följande:
    Tjejer, nu har hjärnan gått på högvarv idag.Vi ska betämma en låt till bröllopet och nu funderar jag om denna passar, Can´t help falling in love with you, med Elvis.Det var första låten som gubben sjung på karaoke för mig när vi träffades. Som valslåt funderar jag på Fredrik Åkare och Cecilia Lind av Cornelius W. Även här finns särskilda anledningar då m2b har spelat den på gitarr för mig.Låter det som rena blaha eller vad tror ni??
    Bartan: Det är ju Ert bröllop och det viktigaste av allt är att NI är nöjda med Ert låtval. För oss är musiken viktig så vi spånar som bara den och känner efter allt vad vi kan.
  • Troll1
    bartan skrev 2008-05-16 10:25:28 följande:
    Jag vet, men just nu känner jag att det bara går runt i huvuvdet. Har bara träffat gubben per telefon denna veckan och denna helg vankas det troligen svensexa och möhippa. Skulle vilja ta time-out.
    Jag förstår! Kan du ta lite "powernaps"? Du behöver ladda batterierna och vila hjärnan lite.
    Min sambo är bara hemma en blixtvisit (har varit i Moskva 3 v) och åker tidigt i morgon igen och blir borta dryga 3 veckor till. Det är inte lätt att bröllopsplanera per telefon, jag vet.

Mizty: Här är fina färger:

• Troll1

Välkommen hem Frökenkräfta!
    Ajjse: Hujeda, det lät riktigt hemskt!

Har ett litet dilemma. Jag får försöka fatta mig kort:
    Min son (21 år nästa tisd) har en gammal kompis, som jag varit nästan lite extrammama till förr. Nu har vi nästan ingen kontakt förutom att han kom på min lilla dotters dop. Jag frågade min son om killens adress, så jag kunde posta ett tack-kort från dopet till honom. Min son missförstod mig och sa till kompisen att han skulle bli bjuden på "morsans bröllop" och skulle få en inbjudan. Öhhh, det hade vi inte tänkt. Däremot är min äldsta väninnas dotter (också gammal kompis med min son) och sambo bjudna. Nu vet jag inte hur vi ska göra. Det känns konstigt nu. (tackvare min sons stora trut ) Nu kunde jag inte skicka tackkortet på dottern för då hade han väl undrat när han väntar på inbjudan till bröllopet...
    Hänger ni med?? Han har också en sambo som jag aldrig träffat. Det blir en del ungdomar iom släkten. Samtidigt som att jag inte vill såra honom (för det gör jag väl om jag inte bjuder honom??)VAD SKA JAG GÖRA??

• Troll1

Frökenkräfta: Det är bla det med ekonomin. Jag kommer inte att känna alla på bröllopet och sambon känner inte heller alla. Så är det, men jag vill inte att det ska bli sonens kompis-fest (röj??) om du förstår vad jag menar. Min son fattar inte hur stort det är. Ingen vanlig fest om man säger så. Det är ett dilemma...
    Min väninnas dotter bjöd jag eftersom jag känt henne sedan hon föddes (hon har också gått i samma klass som min son) och är ganska engagerad i själva bröllopet. Ghahhahaa!
    Jag tar tacksamt emot era synpunkter!

• Troll1

Vi kanske får bjuda honom och hans flickvän. Tror han vill... Men det blir knepigt eftersom det finns andra som vi funderat på att ev bjuda. Han är jättego, men hur blir det med "gänget samlat" tro? Fast som min tärna sa; "Det spelar nog ingen roll vilken ålder, vem som helst kan röja lite fööör mkt". Så sant!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar