Inlägg från: Äntligen är det min tur |Visa alla inlägg
  • Äntligen är det min tur

prickar och ärr efter rakning.

Jag tycker också vaxning är bättre mot röda prickar, utslag o innåtväxande hår.
    Sen blir håret lite uttröttat efter att tag o växer inte innåt lika ofta.

På mig iaf

Jag tycker att det beror på VEM du går till ovaxar. De drar remsorna lite olika. Så det kan göra mer ont om de inte är riktigt vana.

Jag brukar ta ett par alvedon + att inte ta det vid ägglossning el mens tider!! Huden är mer känslig då!

MAn behöver inte ta allt. Jag brukar ha trosorna på o dra de åt sidan bara. De tar precis så mkt el lite ni vill!! De har betalt för det!!

Jahaaa jag har bara gjort med remsor!! Är Brasil vaxet bättre alltså?

Vad ÄR skillnaden, vet du det?

Tooticki skrev 2008-05-06 14:16:34 följande:
    Äntligen är det min tur skrev 2008-05-06 12:53:16 följande:
    Oh ja!!! Avsevärd skillnad faktiskt!

Tack för bra svar!!
    JAg fick också JÄTTE blåmärken sist. Sambon funderade vad som hade hänt juh!!

Tooticki skrev 2008-05-07 07:25:24 följande:
    Äntligen är det min tur skrev 2008-05-06 18:31:39 följande:
    Ja, det brasilianska vaxet är i en burk och är tjockt och trögflytande, de är anpassat efter den känsliga miljön i underlivet. Den får med fler hår och är skonsammare mot huden.Pinjevaxet är det vax man egentligen använder till ben, armhålor etc. Jag skulle vilja säga att de som använder pinjevaxet förmodligen gör det för att de är lite lata/vill spara tid. Det tar min vaxare 50 minuter att vaxa mig brasilianskt, nu när jag har hållt på ett tag, medan en pinjevaxare klarar det på 25 minuter. När jag var hos en som gjorde med pinjevax fick jag blåmärken och blödningar under huden och dessutom hade hon lämnat kvar hårtussar här och var.

Det ska jag göra. Kan du nåt om märken??
    Jag har ju en kompis som gör sånt där. Men jag tror inte hon vet nåt märke....

Jag har fått det men det fick jag ju med rakning också....

Inga permanenta ärr vad jag vet iaf.

Nu kommer det dumma frågor!!
    Vad för hygene? Märke? Vad heter det? VAr köper man det?
    VAd va det andra?
    Kan du bara skriva märke, var man köper o vad det kostar ca.
    Det låter som jag behöver prova detdär....

I s o l d e skrev 2008-05-07 21:16:33 följande:

Jag hade oxå problem med inåtväxt och röda prickar. Sedan kliade det mkt när hårstråna växte ut igen. En kompis föreslog att jag skulle prova invit hygiene (sån som man rengör intimleksaker med) och därefter stryka på lite silicon glidmedel. Trodde hon skojade men köpte och provade Det funkar jättebra. Efter rakning på med hygiene och därefter glidet (hihih låter lite kul kanske...) sedan gjorde jag samma efter kommande 2 duschar. Kan inte var mer nöjd. Inga prickar, inga inåtväxta hårstrån och inget kliande. Dessutom blev det mkt lenar.. ;)Fick dessutom veta att man kan ha siliconglidet i håret (fungerar som silicondroppar, fast är billigare) Sen kan man alltid skoja till det och säga att man har glid i håret :) :)

Tack snälla du för hjälpen! Toppen!
    Då borde glidmedlet man köper på apoteket funka också eller??

I s o l d e skrev 2008-05-07 22:07:50 följande:

Invit (märke) hygien (produkt) kostar ca 100kr innehåller 100ml som varar hur jättelänge. Är i gelform så man behöver bara ta 1-2 droppar varje gångSiliconglid funkar vilket märke som. Jag använder Glide 4 you eller Pjur Woman. Glide 4 you kostar runt 110kr för 100ml. Pjur woman kostar ca 210kr för 100ml. Pjur woman är enligt mig bättre eftersom jag även använder detta under akten. Har tyvärr vestibulit, vilket gör att glid är ett måste. Så erfarenhet kring olika märken har jag ;)Du kan köpa allt via nätet ex. www.lustjakt.se (där köper jag mitt, de skickar med diskret avsändare och leveranstid på ca 3 dagar) sök på nr 60001, 2500, 9082 eller besöka en vanlig erotikbutik det kan bli en rolig upplevelse...Väl värt ca 200kr för att prova.

Det är lugnt.
    Tack. Ska gå upp o läsa då...

I s o l d e skrev 2008-05-07 22:41:09 följande:

oj, det där med citatet blev fel. Är ny här och försöker lära...
Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.