Inlägg från: Kanelisen |Visa alla inlägg
  • Kanelisen

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Åh, skønt att vår tråd får leva vidare, hihi....

• Kanelisen

Typ alla som vi ska bjuda vet redan om att vi ska gifta oss...jag ser ingen poæng i att hemlighålla det(å så kan jag ju inte hålla kæften heller..). Det gør oxå att vi inte tænkte skicka inbjudan førræn i maj/juni (men dock innan semesterperioden!) før vi vet att ingen kommer boka sig på nåt annat ændå, hihi.

• Kanelisen

Aaah, igår var vi och fick våra första vaccinationssprutor inför bröllopsresan, hihi! Har fortfarande lite ont i armen faktiskt.... men det känns så kul att ha gjort det, det blev på något sätt ett symboliskt steg närmare bröllopet och resan!

• Kanelisen

Hej hopp!
    Efter lång bortavaro är jag nu tillbaka...puh! Var och tittade på vigselring i helgen, gud så svårt! Nu har jag hittat 4 st som alla är superfina (och inom vår budgetram) så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Tur att man har tid på sig!

Har kollat upp transport för oss på den stora dagen. Tyvärr kan inte min farbror ställa upp med sin coola veteranbil, så vi funderar på att hyra. Men det går på 2500 kr för några timmar, vet inte om det är värt det? Hur gör ni andra? (Vi har 2,5 mil från kyrka till lokal)

• Kanelisen

Vi började spåna på våra gästpresentationer en kväll efter en flaska vin...hihi. Först gick det toppen och jag var sååå nöjd med våra klurigheter, men nu har vi oxå fastnat så att de "braiga" är alldeles för bra i jämförelse med de andra...suck.

• Kanelisen

Nä, rim känns bara krystat tycker jag.Vi försöker hålla oss ifrån det.

• Kanelisen

Oooh, vilka fina kort Troll1!
    Jag fick precis en paketavi från posten nu, mitt paket med inbjudningskort, såpbubblor och engångskameror har kommit. Måste genast springa till affären och hämta!!
    Vi har beställt själva grundkorten, men ska skriva texten och pynta dem själva, ska bli så kul att få komma igång!

• Kanelisen

Åh, har precis fått prisförslag på blommor. Min bukett plus 2 tärnbuketter, 2 näbbuketter och 3 coursage kommer gå på ungefär 1500 kr, och då får jag dem precis så som jag tänkt mig. Är sjukt nöjd! Så skönt när saker och ting går som man vill, hihi... =)

• Kanelisen

Ja visst är det sjukt billigt med alla blommorna! Det är gerbera, min favoritblomma. Så det är ju lite billigare än rosor, men ändå...

• Kanelisen

olijara skrev 2008-04-30 19:16:58 följande:

Hej!Jag blev nyfiken på vart ni har hittat denna florist som gett ett sånt bra pris. Jag gifter mig i Vadstena den 13 september. Har inte börjat kolla runt efter florist än ska kolla både i vadstena och motala.
    Hej Olijara!
    Det är faktiskt Blomsterboden som ligger på Storgatan. Eftersom jag inte kommer från Vadstena fick det bli den affär jag känner till, hihi, men det var ju ett lyckat val! =)

Mina tärnors buketter kommer inte se ut som min, de ska ha en enda gerbera med lång stjälk och så murgröna virat runt stjälken, tror det kommer bli skitsnyggt. Jag har en rund bukett med gerbera och så murgröna i "botten". Däremot kommer mina näbbar ha en lite mindre gerberabukett i rund modell (fast utan murgröna).
  • Kanelisen

Ooooh, de ringde precis från affären och sa att min klänning kommit! Wowowowowow! Fast nu måste jag ut och hitta rätt underkläder, skor har jag hittat som tur är.... Vad ska ni ha, bh och trosor eller nån slags korsett?

• Kanelisen

Vi ska ha en helt vegetarisk meny. Först några olika tilltugg till brudskålen. Sen blir det förrätt, en till två varmrätter (kocken har nån idé om det där som vi ska få höra när han tänkt klart) och så bröllopstårta. Jag har ingen aning om vad vi ska ha för tårtsmak, jag är ingen tårtfantast egentligen men choklad funkar ju i alla lägen, hihi. Till midnatt blir det nattamat, någon typ av vegetarisk wrap tänker vi oss. Men vi har som sagt en kock som klurar på allt det där och han är jätteengagerad så det känns som att vi är i trygga händer!

• Kanelisen

Ah, idag har jag äntligen hittat en bra bh. Såg faktiskt ut som om mina tuttar var ungefär dubbelt så stora, hihi, det var nån slags vadderad kupa med push. Provade den med topen till min klänning och det blev skitbra, är sååå nöjd!
    Sambon lyckades hitta en frack som satt som en smäck idag också, så nu är vi nästan färdigekiperade, skönt!

• Kanelisen

Fröken förväntan skrev 2008-05-05 21:19:37 följande:

Jag behöver också dubbelt så stora tuttar! Var din axelbandslös? I så fall var köpte du din?
    Nej tyvärr är den inte axelbandslös. Men det går att byta ut axelbanden till genomskinliga band, det ska jag göra. Min klänning har ju en broderad rygg och "ärm" så då syns inte axelbandet om det är genomskinligt, toppen! Köpte bh:n på Twilfit, de hade inte så mycket att välja på men de hade den som jag ville ha!
  • Kanelisen

Idag har jag hämtat min klänning! Den satt som gjuten, behöver inte göra några ändringar alls, så skönt! Så nu är allt klädmässigt klart för mig, förutom strumpbyxor/stayups, men det ska nog kunna lösas på 4 månader, hehe...
    Dessutom har jag och sambon lyckats skriva ut och skära till pappren till vår inbjudan, så i helgen blir det pyssel och knåp, tjoho! Skönt och komma igång igen, vi har inte gjort så mycket på sistone känns det som.

• Kanelisen

Fröken förväntan skrev 2008-05-16 19:10:43 följande:

KUL! Visst blir det mer verkligt när klänningen hänger där!? Har du en bil? Nyfiken
    Nej jag har ingen bild. Och ingen bil heller, haha! =) Tyvärr har Lilly av någon anledning inte med min modell på sin hemsida längre(det är årets kollektion så jag vet inte varför), och jag glömde min kamera hemma hos en kompis förra helgen så jag kan inte ta nåt foto ännu...men så småningom kanske!
    Ja det blir mer verkligt! Fast jag måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt fattat att vi ska gifta oss...jag tror det kommer slå mig som en blixt när jag väl ska gå nerför altargången!
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*