Inlägg från: FoxyLoxy |Visa alla inlägg
  • FoxyLoxy

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Tack Snart fru W för att du tog initativet och startade upp en ny tråd!
    Ni brudar den 6:e leder helt klart statistiken ;)

Jag kan bocka av:

Vigselplats
    Festlokal (samma som ovan)
    Catering
    Bröllopsresa
    All musik- dels till själva cermonin och festen efter.

Vigselringar behöver jag inte bekymmra mig om... Min M2b kommer att beställa dem. Så den 13/9 vet jag vad det blir.

Vi har tittat på inbjudningskort och vet vilka vi vill ha men har inte spikat gästlistan riktigt än.
    Vi kommer väl att försöka få i väg dem i slutet på april/ början på maj.

Min M2b har någerlunda bestämt sig för vad han vill ha på sig... och vet ungefär var han ska hitta det- och därmed är både bestman och näbb färdig.

Jag däremot stirrar som en vilsen sill och har inte en aning om var jag ska hitta min klänning. Däremot ska vi till London i början på april- så min stackars gulleplutt får stå ut med shopping!!
    (Finns ett par alternativ i galleriet)

Vi har bestämt tema... Svart/Vitt.

Började sitta och göra festprogram igår- med allt från brudparskuriosa till små presenteringar av alla gästerna- det lär ta sin lilla tid!!

Det är så långt som vi har kommit nu... snart bara 6 månader kvar *wiiie*

• FoxyLoxy

Skonie:

Vi har oxå planerat vår vigsel till 16,00. Oxå en utomhuscermoni som planerat kommer att ta ca 20 minuter.

Men det är väl ljust till i alla fall ca 19,00... eller?

• FoxyLoxy

Jag har köpt klänning idag!!! Wieee! Äntligen!
    Har känt mig som en vilsen sill- Inser att Malmö inte har det stora utbud som man skulle vilja, men en liten tur (Och fem bröllopsbutiker senare ;) så har jag lyckats prova igenom de olika alternativen och bestämt mig!!

Nu vill man ju bara att september ska komma så att man kan få klämma i sig i den lilla bakelsen med slöja och få känna sig så fin igen!! (Bild ligger i galleriet för er som är nyfikna)

Är ett par till som hade flaggat för den 13:e... vi tar in på er den 6:e (Dock så leder ni stort än så länge;)

Annars börjar det rulla på- var och diskuterade mat och viner i förra veckan och fick klartecken för två av våra viner att de var hittade och tingade till oss *wiie*

Inbjudningarna ska beställas i morgon.

Gällande morgongåva till m2b så funderar jag på manschettknappar med gravyr "Alltid din" på den ene och datumet på den andre.

Men min klänning är fixad... "flyger runt på små små rosa moln"

• FoxyLoxy
    matildaochniklas skrev 2008-03-05 19:58:01 följande:
    Jag kan inte se ditt galleri Gör det synligt för allmänheten
    Tror jag har fixat det... om inte, hur gör man?
  • FoxyLoxy

Fröken förväntan:

Tack för hjälpen! Nu ska det förhoppningsvis funka;)

Lanovia 08:
    Ha ha är inte det den största mardrömmen som finns... Kan riktigt se hur man springer runt och uttalar ett lätt hysteriskt mantra "Men den SKA vara här någonstans".

Gällande inbjudningarna så ska vi beställa dem i dag och ha skickat ut dem i mitten på maj med osa i mitten på juli.

• FoxyLoxy
    höstbrud2008 skrev 2008-03-06 11:39:49 följande:
    Oj vi tänkte skicka ut inbjudningarna i juni/juli med osa datum den 27 augusti, det borde väl ändå räcka? Småbarnen får följa med på bröllopet och de äldre baraen kan vara hos sin pappa. De som har längst att resa har två timmars bilfärd. Tror ni inbjudningarna behöver komma ut tidigare?
    Tidigar eller inte beror väl lite på hur mycket som behöver planeras och framför allt utföras efter att man vet till 100% hur många och vem som kommer.

Jag ska sitta och sy och brodera ca 65 servetter till bordsplaceringen plus att jag vet om att jun-aug så har jag alldeles för mycket att göra på jobb så jag räknar med att de månaderna försvinner när det gäller bröllopsplaner...

Med andra ord- känner ni själva att ni hinner med så är det gott om tid;)
  • FoxyLoxy
    Troll1 skrev 2008-03-06 17:21:56 följande:
    Tycker det låter bra! Man kan ju alltid ge varandra ngt litet dagen efter också om man nu vill det.Jag behöver tips på snygga, stilrena manchettknappar.
    *Puffar* Behöver också lite tips just på manchettknappar...
  • FoxyLoxy

Skonie:

Ha annars lite tålamod- (jag letar efter champagnefärgade ballerina skor, och i mars månad är utbudet minst sagt MINIMALT!)

Men snart kommer student tider! Har man lite tur kan man hitta snygga ljusa skor i de vanliga butikerna- vilket också lite turligt innebär att man inte har lagt på 50% bara för att det råkar heta brud... skor

• FoxyLoxy

Avil: Vart ska ni gifta er om du ska vara barfota? Serige känns inte aktuellt ;)

• FoxyLoxy

Oh vad mysigt! Två bröllop!! Varför inte!? När man ändå håller på med planering och allt ;)

En brud som har tänkt till;)

Grattis och lycka till!

• FoxyLoxy

Till alla som har siktat in sig på den 13/9, idag är det 6 månader kvar *wiieeee*

• FoxyLoxy

Vi frågade våra tilltänkta toastmasters igår om de ville ställa upp- och fick ett rungande ja! :-P

Nu kan planeringen ta fart igen... inbjudningar nästa!

• FoxyLoxy

Oj Oj vad alla börjar vakna till liv... solen strålar och blivande brudar också...

Vad skönt att höra att man inte är sist.. vi ska ner och beställa inbjudningskorten i morgon (Sitter framför mig med mallen och är allmänt pirrig nu när allt är på pränt...)
    Vi planerar att skicka ut dem i slutet på april- mitten på maj och sen OSA den 15/7.

Fick äntligen godkänt från vår stråkvartett om våra låtval och har varit nere och beställt noter till allt.

Min m2b har varit och beställt kläder till sig och bestman.

Och han har beställt våra vigselringar idag...

Vi ska till London nästa vecka- köpte en resa med fotbollsmatch till min m2b när han fyllde år- ska bara försöka och komma ihåg att det faktiskt är hans present och inte min shoppingrunda.. Men det kommer att bli svårt, kan se mig själv "men hjärtat- BARA denna butiken också...)
    Hoppas att komma hem med mina skor.. ska bara hitta dem

Nåja det börjar rulla på så smått även här

Och till sist...välkomna alla nytillkomna...

• FoxyLoxy

Jag måste bara få puffa lite grand för min m2b... Han är utan tvekan den bästa "lyssnaren" som finns här i världen!

Vi pratade lite löst häromdagen om smycken m m och vad jag kunde tänka mig, och jag berättade om att jag hade hittat ett par jättevackra pärlörhänge som jag tänkte köpa och att jag skulle leta rätt på ett snyggt pärlhalsband och ha till.

Igår var han nere och beställde våra vigselringa (jag fick inte följa med eftersom han ville välja min ring, han valde förlovningsringen oxå och den är jag supernöjd med så inga bekymmer...)

Och så kommer han hem- och har köpt världens vackraste pärlhalsband till mig- precis ett sådant som jag hade beskrivit att jag var på jakt efter!

"HONOM ska vi ha" är det någon som har yttrat klokt en gång i tiden

• FoxyLoxy

Hi hi 4 månader kvar för oss den 13:e.... *ler*

• FoxyLoxy

Det var hemskt vad ni alla är aktiva här inne

Jag har ÄNTLIGEN hittat mina skor!! (Såååååå lycklig- för en gångs skull ett helt- enligt M2b- legitimt skäl att gå dragandes från en skoaffär till en annan;)

Alla smycken är inhandlade och färdiga, vigselringarna var M2b och hämtade i lördags. (Är nyfiken så jag håller på att spricka- han har valt ut dem och jag får se dem den 13/9 ca kl 16,10)

Vi har förhört oss om fotograf och hittat en favorit- väntar bara på svar- lyckades hitta en som faktiskt jobbar utanför studio... och som också stannar för mingel, middag och fest.

Inbjudningskorten är ett korrektur från att börja tryckas.
    Bokat tid med frisör.
    Bokat tid med floristen i början på augusti för konsultation.

Det är intressant och se hur pass mycket konsultation man tycks behöva inför en sådan här dag... Tror inte jag har blivit så "konsulterad" under mina 27 tidigare år som detta senaste

Hur går det för er andra?? Har alla skickat ut sina inbjudningar?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*