Inlägg från: Schükano |Visa alla inlägg
  • Schükano

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Oj vad här skrivs..det går ju inte att vara borta en dag från datorn..då missar man ju massor

Vi har vinrött, vaniljvitt och silver som temafärger.

Jag kan bocka av på min lista:
    kyrka
    präst
    Solist i kyrkan
    festlokal
    dj
    cateringfirma för mat och dukning
    kläder och skor till mig
    håruppsättning
    bröllopsresa

I helgen ska vi på bröllopsmässa på Kalmar Slott. Det är tur att min m2b också tycker att det är roligt att gå på bröllopsmässor för det här blir den 4:e som vi besöker.
    Efter den hrä helgen har vi satt som deadline att nu måste vi bestämma hur inbjudningskorten ska se ut...vi har många olika förslag och ändrar oss hela tiden. Suck...så trött man blir
    Fast det är ju skoj också
    I helgen ska vi också titta på olika bröllopstårtor och prata med floristen om brudbuketten, bordsdekoration etc.
    Ska ni ha blomsterutsmyckningar i kyrkan?

Tjejer...Tiden går snabbt...det var inte länge sen vi skrev när det var 7 månader kvar till den stora dagen...nu är det snart bara 6 månader kvar

• Schükano

Trist att du lämnar oss Synthetic men du är själklart välkommen att hänga med i vår tråd ändå. Du kanske kan få några tips på vägen...
    Snart är det bara ett halvår kvar! Oj oj oj...vad härligt!

• Schükano

Vår vigsel blir kl 16.

Vi gifter oss i Kalmar men många av våra gäster kommer från Göteborg eftersom min m2b är därifrån samt att vi bor där. Genom att ha vigseln kl 16 så kan många av våra gäster från Göteborg köra till Kalmar samma dag som vigseln är och slippa en extra övernattning.

• Schükano

Jag håller med dig matildaochniklas. Min m2b ska ha liknande kläder som din m2b. Vi har dock inte beställt några än men vi tar nog en runda på stan på lördag så att han får prova ut allt.

Är det någon som börjat fundera på vigselprogram? Vilka psalmer tänker ni ha? Jag skulle vilja ha några som man känner igen så att alla kan sjunga med hellre än att de är "riktiga" vigselpsalmer..

• Schükano

För oss är det också minst 2 psalmer som är obligatoriska. Vi har inte pratat närmare med organisten eller prästen om vilka dessa kan tänkas bli.

• Schükano

Troll1: Ja jag tror absolut du kan skriva ut texten till psalmen och lägga in den i ditt vigselprogram.

• Schükano

Jag tycker Change har väldigt bra bh:ar. Dem finns ju bla i centrum (www.arkaden.nu/arkaden/shop2.asp), Backaplan och Frölunda Torg i Göteborg. Jag har köpt axelbandslös bh där och tycker den känns lite speciell och lyxig att ha till bröllopet. Brukar vanligtvis ha underkläder från H&M eller Lindex men vill känna mig lite speciell på den stora dagen.

• Schükano

Min bh som jag köpte på Change tror jag kostade mellan 200-300 kr.

Kul att du tittade förbi Höstbrud 2008. Håll oss uppdaterade med hur allting går för er.

• Schükano

Hej på er,

Nu har jag och min M2B suttit och knåpat färdigt med vår bröllopssida..fantastiskt vad man kan åstadkomma en lördagskväll efter god middag och litte vin...Imorgon tjejer, är det bara 5 månader kvar (för oss som gifter oss det 6/9! )

ericaochmagnus.weddingannouncer.com

Några fler som har ngn sida som man kan titta på?

• Schükano

Troll1...Hade jag gift mig i Göteborg så hade jag gått till Salong Unik salongunik.se/index.html
    Maria hade fått fixa mitt hår och Jenny min sminkning. Dem är superduktiga där!!!!

• Schükano

Vår plan är också att få ut inbjudningskorten till Valborg. För sen ska vi flytta till en större lägenhet och vi ju inte riskera att något går sönder eller kommer bott mitt i flytten

• Schükano

Det är bra Snart fru Wennerström och Ianovia 08 att ni håller koll på oss. Kul att så många är med i vår tråd

• Schükano

Välkommen hit Neri05! Vart ska ni gifta er?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*