SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
Hej! Vi ska gifta oss den 27 september i Nyköping. har bokat kyrka och ferstlokal men inte gjort något mer. Letar begagnad klänning.
Hej! Vi ska gifta oss den 27 september i Nyköping. har bokat kyrka och ferstlokal men inte gjort något mer. Letar begagnad klänning.
Hej jag vi får vara den ihopskrivna och den särskrivna. Lite dumt egentilgen att man kan ha två så lika signaturer. När jag läser allt var ni har gjort så känner jag mig lite efter, vi som tyckte att vi var ute i god tid! har kollat igenom inbjudninglistan dock, och börjar samla idéer. Budgeten är också gjord. Ska bli så roligt! Vi ska också ha vigseln vid 16 så att de som åker inte behöver gå upp i ottan.
6 september
Tutik och Prasart(Växjö)
snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
Ickaflicka (nyköping)
fyffy (stockholm sundbyberg)
lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
moonlightshadow (Gävle/Åland)
kexxet (göteborg)
viva forever (simrishamn)
snö vit (Karlskrona)
Schükano (Göteborg/Kalmar)
Helena Johansson (Stockholm)
matildaochniklas (eskilstuna)
Ankan80 (Höganäs)
Kärlek08 (Gävle)
förväntansfullbrud (stockholm)
Dottertrotter (Växjö)
magnolian (Helsingborg)
13 september
aprilsolen (stockholm /ängelholm)
snart höstbrud (stora sundby)
Skonie (Linköping)
Liini86 (stockholm)
FoxyLoxy (Malmö)
jolare (stockholm)
15 september
avil(piteå)
20 september
fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
Gumman 81 ( Vellinge)
Mrs Love (Surahammar)
Nomea (Umeå)
Kanelisen (Vadstena)
Lycklig jag (Stockholm)
27 september
Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
Humlis (Falun)
Troll1 (Göteborg
höstbrud2008 (Nyköping)
Oj vi tänkte skicka ut inbjudningarna i juni/juli med osa datum den 27 augusti, det borde väl ändå räcka? Småbarnen får följa med på bröllopet och de äldre baraen kan vara hos sin pappa. De som har längst att resa har två timmars bilfärd. Tror ni inbjudningarna behöver komma ut tidigare?
Hm... nu får jag fundera på om vi ska satsa på början av juni med inbjudningskorten. Vi har gästlistan klar och tänkte börja sprida datumet rätt så snart, berätta för familjerna först. Men våra vänner brukar hålla sig rätt så still i september. Brodera servetter tänkte jag inte ge mig på eftersom jag var så bra på syslöjd att jag fick en femma i träslöjd jag är lärare så jun-augusti har jag gott om tid men fullt upp fram till dess.
de större barnen jag pratade om är en kompis barn som jag har träffat ett par gånger, sen har vi ett par bäbisar som får följa med då de behöver mamma och pappa dygnet runt än så länge, vissa av våra gäster är inte ens födda än! Lätt att skriva först o ch tänka sen... men det jag meande var att vi inte har några gäster som behöver ordna med barnvakt.
Hej alla! Har fått upp farten nu så vi har sett ut papper till inbjudningarna (kommer nog att pyssla ihop den själva i word) och fått löfte av mina snälla föräldrar att jag får brudklänningen i gåva av dem, så nu ska jag träna mina fyra gånger i veckan och sen prova klänning. Dessutom har vi börjat att sprida datumet i vänskapskretsen, känns så roligt att berätta för alla att vi ska gifta oss!
Jag kan tänka mig att det är svårt att hålla sig när det bara bubblar i en! Lycka till med kompis och magen- min ska också få sig en omgång
jag kommer också leta på sommar rean efter ett par låga skor, då min blivande inte är så mycket längre än jag. Dessutom vill man orka gå i dem hela dagen. Nu har vi mer eller mindre bestämt hur inbjudningarna ska se ut. Vi ska kolla lite till sen ska här pysslas. På lördag ska vi berätta för hans familj, är lite nervös då hans mor anser att äktenskap är något förfärligt. Min familj blev glada för vår skull men mamma och pappa hade lite svårt att förstå hur man kunde lägga så mycket pengar på en dag.
Tusan vilka långa inlägg jag skriver...
jag har också fått ja från min toastmaster! Nu ska bara sånganföranren tillfrågas. Inbjudningarna ska jag pyssla med nästa vecka.
Vi har även berättat för hans familj nu och hans mors första kommentar var att det skulle bli dyrt, och att vi måste ha äktenskapsförord. Inget grattis, ingenting. Nåja hans morfar blev glad!
Nej, mer engangemang från hans mamma kommer inte att dyka upp. Hennes inställning till bröllop och äkteskap är entydigt negativ. Mina föräldrar är lite gladare men förstår inte riktigt vitsen med ett stort bröllop. Nå vi gifter oss med varandra inte med våra föräldrar!
Jag har ett tydligt minne från mina föräldrars bröllop (jag var sju år då) att jag var så arg på min mamma för att hon inte hade klänning utan en mörkblå dräkt. Jag som var tärna hade däremot jordens marängskapelse med en lite hatt till, min mor var snäll och lät mig ha på mig precis vad jag ville. De hade bara middag (hemma) med den närmaste familjen och bestämde sig tre veckor innan själva dagen att de skulle gifta sig. I år har de varit gifta i 20 år.
Vi har satt menyn för festen, vi har inte skickat ut inbjudnignarna ännu ( min blivande tycker juni räcker och jag april så kompromissen blir maj) och kommer sätta osa så sent som möjligt dvs en månad innan. Cateringfirman och lokalen behövde exakt antal en vecka innan. Vill prova klänning så sent som möjligt då magen måste fixas till. Känner det som om vi är jättesöliga
Funderar på musiken till festen, hur ska ni göra? DJ? Band? Egna skivor?
Maten blir (fanfar tack) Färskosttårta på kavringbotten med sotad lax och sikrom, senapsvinaigrette till det öl och snaps
Vildandsbröst späckad med lardo, tryffelsky, timjansbakade tomater och ugnsrostade färskpotatisar måste hitta något blilligt bra vin till det, tips emottages tacksamt
och sen Passionsfruktsparfait med bärkompott och dessertvin.
Efter det bröllopstårta. Mums
Spela skivor blir biligast, men blir det något "drag" då? Om det fanns en dator och diskoljus så hade det kännts bättre, blir lite spartanskt annars...
Kollade DJinabox , såg bra ut, men funderar på hur mycket det skulle kosta med en riktigt DJ? Och så verkar det inte finnas någon i den lilla staden vi ska gifta oss i.