Inlägg från: aprilsolen |Visa alla inlägg
  • aprilsolen

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Haha, det räcker att läsa namnet på tråden så blir jag alldeles glad...!

Just nu funderar vi på att ordna överrasknings-transport för gästerna från kyrkan till festlokalen. Kyrkan ligger mitt i stan, ån flyter nedanför och rinner ut i havet/hamnen, ett par hundra meter från festlokalen. På somrarna går en turistbåt med guide varje dag och den kan man hyra - vore inte det är riktigt treat för gästerna? Eller är det överdrivet kanske...?

• aprilsolen

Tutik och Prasart skrev 2008-02-27 11:39:05 följande:

Va är vi redan på den tredje tråden.Himmel vad det skrivs... *ler*Ni som ska gifta er i Sept, har ni sänt ut era inbjudningar eller när ska ni göra det?
    Vi har skickat ut ett save-the-date via mejl, gjorde en enkel fil med ett vackert foto och skrev bara datum och att inbjudan kommer senare i vår. Så slipper man känna sig stressad över att folk ska boka in annat. Själv inbjudan skickar vi nog i början av april.
  • aprilsolen

Jag funderar lite på att föreslå att vi ger varandra morgongåvan redan på bröllopsdagens morgon. Detta för att jag gärna vill ge honom ett par vackra manchetter, och det är ju ingen poäng att ge honom dagen efter, vill ju att han ska ha dem på sig under bröllopet. Själv så önskar jag mig ett hängsmycke till brudklänningen, och det funkar ju inte heller att få dagen efter... Jag tror att det kan kännas lika speciellt att ge varandra något på morgonen för bröllopen, som dagen efter. Hoppas jag iaf. Själva traditionen med morgongåva är inte så viktig för mig.

• aprilsolen

Jag har inte börjat titta på manchetter än, men för er som bor i sthlm vet jag att NK har en del att välja på, då hamnar man väl i prisklassen 1000-1500 och uppåt. Annars har MQ också vet jag, tror de kostar 4-500 kr.
    Kanske tradera eller ebay?

• aprilsolen
    Skonie skrev 2008-03-14 20:18:33 följande:
    Hittade förresten ett par möjliga skor. Finns i galleriet, skulle gärna vilja höra lite kommenterar kring dem
    Jätteläckra skor! Blev sugen på att prova dem själv. Har du sett dem i butik eller bara på nätet?
    Klart man kan köpa skorna innan klänningen, finns t.o.m de som skulle säga att skorna är det viktigaste
  • aprilsolen

Jag har hittat en frisyr att dö för... Charlotte Perelli är inte min stilikon i vanliga fall, men på en schlagermingenfest hade hon grymt hår. Hoppas kunna få till en liknande frisyr med en liten hatt och flor. Kolla i mitt galler och säg vad ni tycker!

• aprilsolen

Vi är inte heller klara med våra, tar det rätt lugnt. Ifs har vi skickat ut ett save-the-date-mejl, så alla vet om datumet. Vi ska börja skicka ut våra i april och ha OSA den 1 juni. Vi har ett kompispar som ska gifta sig 7 juni och som fortfarande inte har skickat ut inbjudan, så alla är inte ute i supergod tid... (de har iofs också skickar ut s-t-d)

• aprilsolen

Kolla in djinabox.se, där kan man hyra utrustning och fixa låtlistor. Själv ska vi antaligen har en kompis bror som brukar ha egen klubb i malmö som dj, förhoppningsvis kan han göra det rätt billigt. Hoppas bara han kan lova att komma, så vi inte står där sedan utan någon...

• aprilsolen

Linda o Weng skrev 2008-03-27 13:03:34 följande:

Här kommer en September brud till =) Vi gifter oss den 27e i NV Skåne. Vi håller på att göra inbjudningarna fortfarande, har satt OSA 30 Juli. Vi har meddelat dagen sedan i November förra året då majoriteten av gästerna kommer från utlandet. Att planera bröllop från Australien gör inte saken lättare =)
    Oj, jag tyckte jag planerade mitt skåne-bröllop på distans från sthlm, men det slår ju du med råge . Missa inte trådarna för nvskåne-brudar.
  • aprilsolen

I trådarna Fråga prästen så upprepas det gång på gång att det inte går att byta ut de två psalmerna mot vanliga sånger, man måste ha minst två, men kan ha fler om man vill. Nog bäst att kolla med organisten i kyrkan vad som gäller om man funderar på att försöka byta bort psalmer.

• aprilsolen
    Ankan80 skrev 2008-04-03 11:42:00 följande:
    Nu har jag fått min klänning...hihi...Finns i galleriet.
    Måste kännas skönt att klänningen kom nu va, efter den där bisarra branden och allt! Den ser jättefin ut, blev den som du tänkt dig?
  • aprilsolen

De flesta kommer säkert bara att känna igen citatet och ett fåtal kanske kommer att märka att det blivit lite fel...ingen större skada skedd. Njut av de fina inbjudningskorten du gjort ändå och lägg inte ner tid och pengar på att göra nya - i det stora hela är det ju ändå ett I-landsproblem (även om jag förstår att du stör dig...)

• aprilsolen

Nu har vi börjat skicka/dela ut inbjudningskorten - känns som att det hela börjar bli lite mer verkligt... Och idag var jag och träffade personalen där vi ska hålla festen igen, blev verkligen väl omhändertagen och vi gick igenom en del detaljer. Solen strålade och havet glittrade utanför fönstren - längtar till september!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*