SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
Vi kom ett steg längre igår för vi bokade DJ.. en sån grej vi bara skjutit på.. äntligen blev det av :)
Vi kom ett steg längre igår för vi bokade DJ.. en sån grej vi bara skjutit på.. äntligen blev det av :)
Ankan80, vi skriver i vår inbjudan vilken tid gästerna bör vara på plats, samt vilket efternamn vi kommer att ha efter vigseln. Kanske är lite speciellt eftersom vi ska ta ett nytt namn, men idag är det inte självklart vilket namn paret väljer att ta.
Måste bara få uttrycka min glädje.. fick precis mail från kompisen som desigar våra trycksaker.. hon kom med några förslag på inbjudan och det ser så himla bra ut.. och allt blir så verkligt helt plötsilgt..
Idag har vårat önkemål om nyskapat efternamn lagat ute för kungörelse i en månad. Håller tummarna hårt för att det ska gå vägen.. det har varit en lång process och jag hoppas verkligen att den är över snart..funderar på att ringa dit idag och fråga om någon har hört av sig med några invändningar och vad som händer nu...
ser att jag skriver som en kratta.. har nog inte riktigt vaknat än :)
Idag är en stor dag för oss. Idag kom namnbeviet på vårt nya efternamn som vi "hittat på" Det är bara min blivande som byter namn nu men det är så skönt att veta vad man ska heta sen.. fram tills nu har det varit så ovisst.
Ja, han byter nu och jag byter vid bröllopet. Det kostar 1500 per person man ansöker för så vi sparar 1500:- på det sättet. :) Vid bröllopet blir det som för vem som helst, jag skickat in till skatteverket att vi ska hans namn som gemensamt när vi är gifta.
Det känns som att alla bitar håller på att falla på plats. Inte nog med att jag har fått jättebra pris på privata danslektioner, jag har dessutom fått det efterlängtade telefonsamtalet om att min klänning har kommit. Känns nästan som en evighet till den 24:e när jag ska hämta den :)
Det som förhoppningsvis faller på plats imorgon är inbjudningarna, ska hämta dem imorgon bitti så et är bara att hålla tummarna :)
Snart fru Wennerström: Det är en nixa 8521, den korta vida klänningen med en massa rosor på.. finns en bra bild på deras hemsida.. den är fantastisk!
äckling: ett tips är att ta på dig strumpbyxor även om man inte har kort klänning känner man sig snyggare (iallafall jag) ett annat bra tips är att sminka på sig lite o se till att man är nöjd med håret för det blir mycket speglande och det ger ett bättre helhetsintryck om man är helt nöjd.. jag kände mig så blek o glåmig..
ta med en kamera.. om du får beslutsångest kan det vara bra att kunna titta hemma i lugn och ro
en annan sak är: tänk på att klänningen sitter skönt.. inga vassa kanter eller sådär... det är ju inge kul att få skavsår efter klänningen..
Ha det så kul och NJUT!
matildaochniklas: Tack, jag är så spänd på att få prova den igen :)
Om en liten stund bär det iväg till tryckeriet..Är lite avundsuk på alla er som redan skickat ut era.. känns som att man är lite sent ute. å andra sidan vet nästan alla om datumet redan :)
Kärlek08: Det vra ändå modigt av din tärna att säga ifrån, själv hade man kanske inte vågat och sen inte ställt upp så mycket som man hade önskat. det låter som ett bra pris för secret box.. man blir ju lite småsugen på att göra det själv.. nu eller aldrig känns det som.
Nu har jag varit och hämtat inbjudningarna.. de är ritigt snygga.. kanske lägger in nån bild senare nästa vecka.. idag kommer kompisen hit som har designat dem och hon ska försöka hjälpa mig att få dit ett rosa band på inbjudningarna.. frågan är bara hur det ska gå.. det blir trångt i kuvertet..