Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Vi har inte skickat några inbjudningar, längsta resväg för gästerna är dryga två timmar (utom min 93-åriga ga´mmelfaster som bor i tysklnad, men hon är alltid med på noterna! ) det blir i mars/april. Min tärna och tillika inbjudningstextsmakerska har lite fullt upp så jag får snällt vänta lite...

Vad det gäller morgongåva så kommer jag fota mig för en secret box men bara ta bilderna på CD-skiva och sedan göra en egen fotobok till honom på www.myphotobook.se och en fotoalmanacka (som han får i julklapp), dessutom har jag köpt 52 Naughty Nights som han får också...

• Kärlek08

vänta lite ska vi se.... jag googlade en massa och hittade en tjej på tyresö som hade på sin hemsida ett pris på 1900 utan kopior men med en CD med alla bilder,högupplösta om jag fattade rätt, men det ska jag ringa och kolla först. Hennes hemsida heter www.do4u.se Sedan finns det en tjej inne i stan i sthlm, vasastan, som man också kan få CD av men då tror jag bilderna är förminskade hon finns på www.ozdeleau.com.

Jag bor ju i Gävle men åker regelbundet till sthlm där mamma, pappa och även min tärna bor. Ska försöka bok in min fotosession i kombo med ett besök hos ngn komis eller mamma och pappa, dessutom tänkte jag att jag skulle lägga min provsminkning av brudmaken på morgonen samma dag som fotningen så jag faktiskt får lite nytta av de 500 kr provsminkningen kostar. Hade även tänkt göra den hårförlängning som jag vill ha till bröllopet innan fotograferingen. är det någon som vet om det funkar, dvs att mitt hår kommer se perfekt ut på bröllopsdagen, att göra en hårförlängning typ tre veckor innan bröllopet?

• Kärlek08

ajjse: det där är en superfin klänning! tittade på lilly först innan jag föll som en sten för min aspera (finns i galleriet)

• Kärlek08

Fröken förväntan: provade du en lika som min modell? satt den skönt på dig oxå? Den var så himla bekväm tyckte jag. vilken mer är du sugen på? har du bild eller modellnr?

ajjse: Aspera ligger lite dyrare men ändå överkomligt. jag hade 5000 som budget när jag provade den här i sthlm och blev kär. I sthlm ville de ha 7900 kr för den klänningen. Eftersom jag bor i Gävle ringde jag en butik där som har aspera och som jag varit och provat annat hos. Hon kollade upp det och sade att det rek. utpriset var 5900 och att det var det hon ville ha. Det, tillsammans med att min snälla mamma sade att hon betalar klänningen avgjorde det hela, det blir den!

Jag funderar dock att lägga upp klänningen lite extra i framkant, typ så den går upp som mest 10-15 cm fram i mitten, så att mina otroligt, äckligt, svindyra bröllopskängor (som jag kostade på mig när modern betalade klänningen) syns ordentligt. Vad tror ni om det, tror ni det kan bli snyggt?

• Kärlek08

Fröken förväntan: Jag tycker som Syntetic, pruta lite mer, försök få ner den till 5000 tycker jag. Fatta vilken avans de har på klänningarna ändå, och om hon har en 06:a måste hon ha haft den länge och har därför lite svårt att bli av med den... Kolla om du inte kan hitta ngn liten skavank som du kan slå ned på (släppt i sömmen, fattas några pärlor, sminkfläck eller ngt). Och visst är det ett lyxproblem men samtidigt såå kul att disk. Jag tror att du tyvärr kommer gräma dig om du väljer second best liksom... men det är mycket pengar. du tror inte du kan sälja den sedan och få igen lite?

Jag rättfärdigar mina svindyra skor med att jag kan ha dem till jeans och sånt efteråt. Och kommer att använda dem efteråt...

• Kärlek08

Ugla: välkommen, kopiera gärna den nyaste listan och skriv in ditt namn och posta upp den så vi får koll på dej

• Kärlek08

Skonie: jag har sett brudskor med rund tå... shit shit var såg jag det??? Jag ska ju inte ha det så jag lade det ju inte på minnet... jo hmmmm... det var en tjej som kom in och frågade i lillybutiken i sthlm medan jag var där om de hade ngn speciell modell. Nu hade de inte den men, de hade ett par andra med rund tå och då de bara har nixa och lilly som märken i den butiken så antar jag att nixa eller lilly har brudskor med rund tå...eftersom hon frågade där, och de hade ett par men inte de hon ville ha... do I make sense???

Summa summarum: kolla www.nixa.se och www.lilly.nu så kan du nog hitta en sko... kanske

• Kärlek08

avil: det var jag!! Jag har köpt ett par aspera-kängor i mormorsmodell (har tyvärr ingen bild, hittar ingen på nätet och mina har inte kommit än). De är verkligen skitsnygga, jättemjukt skinn och ivoryfärgade och med sidenband, men de var hutlöst dyra... fanns på bröllopsbutiken i sthlm (s:t eriksg). Ska lägga upp en bild så fort jag får dem...

• Kärlek08

skulle gissa på att de har ca 6-7 cm klack.

• Kärlek08

Skonie
    lanovia 08 skrev 2008-03-13 07:46:46 följande:

Ja det får nog bli dem. Känns som det är bra för varje sak man kan dra ner utgifterna på. Dyrt blir det ändå. Särskilt som vår bröllopsresa verkar bli dubbelt så dyr mot vad vi hade räknat med.Skonie, visst funderade ni på bröllop i trädgårdsföreningen här i Gbg? Såg i GP idag att de håller på med en ny avdelning där de planerar ta emot för bröllop i sommar.
    Då ska du nog ringa på stubinen, kan tänka mig att det blir populärt...
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*