-
Där har du nog en poäng... mina föräldrar tycker att det är på tiden att vi gifter oss men de fattar liksom inte vilket stort spektakel en sådan grej är i dagens läge. Och då är min mamma ändå väldigt pysslig inför middagar och sådant. Hon tycker att jag bara har bröllop i huvudet men det är ju faktiskt många detaljer som man vill ha perfekta. Tror inte det var så på deras tid... i ärlighetens namn har jag bara sett en bild från mina föräldrars bröllop och den är tagen på de två när de poserar i en soffa hemma hos min mormor och morfar (det är nog dock en fotografbild)! Inget från festen (som jag i skrivande stund funderar om de ens hade ngn...)Ickaflicka skrev 2008-03-19 09:08:14 följande:Jag vet inte om det stämmer för er alla, men i min och m2b:s familjer så har våra föräldrar gift sig på tidigt 70-tal. Då var giftermål ingen stor grej, man sprang till rådhuset på lunchen, och skulle man slå på stort så drog mannen på sig plyschkostymen! Våra föräldrar är ju glada över att vi gifter oss, men jag tror att det är därför som de inte förstår varför vi ska ordna sånt stort ståhej runt det, hihi!
-
Åhhhh och jag strular fortfarande med formuleringar och så väntar jag på att vår toastmaster definitivt ska tacka ja till erbjudandet... och så väntar jag på vigseltid också. Allt detta beror på andra människor och det är sååååå drygt att inte få komma igång med pysslandet. Hoppas allt blir klart till påsklovet så jag kan pyssla med korten då...
-
Syntethic ligger i hon... har snart köpt paraply till bröllopet trots att det är 09 som gäller ;-D. Du, vilket datum blir det då?
-
GRATTIS!!!! Det blir underbart... jag lovar!
Höstbrud 2008 skrev 2008-03-23 21:50:34 följande:
Nu tjejer får jag dra mig ur denna tråd....det blir inget bröllop i september...Jag är gravid!! Helt otroligt men sant så vi kommer nog gifta oss i Juli istället här hemma i göteborghar varit roligt att hänga här dock, men nu blir det plöstligt bråttom att fixa allt igen och till juli...men vi ska ha ett hälften så stort bröllop nu så det ska väl kanske inte vara en alltför stor utmaning.Önska mig lycka till -
Min mamma hämtar mina brudskor idag! Synd att jag inte kommer få dem förrän vi ses nästa gång vilket inte blir förrän i typ maj! Jag som längtar så efter mina skor...
I övrigt har jag knåpat med inbjudningstexten och så har vi tillfrågat toastmastern och han verkar vilja ställa upp. Det är han som får ta emot anmälningarna så vi måste ha ett definitivt svar av honom innan jag kan skriva ut dem... men ska kolla med honom ikväll så jag kan börja skriva ut dem!! Vill ha ut inbjudningarna innan vi åker till fjällen om två veckor.
Har beställt en del material till dekorationer och sådant också, favoraskar och innehåll till dem och så... -
Välkomna alla nya!!! Undrar just hur många som kommer ligga på listan i början av september...
Jag har varit och provat min vigselring!!! Det var så kul, trots att den inte alls är färdig. Men, den satt perfekt och insidan är liksom klar. Jag har fått se stenarna också, alldeles perfekt blå färg. Nu ska de fattas in och sedan ska hon slipa till ringen så den passar till förlovningsringen. Jag är så spänd på resultatet!! och det får jag inte se förrän i maj.... Fast det kanske är bra så jag inte provar ihjäl mig innan bröllopsdagen...
Har kollat in underkläder också... känns som om man kommer spräcka budgeten där, jag vill ju ha ngt fint men jag vill ju även ha användning av dem efteråt också... såg dock en korsett to die for men den kostade 1000 kr och ärligt, jag har svårt att se att jag kommer använda den fler ggr, det blir nog axelbandslös BH (avtagbara band), söt hipstertrosa, strumpebandshållare och riktiga strumpor med spetskant (bara de kostar 219 kr/st... måste man ha två??? fast tänk om det går en maska???) -
apropå lyhörda fästmän så kvalar min blivande inte riktigt in i det facket, han har mest motorcyklar i skallen men ibland överraskar han. Han ringde på eget bevåg upp den HAN valt ut och tillfrågat ang toastmasteruppdraget och bad om ett slutgiltigt svar igår kväll. Sedan kom han till mig och meddelade att "nu älskling är allt klart så nu kan VI börja göra inbjudningskorten". Han kommer antagligen inte att göra ngt på dem men han sade "vi" och det är det som räknas... Först tyckte jag att han var helt oengagerad i bröllopet men nu börjar han bli mer och mer engagerad... tycker saker och funderar på hur det ska läggas upp...
Tutik och Prasart: Min tärna skulle hjälpa mig med inbjudningstexten så jag slapp göra den i Word men hon håller på att både bli sambo och starta eget så hon har så himla lite tid så jag ville inte stressa henne så då gjorde jag dem själv. I Word. Jag är faktiskt nöjd med resultatet. Ska troligen skriva ut dem ikväll kanske så när jag monterat ihop det första kan jag lägga ut en bild så du får se... -
Jag har skrivit:
VÄLKOMMEN ATT FIRA VÅR BRÖLLOPSDAG!
XXX &
YYY
BLIR MAN OCH HUSTRU
LÖRDAGEN DEN 6 SEPTEMBER 2008
I XXKYRKAN KL. 15.30
EFTER VIGSELN INTAR VI MIDDAG UNDER FEST OCH GLAM
I DET NÄRBELÄGNA YYYY
HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL EN DAG AV FIRANDE!
-
lite snyggare layout dock
-
Ville inte ha det så formellt men ändå få in att det faktiskt är ett bröllop liksom