Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

lanovia 08 skrev 2008-03-27 08:57:10 följande:

I helgen skall vi åka till Tyskland för att köpa alkohol. Gud vad svårt det är att beräkna hur mycket man skall köpa. Balansgången mellan att köpa så att det säkert räcker och att det inte skall bli för dyrt är ju svinsvår.Någon som har köpt ännu eller börjat räkna på hur mycket ni skall köpa?
    Det finns trådar där folk diskuterar det. Ska kika om jag har den under favoriter. Sedan har systembolaget en bra sida där man kan se ung hur mkt som går åt. Svårt, jag håller med dig!

Ni som gifter er i sept, när har ni ert OSA? Man vill ju helst veta innan semestrarna. Är strax innan midsommar en bra tid? Vi gifter oss 27 sept. Vi har inte skickat ut inbjudningarna än, många vet iofs redan om datumet.
    Hur gör ni andra?
  • Troll1

lanovia 08 skrev 2008-03-27 08:57:10 följande:

I helgen skall vi åka till Tyskland för att köpa alkohol. Gud vad svårt det är att beräkna hur mycket man skall köpa. Balansgången mellan att köpa så att det säkert räcker och att det inte skall bli för dyrt är ju svinsvår.Någon som har köpt ännu eller börjat räkna på hur mycket ni skall köpa?
    Här är dryckestråden.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2771691.html
  • Troll1

Tutik och Prasart skrev 2008-03-27 11:35:45 följande:

Oj all har visst sänt ut sina inbjudningskort.Jag är inte äns klar med mina, har gjort några stycken men inte skrivit någon texte än.Men det har blvit lite mycket med att jobba varandan helg och sen mitt i allt ska jag bytta jobb.Får göra dom färdigt en dag när jag inte är så trött.
    Lugn, vi har bara köpt pappret, kuverten, sidenband, embossing-pulver och ska låna en stämpel.
    Jag är osäker på dels hur man gör det snyggt i Word och vet inte heller vilket typsnitt. (Eller vad det heter teckensnitt?? )
  • Troll1

FoxyLoxy: Bara att gratulera! Min är av samma sort om man säger så. Omtänksam och gillar överraskningar.
    Här är en man som behöver träna lite danssteg?!

• Troll1

Hur formulerar ni era inbjudningar?? Får inte ihop det riktigt. Å ena sidan så kan det bli väldigt formellt, men å andra sidan ÄR det mer än en vanlig fest!

Vill ni skriva hur ni har skrivit inledningsvis?

• Troll1

Jättebra text!
    Någon mer som vill dela med sig?

Vi är osäkra på om vi ska skriva deras namn i inbjudningarna eller bara på kuverten. Vi har skrivit på vår hemsida att det är inga barn (förutom våra) med.
    Fattar folk det om deras namn bara står på kuverten? Alla kanske inte läser hemsidan, fast jag ska skriva adressen i inbjudan.

• Troll1

Skonie: Jag hade nog tagit bort "självklart". "Vi vill vara de som berättar...

Avil: Nä, jag hade skrivit FAM Olsson... i så fall. Vi tänker skriva namnen på på paret som är inbjudna på kuvertet. Annars kan man ju skriva deras namn inuti inbjudan sas, men det blir ju enklare med utskriften att ha samma text i alla inbjudningar. Vi vill inte skriva "barnfritt" i inbjudan. Dels så står det på hemsidan och det ser tråkigt ut tycker vi. Däremot funderar vi på att i de fallen där en del kan bli osäkra ändå, skriva just deras namn i inbjudningarna.

• Troll1

Oj, så bra skrivet! Man kanske ska göra som ni, en lite annorlunda variant? Hmmmmmmm
    Fortsätt gärna med tips!

Det där med klädkod, vi vill nog ha mörk kostym (27 sep). Det är ju ändå inte så stor skillnad mot kavaj för damerna?!

• Troll1

lanovia 08 skrev 2008-03-31 08:35:45 följande:

Ojoj här har ni legat i under helgen. Nu är vi tillbaka från Tyskland. Några tusenlappar fattigare men en hel del alkohol rikare. Fast vi är ändå glatt överraskade över hur "billigt" det blev. Vad gäller inbjudningar så skrev vi bara på kuvertet vilka det var till. I de fall det finns barn med i bilden har vi skrivit föäldrarnas namn och sedan sagt till dem att de får göra som de vill med sina barn. De är hjärtligt välkomna om de vill ha med dem. Detta gäller för alla utom min bror, hans barn SKALL vara med.
    Vart i Tyskland var ni? Har du några rekommendationer på butiker eller annat?
    Finns det mer saker inför bröllopet som kan vara värt att inhandla i Tyskland m omnejd?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*