Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

vilken mysig lirare den där latinläraren verkar vara! Jag fick en lång utläggning om latinsk grammatik och dessutom ett kärlekscitat till att använda!

Iaf, citatet som jag skrivit det är rent ordföljdsmässigt nästan mer grammatiskt korrekt än originalet, egentligen. MEN, jag har skrivit "vinci" vilket är infinitivformen av verbet och det borde vara "vincit". Jag funderar på att skriva dit ett "t" för hand på varje inbjudning...då blir det ju helt korrekt! Jag ska testa imorgon och se hur det blir...

Om ni är nyfikna på vad jag tjatar om finns inbjudan nu i mitt galleri...

Tack för alla era kommentarer

• Kärlek08

Det nadra citatet var: "Si vis amari, ama!" - "Om du vill älskas, älska!" (Seneca d.y.)
    gulligt tyckte jag...

• Kärlek08

Välkommen, kopieras listan, klistra in och skriv in ditt namn...

• Kärlek08

Håller med kanelisen, det är jobbigt nog som det är att hitta på ngt om varje gäst... Vi ska dessutom ha en mingellek där man ska hitta sin bordspartner men hjälp av en kryptisk ledtråd om något bordspartnern har gjort.

• Kärlek08

Har en kompis som jag hoppas vill sjunga "#det vackraste" i kyrkan men hon är inte tillfrågad ännu. Ska fråga när inbjudningarna gått ut...

• Kärlek08

apropå födelsedagsvisa för småttingar så tycker jag att "gunga med dig" är jättegullig, finns på en skiva som heter "en samling som är sådär" det är ingen födelsedagsvisa men det är en hyllningsvisa till små barn... finns andra låtar på den skivan som inte är riktigt rumsrena och det var läääääängesedan jag lyssnade men jag tror inte att just den låten är icke rumsren på ngt sätt utan bara söt...

• Kärlek08

Visst var det någon som letade låtar i den här tråden? och som var superpetig? Var det du äckling? Jag stötte på en låt som heter Dela allt med dig och är skriven av George Munro och med svensk text av Fredrik Swahn. Jag gillade den texten. den finns i ett nothäfte som heter Kärlekssånger (och ngt mer) son skrivits av Fredrik Swahn.

• Kärlek08

fina kort troll1 (även om jag inte är så rosa av mig gillade jag dem)

Jag ska också ha tiara men hittar ingen jag gillar, har dock inte börjat leta riktigt ordentligt heller. Däremot letar jag som tusan efter örhängen för de har jag kläm på hur jag vill att de ska se ut. Jag vill ha relativt stora ringar med fyrkantiga strassstenar på kanten på hela ringen, gärna relativt smala så det inte blir för blingblingit. Hittade ett par lite tjockare men mindre på wedins igår, de kostade bara 79 kr, men är inte riktigt nöjd, tycker de är för tjocka (4-5 mm kanske) och för små (kanske 45-50 mm i diameter). Jag vill ha ringar som är uppempot 8-10 cm i diameter... någon som vet var jag ska leta (bijouerier alltså )???

• Kärlek08

Våra går ut så fort all info finns på bloggen, planen är att den blir komplett under helgen och att inbjudningarna landar hos folk på valborgsmässoafton.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*