Inlägg från: Peters Fridelina |Visa alla inlägg
  • Peters Fridelina

tjohoo majbrudar -08

Jag vill också vara med!!! Vilket stort gäng vi börjar bli som säger "JA" i maj!!! Årets bästa månad!!!

080503 Champis_Sanna, Katrineholm
    080503 Godisråttan, Stockholm
    080510 SusanneLee, Leksand
    080510 fiffinurlig, Eskilstuna
    080510 FruFA, Skövde
    080517 17maj Göteborg,
    080517 Nikajo, Trollhättan
    080517 JS080517,
    080517 stenkrossen, Rönnäng Tjörn
    080517 Trisen, Finland
    080524 JohanoCissi, Kristianstad
    080524 L 76,
    080524 MissNiss
    080524 lycklig78
    080524 pandis2405, Stockholm
    080531 bartan,Kungälv
    080531 jelikr, Björna Örnsköldsvik
    080531 halo08, Ronneby
    080531 20080531, Ulricehamn
    080531 Peters Fridelina, Malmö

Vi har fixat allt utom smådetaljer som BLOMMORNA och TÄRNANS KLÄNNING!!! No biggie...

• Peters Fridelina

Skönt att se att fler är "omedvetet" uppjagade inför den stora dagen och drömmer konstigt. När vi var och beställde vår vigselring (som vi designat själv) så frågade vår juvelerare om jag drömt om ringen. Tydligen har många andra gjort det. Jag fick ju upplysa om att "Nej, det har jag inte gjort." Så som ett brev på posten drömde jag om den natten därpå. Vi har beställt en vitguldsring så jag drömde om den stora dagen att min m2b satte på mig en ALLDELES för stor gulguldsring med konstiga stora stenar och den var så ful. Jag kunde inte ens ha den på mig under festen eftersom den var så stor. Vår juvelerare var med på festen så jag frågade varför han hade gjort så och då sa han att affärerna gick så dåligt (vilket jag VET inte är sant, han har alltid fullt upp!!!) så han ville hitta på något annorlunda för att göra reklam!!! Vilken rysare!!! Tur att det bara var en mardröm.

• Peters Fridelina

Tro mig, det kommer! Jag har drömt flera gånger om andra saker också. En gång att Peter (som är över 190 cm lång och väger ca 90 kg) var en liten fet blobb. Finns inget bättre ord för det. Han var kort, JÄTTEtjock, alltså helt oformlig, och NAKEN!!! Och min far ska viga oss så han stod framför oss och tyckte det var helt hemskt. Och det tyckte jag också. Jag vände framme vid altaret och sprang ut.
    Så glad jag var när jag vaknade med min vackre sambo bredvid mig som sov så rofyllt och såg så underbar ut!!! Man vill ju knappt gå upp på mornarna.

• Peters Fridelina

Hihi, det var jättefint!!! Inga nödrim här inte. (Det är det som räddar mig på julafton.) Du borde sitta i rimstugan till jul.

• Peters Fridelina

Ja, det här är verkligen en supertråd!!! Kul att snacka med folk som ligger samma i tiden som vi.

Vi hade egentligen inte tänkt längre än att vi ville gifta oss inom ett år från vår förlovning. (Förlovade oss på midsommarafton.) När min far frågade när vi hade tänkt oss (han är dessutom vår vigselpräst) så sa vi att kanske maj någon gång kunde bli bra. Min högst effektive far tog fram sin kalender och såg att helgen 31/5 var han ledig. (Han hade redan förra sommaren bokningar för bröllop mer än ett år senare, HJÄLP!!!) Så vi bokade sista helgen i maj och plötsligt var datumet satt!!! Hoppsan!

• Peters Fridelina

Ja, det här är verkligen en supertråd!!! Kul att snacka med folk som ligger samma i tiden som vi.

Vi hade egentligen inte tänkt längre än att vi ville gifta oss inom ett år från vår förlovning. (Förlovade oss på midsommarafton.) När min far frågade när vi hade tänkt oss (han är dessutom vår vigselpräst) så sa vi att kanske maj någon gång kunde bli bra. Min högst effektive far tog fram sin kalender och såg att helgen 31/5 var han ledig. (Han hade redan förra sommaren bokningar för bröllop mer än ett år senare, HJÄLP!!!) Så vi bokade sista helgen i maj och plötsligt var datumet satt!!! Hoppsan!

• Peters Fridelina

Hoppsan, blev visst dubbelt! Men nu missar väl ingen mitt HÖGST viktiga inlägg.

• Peters Fridelina

Idag vaknade lite av mina oanade Bridezilla-nerver. Träffade familjen och de frågade hur vi tänkte om saker och ting. Och då kom det fram att vissa saker jag inte riktigt tänkt på inte är helt lätta att ordna. HJÄLP! Vill inte bli bridezilla! Men börjar jaga upp mig över saker och ting!!! Trodde jag ALDRIG!!!

• Peters Fridelina

Känns skönt att veta. Tänk att en "sammankomst" ska få göra en till ett sånt beslutsvrak av ångest! Man är ju bara med sina nära och kära... De om några har ju överseende med en inte helt genomtänkt dag och de är ju där för att fira med oss. Inte gå på en guidad runda genom en perfekt bröllopsdag. (Då har de kommit heeelt fel!)

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08