Inlägg från: Lycka o Kärlek |Visa alla inlägg
  • Lycka o Kärlek

tjohoo majbrudar -08

Hej på er!

Jag och min blivande gifter oss också den 24 maj! Jag har inte stressat alls över bröllopet tidigare men nu när det närmar sig och tiden går såååå fort så känns det i magen kan man säga!

Vi fick klart i går (av våra föräldrar, de betalar maten) att vi ska anlita en cateringfirma istället för att göra all maten själva (isånt fall med hjälp av släkten förstås), och det känns SÅ skönt att några proffs ordnar allt, då behöver vi inte fundera mer på det. Nu är det bara skor, underkläder, smycken och ringar kvar!

• Lycka o Kärlek
    JhS2008 skrev 2008-03-08 20:55:50 följande:
    Hur mycket ungefär kommer ni/har ni spenderat på er/era vigselringar? Köper ni en eller varsin?
    Vi tänker inte slå på stort, eventuellt köper vi en ring med någon liten diamant eller två i till mig, annars kör vi på ett par till "förlovningsringar" för runt 2000kr tillsammans. Vi har inte råd att köpa något storslaget men har tanken att vi på någon årsdag framöver ska "gradera" upp oss
  • Lycka o Kärlek
    JohanoCissi skrev 2008-03-11 12:56:48 följande:
    Kan nån ge mig tips om vad vår 2-åriga dotter som ska vara näbb ska ha. Frågan är om hon ska ha något alls. Vår son som är 6 ska osså vara näbb o enklast tror jag att han bara håller henne i handen när dem går in. Han ska ha ringkudden vilket enligt han själv o alla andra är det viktigaste uppdraget . Hur ska ni göra? Känner att om vi ger henne en korg med blommor så kommer det inte finnas någon korg kvar när dem har nått altaret.....
    Vår dotter som kommer att vara 2,5 ska också vara med, tillsammans med hennes kusiner 2 tärnor på 11 år och 2 marsalkar på 10 år. Fast vi har faktiskt funderat på att låta henne få sätta sig i bänken med farmor eller mormor... en haltimme-45 minuter är lång tid för en sprallig liten tjej + att hon antagligen inte alls vill vara med i "tåget".

Vi har i alla fall köpt en (eller två st olika ) jättefina vit klänningar från Ellos, det är det fina märket Theo och Pauline. Den är som en näbbklänning och med ett band i midjan, som vi kommer att byta ut mot ett band i samma tyg som tärnklänningarnas. Och så köper vi vita(lite finare) sandaler till. Den klänningen kan man ju även använda sedan, ev färga den.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=195383&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=195422&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
  • Lycka o Kärlek

Båda klänningarna är samma modell men eftersom min klänning är mer vit så passar nog den vita näbbklänningen (länk ne 2) bättre. Länk nr 1 är mer offwhite, annars är den UNDERBAR! Men om vi ska fotas tillsammans är det ju snyggare om dottern har en vit klänning, så att hon inte ser solkig ut

• Lycka o Kärlek

Måste bara tillägga: Vår dotter får nog inte ha en blomsterkorg, ev en liten blomma, men det är nog bättre om hon håller två av sina kusiner i händerna!Som sagt så tvivlar jag på att hon vill gå med i brudföljet.

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08