Inlägg från: tobecomemrsstrauss |Visa alla inlägg
  • tobecomemrsstrauss

tjohoo majbrudar -08

Hej!!

Gifter mig 31 Maj Hagakyrkan, Göteborg!!

080503 Champis_Sanna, Katrineholm
    080503 Godisråttan, Stockholm
    080503 Cortado, Stockholm
    080510 SusanneLee, Leksand
    080510 fiffinurlig, Eskilstuna
    080510 FruFA, Skövde
    080510 Trassel, Göteborg
    080517 17maj Göteborg
    080517 Nikajo, Trollhättan
    080517 JS080517,
    080517 stenkrossen, Rönnäng Tjörn
    080517 Trisen, Finland
    080517 mixa kungälv
    080517 Syrran79
    080517 rosenfalk, Hölö
    080524 JohanoCissi, Kristianstad
    080524 L 76,
    080524 MissNiss
    080524 lycklig78
    080524 pandis2405, Stockholm
    080524 emmalottan, stenungsund
    080531 bartan,Kungälv
    080531 jelikr, Björna Örnsköldsvik
    080531 halo08, Ronneby
    080531 20080531, Ulricehamn
    080531 Peters Fridelina, Malmö
    080531 tobecomemrsstrauss, Göteborg

• tobecomemrsstrauss

Hej, min m2b vill inte ha en till ring så den ska bara graveras och putsas. jag har designat en egen ring från Hedens guld i Göteborg och den ska göras i Tyskland och tar ca 3 månader att göra... det nervösa med det hela är att jag får ringen i början av Maj (vi vigs den 31)och är den inte som jag har tänkt så får jag låna ringen över vigseln och de gör en ny...*hoppas* på att allt blir bra. Ringen är en "modern" alliansring, har inte sett en enda som liknar den och den är inte en vigsel/förlovningsring!! Ringen kostar ca 9000 kr.

• tobecomemrsstrauss

Har fixat en massa idag:
    *köpt skor (PINK)och väska (Fancy Fanny)
    *beställt tärnklänningar från Gojane.com
    *Varit hos floristen och gjort en beställning på brudbukett, tärnbuketter samt corsage.
    *Bokat en Dj in a box till bröllopsfesten
    *varit med min m2b och valt ut kläder som han ska hyra =)frackcoat...han var sååå fin! Jag grät nästan!!
    *Har kikat lite på bröllopstårtor...men har ännu inte bestämt mig ännu!

På fredag ska jag tillbaka till festlokalen med min m2b och spika menyn, servetter, blommor och dukningen!! Jag ska också träffa min pappa för att gå och hitta kläder till honom..Han ska föra mig fram till altaret!

Det känns som att allt börjar ordna sig nu..

• tobecomemrsstrauss

Hej, jag köpte dem på Remanns (i göteborg), modellen heter Lady. Jag betalade 995 kr, ganska mycket men eftersom jag har en matchande väska (enligt mig) så kan jag använda dem sedan. Jag tycker det är svårt att köpa/beställa just skor på nätet..Tycker ofta storlekarna är fel, så därför ville jag hellre köpa i butik.
    Lycka till!

JohanoCissi skrev 2008-03-11 12:32:19 följande:
    Blev så nyfiken när jag såg att du osså hade köpt skor från pink. Vilka är det o var har du köpt dem. Mina har jag köpt på brandos.se, men hittade dem först på en hemsida från london. I just love them. Ska försöka få in en bild i galleriet.
  • tobecomemrsstrauss

pandis2405: vad roligt!? Du sparar du iaf en del pengar eller så kan du lägga det på annat! Din mamma blir nog glad vilket som..=)tänk på att du inte vill förstöra sminket om hon blir sentimentalisk och gråter *hihi*

• tobecomemrsstrauss

Vi ska heller inte dansa vals utan dansa till "Endless love" med Diana Ross och Lionel Richie.Antar att vi improviserar =)

• tobecomemrsstrauss

Jag har heller inte valt psalmer ännu, har inte ens fått en präst ä så det får vänta tills dess =)Tycker det är svårt eftersom vi ska ha vigseln om vi får på både svenska och engelska...

• tobecomemrsstrauss

jag har också luskat ut när jag ska bli hippad!! Det blir den 26:e så jag kan slappna av nästa helg=)

• tobecomemrsstrauss

Vad gör man vid ojämnt antal? Ska man bjuda med någon extra för att få hämnt?? Hur har ni gjort?

• tobecomemrsstrauss

jag hade OSA den 15:e, 65 av 75 kommer! Jag och min m2b ska sätta oss med bordsplaceringen nu! Jobbigt är ju att många har önskemål redan..jag vill sitta med den, sätt dem med dem och inte den med den....spännande

• tobecomemrsstrauss

Trassel=) Din möhippa lät helt underbar!! Vad roligt att ni hann med så mycket olika saker!!

• tobecomemrsstrauss

Tänkte ventilera mig om min möhippa som blev igår,

Igår hade jag min efterlängtade möhippa!! Jag hade en aning om när det skulle bli fast jag hade inte förväntat mig att det skulle bli så tidigt på morgonen! Vid 10-tiden när jag stod i duschen ringer det på dörren och min m2b öppnar..Ett sjutal vänner plus min mamma rusar in=) Dock, var de lite fövånade att jag inte satt där färdigfixad i hår och sminkad..Det är väldigt typiskt mig! Det var bara att snabbt duscha klart, fick på mig en alldeles för kort fångdräkt(klänning) med matchande knästrumpor samt en knallröd peruk med slöja och fångmössa!! Superkul..Fick ett glas champagne i handen och typ dax att gå till bussen....Drack hela vägen till Gökboet..

Fick ett uppdrag: Att få så många killars högerstrumpor som möjligt! Kul!! Vi kom till Gökboet och utanför var det en massa som hade sin svensexa så jag fick mig ett par strumpor..
    På gökboet gjorde vi olika aktiviteter: rodeo, sumobrottning, kuddkrig, bowling, pistolskytte och pengafångning en en kub!!
    Såå hímla kul...Mitt lag förlorade dock.

Efterå fikade vi med ännu mer sprit och en och annan loka..Dax att åka till stan..vi åkte hem till en vän till mig som bor inne i stan och fixade till oss.. Sedan vid 7-tiden gick vi till ett tapasställe och åt supergod mat...drack ännu mer och blev bjuden av okänt folk! Kul! Under hela kvällen droppade vänner in, så det var kul att så många kom...

Vi gick sedan vidare till diamond dogs och drack lite till, sedan blev det Nivå...och dansade till två! jag hade förresten slöja och "bride to be" lapp på rumpan så ingen kunde undgå mig..hihi!! Jag fick oxå en del strumpor till under kvällen!

• tobecomemrsstrauss

hjartan/jelikr...ni blir säkert båda lika överraskade och hur det än blir för er så kommer ni nog ha superkul!!

• tobecomemrsstrauss

Grattis till alla nygifta!!

• tobecomemrsstrauss

Grattis till alla nygifta!!

• tobecomemrsstrauss

hej alla, har nästan allt klart till bröllopet 31 Maj, men självklart när man har börjat slappna av lite så dyker oväntade saker upp.. Servetterna jag hade tänkt mig finns inte för företag att köpa, bara privatpersoner och kunna hitta dessa te i butik är otroligt svårt. Pratade med en ica affär och dem skulle försöka ta in dem=) Hade provdukning på hotellet igår och blommorna var inte alls i samma färg som min bukett ska vara.. Men min kära vigselring kom igår efter 4 månader bhos guldsmed och den var såååå underbar... Vi träffade också prästen igår och han var supertrevlig och jättenormal hihi=) Så jag gjorde färdigt vigselprogrammet igår kväll..

Det jag har kvar nu är reda ut servett och blomproblemet, sista provning av klänningen på torsdag, hitta ett pärlarmband jag kan ha från mammas smyckeskrin, boka taxi från frisör till kyrka, göra presentpåsar och lite andra dekorationsgrejer...Måste även ta kontakt med organisten i kyrkan annars inget mer tror jag!

• tobecomemrsstrauss

Just det, kan vara bra att hämta alla ringar hos guldsmeden!!

• tobecomemrsstrauss

Snart dax...Jag mår illa hela tiden och har fått svinkoppor förra helgen på hakan, jättekul...fick penicillin i onsdags, men tänker dricka alkohol ändå=) Typiskt!! Bara 2 dagar kvar!! jag har lagt ut nästan 1000 kr bara för att kunna sminka över "såret" någorlunda+ 2läkarbesök+ medicin....dyrt!??

Jag önskar alla brudar lycka till...

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08