Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

tjohoo majbrudar -08

080503 Champis_Sanna, Katrineholm
    080510 fiffinurlig, Eskilstuna
    080510 SusanneLee, Leksand
    080510 FruFA, Skövde
    080517 17maj Göteborg,
    080517 Nikajo,
    080517 JS080517,
    080517 stenkrossen, Rönnäng Tjörn
    080517 Trisen, Finland
    080524 JohanoCissi, Kristianstad
    080524 L 76,
    080524 MissNiss
    080531 bartan,
    080531 jelikr, Björna Örnsköldsvik
    080531 halo08, Ronneby

Lägger till mig på listan
    Vi gifter oss 10:e maj i Våmbs kyrka, Skövde.
    Vi har kvar att provsmaka bröllopsmenyn, viner & bubbel (sker nu på lördag) & träffa fotografen för planering (möte kl.10 nu på lördag) & hämta ringarna hos guldsmeden (nästa vecka!).
    Sedan skall vi beställa resten av trycksakerna från Spira (när vi fått alla osa 31/3)... och så skall vi till floristen och prata buketter, corsage & dukning...
    Känns ganska lungt, men man hinner nog stressa ändå !

• FruFA

Vad bra att du håller koll ! Vi gifter oss samma dag som er ju... Kul!!

SusanneLee skrev 2008-03-05 16:05:14 följande:
    65 dagar kvar för oss den 10 maj! Har verkligen inte koll på allt, men postade inbjudningarna idag (äntligen!) och kikat lite på IKEA. Köpte några Blomster vaser. Dags att börja planera dukningen på allvar! Måste skriva klart önskelistan också! Någon som har något bra förslag på vad man kan önska sig?
  • FruFA

Jag har ingen aning om vad jag skall ge min blivande man...
    En "Secret Box" skulle vara kul att ge, men jag är inte riktigt i brud-form ännu... Kanske får han en ny klocka??
    Fler förslag??

Men jag vet vad jag önskar mig i morgongåva

• FruFA

Mina ringar kommer kosta cirka 30´, en enstensring och en alliansring.
    Min fästman behåller sin förlovningsring (vitguld 7 mm bred) och ev. så skall jag sätta i en svart diamant som morgongåva till honom.

JhS2008 skrev 2008-03-08 20:55:50 följande:
    Hur mycket ungefär kommer ni/har ni spenderat på er/era vigselringar? Köper ni en eller varsin?
  • FruFA

Hihi, samma här.
    Jag har aldrig någonsin haft sådan beslutsångest över småsaker (bröllopsgrejer) !
    Du är inte ensam mao !

Kram

Peters Fridelina skrev 2008-03-08 22:33:20 följande:

Idag vaknade lite av mina oanade Bridezilla-nerver. Träffade familjen och de frågade hur vi tänkte om saker och ting. Och då kom det fram att vissa saker jag inte riktigt tänkt på inte är helt lätta att ordna. HJÄLP! Vill inte bli bridezilla! Men börjar jaga upp mig över saker och ting!!! Trodde jag ALDRIG!!!
  • FruFA

I dag så tackade toastmastern "ja"... Ytterligare en sak att stryka på att-göra-listan...
    Och på lördag skall vi hämta ringarna - spännande!!
    Börjar bli lite pirrig...

frufa.blogg.se/

• FruFA

Mina ringar följer med hem, men man är ju liiite nojjig. Men de är försäkrade

• FruFA

Vi väntar till sista svarsdatumet gått ut, så vi vet hur många gäster som kommer... Under tiden så bokar vi klart allt annat (florist, solist, frisör, mm)

JhS2008 skrev 2008-03-18 20:04:18 följande:
    Hur resonerar ni, vad prioriterar ni när ni planerar vad som ska köpas/fixas först? Vad måste fixas snarast och vad känns mindre viktigt just nu och kan vänta ett par veckor till?
  • FruFA

Vi väntar med att beställa reserande trycksaker (vigselprogram, menykort, placeringskort, tack-kort) tills alla svarat på inbjudan. Annars kör vi på... Härnäst så skall jag prata med florist, frisör och tårtmakare...

JhS2008 skrev 2008-03-18 20:13:42 följande:
    Hihi, jo det har jag också förstått Denna vår kommer att gå fort..Vad "väntar" ni med just nu (vad har låg prioritet)?
  • FruFA

Vi skall dansa vals - men vet inte till vilken låt ännu...

JhS2008 skrev 2008-03-19 19:04:16 följande:
    Har ni funderat något kring bröllopsvals? Ska ni dansa, och i så fall till vad?
  • FruFA

Samma här... Bara 3 veckor kvar till bröllopet, och 1000 saker kvar att fixa, eller iaf 10
    Och jag väntar på min brudklänning *nervös*

• FruFA

I dag så har vi fått klart bordsplaceringen & texten som skall tryckas i festprogrammen. I morgon så skall det mailas till Spira kort-design som fixar resten - skönt!

Nu i veckan så får jag min brudklänning & det är inprovning på fredag (då skall vi även hämta ringarna). Och på lördag är den svensexa & möhippa!

• FruFA

Jag har oxå försökt gå ner i vikt, men inte kommit "i mål".
    Nu har jag köpt en Vollers-korsett som håller in
    Vi gifter oss om på lördag om två veckor...

tobiasochlinda skrev 2008-04-24 07:56:01 följande:
    jag känner mig smått panikartad, har inte gått ner spec i vikt utan känner mig fortfarande tjock..... bröllopet är om 1 v så börjar bli sent å göra nåt åt det... däremot har jag satt i löshår, och det blev jättefint!
  • FruFA

Jag hoppas att jag får min mens i helgen, för då slipper jag den på bröllopsresan

• FruFA

GRATTIS ni som nu är fruar!

Nu är det bara tre dagar kvar tills vi gifter oss!
    Och på måndag åker vi till Maldiverna *längtar*
    Men är såååå nervös inför vigseln, vet inte varför.

En hel del har strulat de sista dagarna; min frisör avbokade pga sjukdom (opereras på fredag) & min syster kommer inte pga att hon mår dåligt (lååång historia)...
    Men jag har en ny frisör som jag skall träffa i morgon!
    Få ändra bordsplaceringen om min syster inte kommer...

• FruFA

Tack snälla.
    jag har försökt att prata med henne, så vi får se...
    Skall få besked i kväll, så att vi kan fixa bordplaceringen isf...
    Varför kan man inte bara få njuta nu innan bröllopet...?
    Men det får ordna sig

jelikr skrev 2008-05-07 13:53:45 följande:
    Tråkigt med din syster , men tur att du fick en ny frissa
Svar på tråden tjohoo majbrudar -08