-
Jag håller på med precis samma sak!hjartan skrev 2008-04-03 21:48:26 följande:Håller på med askar som ska vara placeringskort och att dekorera festhäftena.
-
En sten har lyfts från mitt hjärta. Min farbror är osams med typ halva släkten och jag hade mycket funderingar om jag skulle bjuda honom eller inte. Jag har dock inget direkt otalt med honom, så jag bjöd honom. Vi har osa imorgon och jag hade inte hört något från honom, och gick och oroade mig för att jag skulle vara tvungen att ringa och fråga, men igår fick jag osa, och de tackar nej! Skönt, då slipper jag det problemet vad som skulle hända om han kom, utan att själv ha gjort något fel.
Nu är det bara en familj kvar på min sida som inte har svarat. -
Jag är mest orolig för att inte få någon hippa... har ingen tärna nämligen.
-
Aahh, problem! Jag hade i princip bestämt dukning, bla innefattandes en massa små gröna vaser från IKEA. Men när vi skulle köpa alla så är de slut, och de kommer inte ta in fler! De har nämligen 180 förpackningar med gula vaser kvar och då de beställer blandade färger kommer de inte beställa förrän de gula är slut, vilket lär bli långt efter vårt bröllop. Arrgh!
Så nu blir det till att jaga billiga små vaser... -
Nu är det inte långt kvar tills vi kan börja bocka av listan uppifrån!
-
Vi hade osa igår. 4 st sällskap som inte svarat, så det blir till att jaga lite nu.
-
Jag är nästan klar med favouraskarna, jag har köpt underkläder både till själva bröllopet och två nya uppsättningar till bröllopsresan. M2b har bokat väst och plastrong för hyra (kostym har han köpt tidigare)
Vi saknar osa från 2 personer.
I helgen blir det krafttag med festprogrammet.
Mitt bekymmer just nu är bordsdekorationerna. Jag trodde jag hade det bra, men en del föll på att det inte får plats på borden, och sen får jag inte tag på vaser.
-
Arrrgh, jag kommer att ha mens på bröllopet och efterföljande bröllopsresa. Jag fick den nämligen idag och nu är det 30 dagar kvar, så det är kört.
Det värsta är att jag hade räknat ut att det skulle tajma bra, men så kommer den en vecka försent
Jaja, jag får väl fixa såna där skjuta-upp-piller och hoppas att jag inte får några biverkningar. -
Jag är mest orolig för det här med möhippa nu. Jag har ingen tärna och är därför rädd att inte få någon möhippa. Nu är det två lördagar kvar att vinka på, och jag trodde jag hade en liten aning om att OM det skulle bli nån så skulle det vara nu på lördag, men nu har våra toastmastrar bokat in oss då för att prata bröllop, och jag pratade just med en annan kompis som sa att hon ska till landet i helgen, så det blir väl inget då... Jag har svårt att tro att det skulle bli precis helgen innan.
Svensexa har inte heller varit någon. En av m2bs kompisar hörde av sig i april och ville ha kontaktuppgifter till de som borde vara med på sexan, men sen har jag inte hört ett knyst, borde inte jag veta när den är?
Usch, dessa saker man inte har kontroll över... -
Jag blev också hippad igår. Och jag som var orolig för att inte få någon, det hade jag inte behövt vara! Det var fantastiskt väder, vi hade picknick i en park med skumpa, var hos en silversmed och fick göra ett eget armband (alla fick göra varsin berlock och sen fick jag hela armbandet), och var på ett spa center och badade bubbelpool och drack bubbel och jag fick lermask och pedikyr. Sen var vi hemma hos en kompis och åt middag och hade frågesport om mig och musikquiz på 80-talshits, sen var vi ut på nattklubb och dansade och drack drinkar. Kl 3 satte de mig i en taxi med lite kontanter i handen. Är ganska trött idag men glad! Det var en fantastiskt bra hippa.
-
Vi har lite kvar på festhäftet och ska i helgen göra klart pralinaskarna - dvs stoppa i själva pralinerna. Vigselhäftets innehåll är inte klart heller då vi inte träffar prästen förrän nu på fredag.
Igår övade vi dansen, usch vad jag är nervös för den!
Vi håller också på som bäst med bordsplaceringen.
På lördag är det svensexa så då betar jag av lite pyssel.
Annars känns det rätt ok nu, även om all ledig tid just nu går till bröllopsplaneringen. -
Men m2b ska ju sitta på din vänstra sida?!
-
Nu är det bara ett par dagar kvar! Idag var sista dagen på jobbet, jag fick massor av lyckönskningar när jag gick hem. På vägen hem passade jag på att gå och fixa ögonbrynen. Aj, aj.
Nu är det två fulldagars planering...