Inlägg från: hjartan |Visa alla inlägg
  • hjartan

tjohoo majbrudar -08

Jag har bestämt tid med min sömmerska idag. Och en del som vi frågat om de kunde ta ansvar för någon liten del under vår dag har sagt jag till det. Skönt! Festhäftet ska fastställas helt i helgen för att sedan tryckas av en vän till oss.

Blir ett besök på vigselplatsen också. Fick veta idag att jag får ledigt onsdag och fredag så det blir fem dagar i ett svep. Härligt! Ska väl hinna lite då.

• hjartan

tobe... Låter som en trevlig kväll. Vet inte hur min hippa blir. Min bästa vän som är min tärna hade ett minibröllop och då fixade jag en nostalgidag för bara oss två. Funderar kring om hon kommer att köra på samma linje trots att vi har lite fler gäster eller om hon kommer att försöka dra ihop ett gäng.

• hjartan

Vi måste vara bland de sista, om inte allra sist. 31 maj kl 15.30.

• hjartan

Imorgon är sista dagen innan "VÅR" månad börjar tjejer!

Har provat min klänning idag igen och ska träffa sömmerskan på tisdag.

Imorgon och på torsdag ska vi köra hårt för att försöka få så mycket som möjligt klart.

• hjartan

halo08: Du och EmmaiLagga verkar vara sist.

Champis_Sanna: Så trist! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa trots allt. Lite sömn nu kanske så vaknar du upp till en ny, förhoppningsvis bättre dag, imorgon.

• hjartan

Just nu är jag också nervös för hippan. De kom just och hämtade m2b och jag hade INGEN aning om detta. Bestman bor i Småland men hade med sig ett litet gäng därifrån. Han får säkert en trevlig dag och kommer tydligen inte hem förrän imorgon.

Känner att jag tappade fattningen lite och behöver nog samla ihop mig för att få något gjort. Vi hade inbokat att vi skulle till min tärna med sambo och äta ikväll, vilket vi hade initierat. Nu blir det bara hon och jag och barnen men det kommer att bli toppen iaf.

• hjartan

Grattis till er som gift er i helgen.

Själv fick jag min hippa. Hade en väldigt liten aning att det kanske kanske skulle bli.

När vi är vid husvagen så kommer det plötsligt två bilar tutande och då förstod jag direkt. Jag fick åka motorcykel därifrån till en sjö där vi bastade och badade. Jätteskönt! Sedan lite lunch där och så fick jag en korg med diverse saker som jag skulle sälja. Det bar av in till stan och iklädd röd toppluva och reflexväst sålde jag mina grejer för valfritt bidrag som skulle läggas i sparbössan. Pengarna vet jag inte än vad de ska vara till, men det pratades mystiskt om att de kanske skulle komma mig till gagn en dag... Sedan fick jag helkroppsmassage. Helt underbart!

Sedan bar det av till bowlinghallen där vi var helt själv. Dricka och tilltugg där. Sedan promenerade vi ner till stan och på ett av de lyxigare ställena fick jag trerättersmiddag med dricka. Några till anslöt och vi hade en trevlig kväll. Var helt slut när jag kom hem även om det inte var så sent.

En helt underbar dag med ett helt gäng med människor som jag inte förväntat mig skulle vara med. Det hela har varit planerat i flera månader tydligen.

• hjartan

...och måste ju också tillägga att min syster som bor utomlands kommer hem till Sverige redan den 20 maj och stannar till den 3:e juni. SÅ GLAD!

• hjartan

Här står allt helt stilla... Blä... Idag är en sån dag då jag inte borde stigit upp ur sängen.

Imorgon kan det iaf bara bli bättre. Ska till sömmerskan då!

• hjartan

Jag hade INGEN aning om m2bs svensexa så det är inte alls säkert att du får veta. De tänker kanske ta er båda två samma dag. Hoppas att du får en hippa iaf. Är jättenöjd med min!

• hjartan

Grattis till er som gift er! Ingen som blivit hippad?

Just nu kämpar vi med den sista finslipningen av festhäftet. Vilket skulle varit klart för länge sedan hade jag tänkt, men det är ingen panik än.

Har inhandlat lite och fixat några små detaljer i helgen.

• hjartan

Festhäftet är klart! Iväg skickat för att tryckas. Ska försöka finslipa klart bordsplaceringen så är den också ur världen. Vigselprogrammen ska bara skrivas ut när jag fått rätt papper.

Lite småfix, men annars är det mest maten.

....och så valsen. Börjar nog inse att det kanske inte blir något vals. M2b har ont i ett knä....

• hjartan

Till alla brudpar som ingår äktenskap under helgen önskar jag ett stort grattis och hoppas att ni får en oförglömlig dag.

• hjartan

Har varit hos frissan idag och hon klippte igenom håret så att det är lite tunnare. Sedan är det hårtvätt utan balsam som gäller kvällen innnan.

Har handlat en hel del mat också idag och växlat pengar till resan. Hämtade de fina chokladdoppade jordgubbarna också. Trodde att de skulle vara vita eftersom de är doppade i vit choklad, men de är rosa. Fast det är ok.

Servetterna är inte fyrkantiga upptäckte jag idag och passar inte att vika så som jag hade tänkt. Vigselprogrammet hade ett allvarligt stavfel som vi som tur var upptäckte, men när jag skrev ut provexet så är texten inte mitt på. Måste trixa till det... också....

Upptäckte en miss i bordsplaceringen och festhäftet igår. Undrar hur mycket vi kommer att missa helt på om det ska fortsätta så här. Fast än har jag inte tappat modet. Har varit en bra dag trots att sonen är hemma med vattenkoppor.

• hjartan

Min kommer också att sitta på vänster sida. Som jag har förstått det så sitter alltid damen till höger, så det har jag rättat mig efter.

• hjartan

Här jobbar vi också för högtryck. Innan tycker jag att allt har gått smidigt men de senaste dagarna verkar vi upptäcka småmissar hela tiden. Inga katastrofer än, men iaf så att det är lite irriterande.

Har sparat en del fixande till denna näst sista vecka eftersom min syster just kommit hem från Spanien. Vet att hon gärna vill hjälpa till med sånt.

• hjartan

Grattis alla ni som gifter er igår! I Skåne hade vi iaf fint väder.

I fredags blev jag och en tjej som också ska gifta sig överraskade av nästan alla våra kollegor. Vi blev meddragna på stan och vi hade en trivsam afterwork som de bjöd oss på. De överlämnade också en present. Trevligt och inget alls jag hade förväntat mig.

Nu är våra festhäfte helt klara. De blev inte helt perfekta, men det är så små detaljer att det är bara vi som ev kommer att tänka på det.

• hjartan

Nu är det inte långt kvar. Ska jobba idag med, men är ledig imorgon. Ska duka ikväll.

• hjartan

Dukat och klart. Två gäster lämnade återbud ikväll pga sjukdom, så det blev till att göra om bordsplaceringen. Löste det ganska smidigt men får ju göra om tavlan med bordsplaceringen och lite i festhäftet. DET får bli morgondagens problem för nu är det dags att sova lite.

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08