Att dumpa vänner :-(
Jag har dumpat vänner förr (2 stycken i mitt liv) och nu ska jag dumpa en till "vän". Han är negativ till ALLT i mitt liv. Nya yrkesmöjligheter jag har (efter avslutad tuff utbildning), klädval jag gör (har gått ner i vikt, mår bättre och klär mig finare än förr) och nu även till bröllopet.
Det var droppen för mig. Han är avundssjuk på ALLT och jag vill inte ha honom där på min stora dag.
Nån mer som blivit tvungna att "dumpa" vänner som inte är riktiga vänner? Hur gör ni? Låter ni vänskapen rinna ut i sanden eller tar ni tjuren vid hornen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 22:25
Nu är det gjort! Jag har mailat fram o tillbaka med ex-vännen och klargjort att vänskapen är över. Känns JÄTTEBRA!!!!!!! Skönt att slippa nån som öser negativ energi över en och alltid finns där för att kolla hur mkt man spenderat på saker och ting.
Tänk att han i mailen hade mage att kritisera upplägget på vårt bröllop och få det att låta tacky!!!!!!! Bara för att vi vill slå på stort med kyrka + stor fest + 3 dagars... GRRRRR!! Vilken fräckhet. Jag skulle aldrig kritisera vänners bröllop. Alla gör som de vill!!!