• Blondie77

Att dumpa vänner :-(

Jag har precis "dumpat" en av mina äldsta och bästa vänner som också skulle varit värdinna på mitt bröllop. Hon ringde upp mig förra veckan och det var så synd om henne för hon hade såååån ångest över att ha tackat ja till att vara värdinna på mitt bröllop för det var en fest på en camping som är en gång om året som hon hellre vill åka till! Det låter kanske löjligt men precis så löjligt var det också...hur kan man som vuxen människa och vän föredra en fyllefest på en campingplats istället för sin väns bröllop!

Jag antar att vi för längesedan valde olika riktningar i livet, fest och fylla är inte så intressant för mig nu när jag är 30 som när jag var 20, dessutom har många andra vänner påpekat hur självupptagen hon är men jag har väl inte velat se det. Nu när det är gjort (jag var kanske en fegis och skrev ett mail men det funkade bäst för mig för jag fick sagt allt jag ville säga) så mår jag mycket mycket bättre! Jag behöver inte ha någon i mitt liv som bara tar energi. Jag fick ett jättefånigt svar tillbaka där hon tyckte det var mitt eget fel för jag hade minsann inte kommit på tårta när hon fyllde år en gång och att hon tyckte jag prioriterade andra vänner framför henne vilket inte alls är sant. Tråkigt, trist och ledsamt men det är bättre att vårda dom riktiga vännerna än slösa tid på dom "falska" så jag ångrar mig inte nu och är 100 % säker på att jag inte kommer göra det heller.

Lycka till!

• Blondie77

det verkar som bröllop drar fram det bästa och sämsta ur människor och det är ju tråkigt att en så rolig sak som ett bröllop lockar fram det dåliga men va så vara då...det dåliga har ju säkert funnits där hela tiden men just bröllop verkar få det att verkligen komma till ytan!....du kommer säkert känna en stor lättnad när det är gjort, precis som jag :)

Svar på tråden Att dumpa vänner :-(