dyrt med blommor?
Har beställt blommor till bröllopet,allt går på ca 8.000 verkar för dyrt eller?
Har beställt blommor till bröllopet,allt går på ca 8.000 verkar för dyrt eller?
OJ!!!!! Ska du dekorera hela kyrkan oxå med blommor?
Oj, det lät väldigt dyrt...våra kommer att gå på ca 1000 kanske...
Vad är det för blommor?..Vad ingick i de priset?
Vi har beställt te mej & tärnan, corsag till blivande, bestman & sonen. De kommer gå på ca 1600kr.
Jag ska göra det själv
en bukett till mig
Och till mina tärnor
corsag till min blivande
Corsag till min pappa
Det kommer kosta ca 800:-
ojj det lät svindyrt! men vet ju inte hur mycket blommor du skall ha iofs.
något man kan spara pengar på är att välja en vanlig bukett istället för en brudbukett, dem binder på olika sätt och det skiljer maassa pengar!
kan vara värt att kolla upp för den som vill spara pengar!
Jag gör också allt själv, men då vi ska ha kallor så blir det ändå ganska dyrt..
Tror det blir ca 1000 kr för bukett, tärnbukett och corsage x 2.
Ängsblommor får bli pyntningen i lokalen!
lite priser:
brudbukett 1600
2st corsage 250
tärnbukett 350
3st honörsblommor 1500
6 sthöga vaser med blommor 3.900
9 st fönsterblommor 900
arbete+utkörning 600
Kyrkan ska jag dekoreraa med tyg o plast blömmor.
glömde skriva att allt går i vitt och vinröda rosor.
maj bruden skrev 2008-02-29 23:33:36 följande:
Det lät riktigt, riktigt dyrt. Vaddå arbete 600 kr? Det var hysteriska priser, och så ska de lägga på arbetskostnad utöver det? Vansinnigt dyrt, även med tanke på vad du får för pengarna! Undrar också vad det är för jättearrangemang som ingår i de där "6 höga vaser med blommor" för nästan 4000... Men var och en planerar sin egen budget, har ni råd och tycker att det är okej att lägga 8.000 på blommor är det ju helt upp till er förstås!
Själv funderar jag fortfarande på om 1600 totalt för brudbukett + två tärnbuketter är okej, eller om jag borde leta ett billigare ställe, då jag tycker att det är för mycket pengar att lägga på blommor som vissnar
Det låter rimligt, tycker jag.
Stirra er inte blind på priset (typiskt svenskt), utan kolla på hur mycket hon har beställt. Priserna är faktiskt rimliga för det hon har beställt. Det är bara att hon har beställt saker som de flesta svenskar inte vanligtvis beställer till sina bröllop. Fönsterbuketter (NIO stycken!)och vaser med blommor (SEX stycken!). Det berör också på vilken kvalitet blommorna kommer att ha, stora vinröda rosor är inte billiga... de som ser ut som sammet. Jag kan tänka mig dessa blommor kommer att vara av mycket högre kvalitet än ett inplastat tio-pack man köper på torget.
600 för utkörning är också rimligt. Floristen måste ta sig till festlokalen och tillbaka till butiken, slitage på bilen, bensin, ev parkeringsavgifter, etc. Kanske det finns ingen parkering nära lokalen så hon måste gå fram och tillbaka till bilen 4-5 ggr med blommorna. Hon ställer förmodligen blommorna på plats i festlokalen så att de hamnar rätt, och det tar sin lilla tid också. Jag kan inte tänka mig att hon dumpar av blommorna bredvid festlokalens dörr och kör därifrån.
Och 8000:-, det priset för blommorna, betyder absolut inte 8000:- i floristens ficka. Vem som helst som är egenföretagare förstår det väl. Hon måste betala för produkterna, sedan betala skatt och egenavgifterna, sedan OM HON HAR TUR har hon tjänat till en rimlig lön, kanske någon hundring i timmen, men förmodligen mindre än så.
Tack Besservvisser.
Du har rätt.Förstår inte varför allt ska vara billigt och enkelt när det gäller bröllopet.Det är ju bröllop och inte kvällsparty.
En gång i livet kan man njuta i lyxvarianten.Jag satsar gärna på kvalitet och kan njuter av mitt bröllop.
Besserwisser!!!
Helt rätt i ditt uttalande!!!!!
Har själv haft egen blomsterbutik & vet att det blir inte mycket till övers. Folk tänker inte på vilken tid & vilket hantverk en florist lägger ner på exempelvis ett bröllopsarrangemang. Det är inte gjort i en handvändning. En florist är en hantverkare likväl som frisör är en hantverkare & till dom kan man betala ett X antal kronor för att få frisyren fixad. Med detta menar jag att tänk på vilket hantverk vi florister lägger ner & även frisören det är vårt levebröd.
maj bruden!!
Du gör helt rätt som låter en florist göra jobbet som kan det!!
Lycka till!!!!!!!
Jag kan tycka det är dyrt MEN det betyder inte att det är något fel med att lägga de pengarna på en riktigt fint utsmyckad lokal. Alla väger vi in olika saker som är viktiga för just oss. Och så länge du är nöjd med det så var det! För det är trots allt ER dag Jag är själv ingen direkt "lover" av blommor *Skrattar* Och lägger därför inte så mycket krut(pengar) på just detta. Men som sagt alla är vi olika.
Jag kan även säga att det var mycket du får för pengarna. Med tanke på att blommor inte är billiga idagens läge. Och framför allt inte speciella färger på rosor. Och visst ska floristen ta lite betalt för arbetet menar hon/han förlorar ju kunder genom att åka och ställa iordning lokalen istället för att stå i butiken. Men som sagt jag skulle inte lägga så mycket.
men som tur är så är vi alla olika
Så länge du är nöjd med din florist så kör på den
dyrt var det men det är maassa blommor du har beställt och då förstår man genast vad det är som kostar!!
lycka till dig som har råd med så mycket blommor, kommer bli urtjusigt!!