Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Nattpratare :-)

Jag har ägnat större delen av kvällen åt att städa eftersom vi skulle ha gäster imorgon, men m2b är sjuk så vi kommer troligen att ställa in. Jag fortsätter ändå städa för jag tycker det är lika bra att hålla igång så länge man orkar, men jag tar några BT-pauser mellan varven.

• misstrixie

GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:16:22 följande:

Skönt när man är på G. Blir mkt gjort då. Hade tänkt ha spa-kväll för första gången på flera år men somnade med lillan. Så typiskt. Har i a f bakat bröd. Alltid ngt. Skulle gjort pilates men man blir ju sååå seg när man vaknar så där konstigt.Trist att behöva ställa in festen.
    Ja det känns lite trist, hade sett fram emot det. Men men, imorgon blir det väl melodifestivalen och soffmys i stället. Förstår att du inte orkade med ett pilatespass efter att ha somnat så där, man blir verkligen totalt seg efteråt.

På tal om seg så går min sjuka m2b runt här övertygad om att han är döende, fast egentligen har han bara en kraftig förkylning.
  • misstrixie

GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:27:18 följande:

Mmmm, jag funderar allvarligt på om killar verkligen mår mkt sämre när de blir sjuka eller bara är sjåpigare.Vi ska också kolla melodifestivalen imorgon.
    Jag tror helt klart de är sjåpigare, eller i alla fall när det gäller min m2b. Enda gången jag har varit lika gnällig som han är nu var när jag åkte på vinterkräksjukan, men det var faktiskt berättigat för fy sjutton vad jag mådde dåligt...
  • misstrixie
    matildaochniklas skrev 2008-02-29 23:35:13 följande:
    Jag håller också på att städa. Min m2b är på jobbet. Vi ska också ha fest imorgon så jag var verkligen tvungen att röja upp lite här hemma. Nu har jag till och medbytt gardiner och tagit fram en ny duk som jag till och med har strykit!Jag har gett mig själv beröm eftersom jag är totalt värdelös på att fälla upp strykbrädan. Men idag- för första gången i mitt 20-åriga liv, klarade jag det själv
    Vad duktig du är!

Jag har faktiskt lättast att städa sent på kvällen/natten av någon anledning, jag har mer energi och det känns roligare.
  • misstrixie
    matildaochniklas skrev 2008-02-29 23:40:14 följande:
    Tack Jo, det är sant. Ganska skönt att gå runt på kvällen och plocka lite. Speciellt när man är ledig imorgon. Då ska jag och min fästman ta en låååång sovmorgon och sen bara slappa hela dagen.
    Usch jag jobbar imorgon, fast bara 5 timmar så det går väl an. Men jag låtsas inte om det just nu, då tappar jag all städlust.
  • misstrixie

Thailand 08 skrev 2008-02-29 23:42:06 följande:

musproblem på bröllopsnatten
    Sorry men det där blev jättekul i min trötta hjärna...
  • misstrixie

GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:44:06 följande:

Jobbar också, fast 3h. Och börjar 11 men tråkigt ändå. Dagen blir så uppstyckad.
    Samma här, börjar också 11. Ja, det är ju inte det att det är särskilt länge eller jobbigt, mer känslan av att man måste iväg som är lite tråkig.
  • misstrixie

Thailand 08,

Haha så det kan gå! Grattis, låter som ni haft det härligt...

• misstrixie
    olijara skrev 2008-02-29 23:49:55 följande:
    HEj.. blev nyfiken på vad ni jobbar med? själv är jag arbetslös efter 3,5 år plugg..
    Jag driver en butik, det är därför jag jobbar på lördagar.

Vad har du pluggat? Det är tråkigt nu för tiden att man ska behöva gå arbetslös efter en lång utbildning... det var likadant för min m2b när han tagit sin examen för några år sedan.
  • misstrixie

GME76 080802 skrev 2008-03-01 00:06:16 följande:

Jag jobbar på en inredningsfirma, med ekonomi, adm, sälj o allt möjligt. Det är butik också så jag jobbar varannan lördag.Vad har du för butik, misstrixie?
    En inrednings- och presentbutik. Där ser man, då har vi nog en del gemensamt. Roligt att du verkar ha mycket omväxling i jobbet!
Svar på tråden Nattpratare :-)