Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

Nattpratare :-)

Jag håller också på att städa. Min m2b är på jobbet. Vi ska också ha fest imorgon så jag var verkligen tvungen att röja upp lite här hemma. Nu har jag till och medbytt gardiner och tagit fram en ny duk som jag till och med har strykit!

Jag har gett mig själv beröm eftersom jag är totalt värdelös på att fälla upp strykbrädan. Men idag- för första gången i mitt 20-åriga liv, klarade jag det själv

misstrixie skrev 2008-02-29 23:14:20 följande:
    Jag har ägnat större delen av kvällen åt att städa eftersom vi skulle ha gäster imorgon, men m2b är sjuk så vi kommer troligen att ställa in. Jag fortsätter ändå städa för jag tycker det är lika bra att hålla igång så länge man orkar, men jag tar några BT-pauser mellan varven.
  • matildaochniklas

Jag köpte servetter på ikea som var 40*40 cm. Det var lagom tycker jag.
    GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:32:50 följande:

Kul, älskar musikaler!Själv har just provvikt en servett. Det blev jättebra men kommer inte funka för IKEA-servetterna är för små och kommer se skittöntigt ut. Har vikt dom en ficka att stoppa besticken i men de kommer sticka ut jättelångt.Hur göra nu då...blir jättestressad, bröllopet är 2/8
  • matildaochniklas

Du behöver då inte få ångest. Jag kände mig mer eller mindre tvungen att byta när jag såg att min granne bytt gardiner för tredje gången sen hon flyttade in i september. Idag var nämligen första gången jag bytte gardiner och vi har bott här sen i maj Så ingen ångest för det!!!
    GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:36:36 följande:

Haha, underbart! Men man får ju lite ångest när folk håller på o byter gardiner o har sig .
  • matildaochniklas

Tack Jo, det är sant. Ganska skönt att gå runt på kvällen och plocka lite. Speciellt när man är ledig imorgon. Då ska jag och min fästman ta en låååång sovmorgon och sen bara slappa hela dagen.

misstrixie skrev 2008-02-29 23:37:13 följande:
    Vad duktig du är! Jag har faktiskt lättast att städa sent på kvällen/natten av någon anledning, jag har mer energi och det känns roligare.
  • matildaochniklas

Bra. Då behöver jag inte ta tag i det förrän till jul
    GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:41:06 följande:

Nä det ska jag inte ha då . Tvättade fönstrena förra helgen (men bara på ena sidan huset) och det var inte gjort sen hösten -06. Oops...
  • matildaochniklas

Ja, precis. Vi har köpt vanliga vita som vi tänkte rulla och knyta ett sidenband runt. Eller så ska vi stämpla på dom.. eller.. ja, vi får väl se hur det blir till slut!
    GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:42:48 följande:

Det är dom klassiska som finns i olika färger, eller hur?Det är dom jag köpt. Tycker också de var lagom men tydligen inte till vikningen jag tänkt mig . Får tänka om.
  • matildaochniklas

Haha, i min med!

misstrixie skrev 2008-02-29 23:43:49 följande:
    Thailand 08 skrev 2008-02-29 23:42:06 följande:
    Sorry men det där blev jättekul i min trötta hjärna...
  • matildaochniklas

Fy vad äckligt! Men bra anledning till att köpa nya underkläder
    GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:53:30 följande:

Så jäkla underbart. Såna minnen glömmer man aldrig. Det är förresten anledningen till att vi står ut med jamande katt på nätterna istället för kattlucka. En kompis sambo hade en mus som byggt bo längst in i hennes troslåda. Dom hittade katt- och hundmat i boet t o m .
  • matildaochniklas

Jag pluggar till sjuksköterska, så förhoppningsvis ska jag inte behöva gå arbetslös när jag är klar om lite mindre än 2 år.

olijara skrev 2008-02-29 23:49:55 följande:
    HEj.. blev nyfiken på vad ni jobbar med? själv är jag arbetslös efter 3,5 år plugg..
  • matildaochniklas

Ja, precis. Fast jag såg det som ett tecken på att det var dags att gå och sova
    GME76 080802 skrev 2008-03-01 12:51:28 följande:

Synd att jäkla BT krånglade inatt, skulle suttit ett tag till annars .
Svar på tråden Nattpratare :-)