• yoyo78

Bordsplaceringsverktyg - hur rotera borden?

Hej!
    Jag sitter här och pysslar med bordsplaceringen. Men nu när jag har fått fram rätt antal tungor skulle jag vilja rotera hela bordsplaceringen 90 grader. Någon som vet om det går? Om jag gör det efter att jag har sparat ner bilden till mina egna mappar hamnar ju vissa av de inskrivna namnen upp och ner.....

Tacksam för svar från någon expert...
    /Johanna

• Svar på tråden Bordsplaceringsverktyg - hur rotera borden?
  • yoyo78

Ingen som är expert på bordsplaceringsverktyget? Får väl kolla in bröllopsguidens hemsida istället...

• Champis_Sanna

Är det här på BT du gjort dem? Du har kollat så du inte kan ändra på det där du gjort den? Har du photoshop? I så fall är det gjort på ett klick!

• Patrik - Bröllopstorget

Det är bara klicka på "Ändra" på den bordsplacering du vill rotera och välja "Liggande" eller "Stående" så ändras namnplaceringarna därefter.

Grundare - Bröllopstorget & Familjeliv
  • blivandefrularsed

Vart kan man göra bordplacering här på BT?

• Pyron

Klicka på "Min sida" sen finns det en liten bit ner unter verktyg.

• yoyo78

Tack Patrik, men jag har redan valt liggande, men jag vill ha det på andra hållet. Nu blir honnörsbordet på vänster sida, men jag vill ha det på höger sida för att det ska stämma med hur man kommer in i lokalen... Om jag sparar det som en bild och roterar bilden hamnar hälften av namnen upp-och-ner...

• Patrik - Bröllopstorget

Det går tyvärr inte att spegelvända hela placeringen vilket annars skulle vara en lösning för dig. Men en annan lösning är då att man gör flera I-bord som du sedan lägger ihop i t.ex. Word på det sätt du vill ha placeringen.

Dvs du gör alla borden separata, alltså ett stående honnörsbord och flera liggande I-tungor.

Grundare - Bröllopstorget & Familjeliv
Svar på tråden Bordsplaceringsverktyg - hur rotera borden?