• Anna  Sol

Vad sjutton ska vi önska oss?

Vi som gifta oss i höst, och in New York. Min svärmor är en av de som ska följa med, och vi har sagt (när de frågat) att vi gärna avstår från bröllopspresent för att de faktiskt reser runt halva jorden för att vara med på vår vigsel.

Men det gick inte hem, hon ska absolut köpa något! Hon har föreslagit en tavla men vare sig jag eller sambon är sugen på det, vi föredrar svarta/vita fotografier på väggarna. Tavlor är inte vår grej.

Då vill hon veta vad vi vill ha istället. Ngt som består tror jag hon vill köpa. Vi har ingen plats att ta emot porslin, glas och dylikt...

Vad fan ska vi önska?? Hon bidrar redan med pengar till bröllopet så pengar är inte aktuellt. Det är faktiskt väldigt väldigt svårt... Tips någon?

• Svar på tråden Vad sjutton ska vi önska oss?
  • grabbarna

har ni trädgård? i så fall kan ni ju önska er ett fruktträd eller nåt som finns kvar i många ,många år

• Lady o Lufsen

Har ni möjlighet att ta emot något planteringsbart? Ett träd, buske eller dyl.?

Ett album...till alla era svartvita foton som inte får plats på väggarna?

Eller vem vet- ni kanske hittar något i NY som hon kan få ge er?

• Lady o Lufsen

Hihihi...vi svarade samtidigt!

grabbarna skrev 2008-03-03 23:23:12 följande:
    har ni trädgård? i så fall kan ni ju önska er ett fruktträd eller nåt som finns kvar i många ,många år
  • Nessan

Om ni inte har nån aning om vad ni ska önska er och kanske inte heller något behov av nånting så vore det ju en fin gest att be dem donera pengar i ert namn till något välgörande ändamål ni kanske känner lite extra för.

• Anna  Sol
    grabbarna skrev 2008-03-03 23:23:12 följande:
    nope, ingen trädgård...
  • Anna  Sol
    Nessan skrev 2008-03-03 23:27:06 följande:
    Om ni inte har nån aning om vad ni ska önska er och kanske inte heller något behov av nånting så vore det ju en fin gest att be dem donera pengar i ert namn till något välgörande ändamål ni kanske känner lite extra för.
    Det kommer hon aldrig göra. :( Hon är helt bestämd med att hon ska köpa oss någon sak...något som håller livet ut. :/
  • Embo81

Kan ni inte önska er en upplevelse av något slag, spa, matlagning, chokladprovning, luftballong...

• Tit

önska er en tjusig vinflaska att dricka på 10-årsdagen, eller 10- en till var femte årsdag.

• MissieA

Men kan ni inte önska er en svartvit förstorad canves tavla med en bild på er från bröllopsdagen?? (tror de heter såå haha)..

Det tycker jag är jättefint och blir personligt och ett minne från den stora dagen

Svar på tråden Vad sjutton ska vi önska oss?