• Anna  Sol

Vad sjutton ska vi önska oss?

Vi som gifta oss i höst, och in New York. Min svärmor är en av de som ska följa med, och vi har sagt (när de frågat) att vi gärna avstår från bröllopspresent för att de faktiskt reser runt halva jorden för att vara med på vår vigsel.

Men det gick inte hem, hon ska absolut köpa något! Hon har föreslagit en tavla men vare sig jag eller sambon är sugen på det, vi föredrar svarta/vita fotografier på väggarna. Tavlor är inte vår grej.

Då vill hon veta vad vi vill ha istället. Ngt som består tror jag hon vill köpa. Vi har ingen plats att ta emot porslin, glas och dylikt...

Vad fan ska vi önska?? Hon bidrar redan med pengar till bröllopet så pengar är inte aktuellt. Det är faktiskt väldigt väldigt svårt... Tips någon?

• Svar på tråden Vad sjutton ska vi önska oss?
  • Anna  Sol
    grabbarna skrev 2008-03-03 23:23:12 följande:
    har ni trädgård? i så fall kan ni ju önska er ett fruktträd eller nåt som finns kvar i många ,många år
    nope, ingen trädgård...
  • Anna  Sol
    Nessan skrev 2008-03-03 23:27:06 följande:
    Om ni inte har nån aning om vad ni ska önska er och kanske inte heller något behov av nånting så vore det ju en fin gest att be dem donera pengar i ert namn till något välgörande ändamål ni kanske känner lite extra för.
    Det kommer hon aldrig göra. :( Hon är helt bestämd med att hon ska köpa oss någon sak...något som håller livet ut. :/
  • Anna  Sol
    MissieA skrev 2008-03-04 00:11:37 följande:
    Men kan ni inte önska er en svartvit förstorad canves tavla med en bild på er från bröllopsdagen?? (tror de heter såå haha)..Det tycker jag är jättefint och blir personligt och ett minne från den stora dagen
    Det är ju en bra ide´!
  • Anna  Sol
    grabbarna skrev 2008-03-04 06:55:30 följande:
    eller kan hon betala fotografen? annars var iden med en förstoring i svartvitt jättebra för dom är inte direkt billiga och blir ju ett minne för livet
    Det var också en bra ide´.... :)
  • Anna  Sol

Augustibruden 2008 skrev 2008-03-04 07:42:38 följande:

Hej Anna,ja en canvas tavla är ju glasklart för er del Jag såg reklam på det i en tidning o kan tänka mig ett schysst bröllopsfoto på canvastavla!
    Ja, det var en toppenide´... då få rhon köpa oss en tavla och vi får något vi gärna vill ha!

Du känner inte till ngn länk?
  • Anna  Sol

Augustibruden 2008 skrev 2008-03-04 08:49:20 följande:

Nej, minns ej. Läste det i ngn av alla bröllopstidningarna jag köpt Men vet att tex Önskefoto eller andra framkallnings företag gör.Verkar vara inne att göra sådant nu.Googla lite o se.Hur går det annars m planerna?
    Jodå, det går. ;)

Kyrkan är ju bokad, biljetterna är köpta, hotellet är bokat och betalt, min eventuella klänning kommer idag (jag får den dock inte i dag då den kommer med min lillebrors tjej från Thailand), ringen ska inhandlas snart...

Skor ska jag beställa snart också, vill gå in dem ordentligt. :)
  • Anna  Sol

Augustibruden 2008 skrev 2008-03-04 08:50:19 följande:

Ska ni ha ngn som tar lite bröllopsfoton?(så ni har till tavlan oxå...)
    Jag har lita namn från Svenska kyrkans hemsida, har även varit i kontakt med en fotograf. Men jag har inte bokat ngt ännu, det bör jag kanske göra....
  • Anna  Sol

Augustibruden 2008 skrev 2008-03-04 08:49:20 följande:

Nej, minns ej. Läste det i ngn av alla bröllopstidningarna jag köpt Men vet att tex Önskefoto eller andra framkallnings företag gör.Verkar vara inne att göra sådant nu.Googla lite o se.Hur går det annars m planerna?
    Hur går det själv?
  • Anna  Sol

Jag har kollat en del nu, och snackade med svärmor. Hon tycker de är för billiga. Vill prompt köpa för samma summa som hon köpte åt min svåger och hans fru när de gifte oss. 5000 lax.

Åh vad jobbig hon är.

Har börjat fundera på silverbestick...men vet inte vad det kan kosta.

• Anna  Sol
    grabbarna skrev 2008-03-04 16:35:54 följande:
    finns det ingen sån där totalt jätteonödig grej som ni ändå känner att ni skulle vilja ha men inte lägga ner pengar på som en självgående dammsugare,jättedyr vas, sådana här dyra julgransprydnader av georg jensen som många tycker är snygga eller nåt sånt som man själv inte känner att man vill kosta på sig men som ändå vore lite käckt att ha
    Jag ska fundera lite, men jag tror fan inte det. Hon samlar redan Georg Jensen jul grejer åt oss...vaser och prydnands grejer är inte vår grej.

Men jag ska tänka.

Det JAG skulle vilja ha är en Kitchen Aid matberedare, men det är nog inget min sambo blir lyckligare av. Och sedan är det som vanligt...vi har ingen plats. :(
  • Anna  Sol
    Tit skrev 2008-03-04 18:29:41 följande:
    Hallå, passa på och få er en bra espressomaskin!!!!
    Det är ju en ganska bra ide´ faktiskt. Men dessvärre har vi ju som sagt så dåligt med plats i köket. Det är verkligen jätteilla. :(

Men vi kan kanske önska en sådan och få den när vi i framtiden flyttar....
  • Anna  Sol

anne på grönkulla skrev 2008-03-04 18:35:49 följande:

Vad tröttsamt sånt där är - att hon har en budget för gåvan borde vara hennes problem och inte nåt ni ska behöva ta ansvar för. Nåja, ni får iallafall önska er, vi fick de silverbestick som de bestämt sig för på 70talet för sonens bröllopspresent - oavsett om vi ville eller inte. Men - hon vill väl. Och en espressomaskin är väl inte fel. En tavla behöver väl inte vara dumt heller - det gäller ju att hitta rätt tavla. Vi har fått jättefina flera gånger, men då gäller det att önska sig eller att personen känner ens smak.
    ja, det är tröttsamt och det handlar enbart om att det är så viktigt för henne att det är rättvist mellan min sambo och hans bror...
  • Anna  Sol

anne på grönkulla skrev 2008-03-04 19:23:48 följande:

Jo, det var samma skäl här. O vi försökte också hävda att det enda som var viktigt var att de kom, lååångt borta, som de fick betala resan själva. Men de hade ju bestämt när pojkarna var små vem som skulle få vilka bestick... o jag tycker de är asfula, menjag var itne tillfrågad Nåja, finns det inget annat ni gillar? En vinkyl, en snygg matta, en vinrad i Franrike, en fin läsfåtölj, ny säng?
    En vinrad skulle vara lite kul, men det har vi gett henne en gång så det känns lite trisst. Vinkyl har vi inte plats för. ;)

En ny säng skulle vi behöva....men jag är tveksam om det är vad hon tänker när det gäller present....

Jag ska prata med min sambo....
  • Anna  Sol
    grabbarna skrev 2008-03-04 19:33:57 följande:
    en del i en whiskeytunna då?
    Det skulle min sambo älska, men jag verkligen avskyr whiskey.
Svar på tråden Vad sjutton ska vi önska oss?