Jag fick ärva min mans farmors diamant.
Gissa om jag blev jätte glad när min svärmor kom med diamanten och sa att vi får den. Det var en rund diamant, precis som jag ville ha!
Min svärmor hade fått den av sin svärmor innan min man var född, hon hade haft den i ett kuvär i över 20 år!
Diamanten hade trillat ur farmorns ring och den var borta i flera månader. En dag när de skulle städa akvariet hos en av sönerna så hittade de något som glimmade lite för mycket för att vara en sten. Det visade sig vara en diamant, de tror att någon av barn barnen hade hittat den på golvet och lagt den i akvariet.
Så allt vi gjorde var att bestämma hur vi ville ha den i en ring. Jag valde den i en solitär sättning med vitt guld, jätte klassiskt och fint.
Vi sparade in mycket pengar på att inte behöva köpa en diamant, och det är jätte roligt att ha en diamant med lite historia.
Semesterbruden skrev 2008-03-13 20:37:42 följande:
Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?