Inlägg från: Semesterbruden |Visa alla inlägg
  • Semesterbruden

julibrudar vart är ni??

Här är en till som ska gifta sig i juli, den 5e.
    Det är inte så värst lång tid kvar nu =)

det känns som att inbjudningar och gästlistan ligger som prio 1 !!!

• Semesterbruden

Nu har vi postat allla inbjudningar !
    Vi har två stycken som ska lämnas personligen i helgen, dom vet redan om att vi ska gifta oss och att dom är bjudna - så nu (imorgon) vet alla !!!!!
    Vi bjöd hela släkten, med något undantag - totalt 58 pers. (inkl. barnen) och på kvällen ska vi bjuda in alla vänner på festen. (Då har vi bar som dom får köpa vin / öl /cider i)
    Dom inbjudningarna har vi inte gjort iordning ännu. Jag kan tänka mig att vi bjuder ca 40 pers. då.

Det blir mycket folk !!!!! Och vi som skulle ha ett litet bröllop =)

• Semesterbruden

Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.
    det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.

Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?

• Semesterbruden

Joji - jag har faktiskt oxå funderat på panellängder som duk. Efterssom jag hittat just gardiner i vår färg, på Ahlens.

• Semesterbruden

Nu har jag hennes ring hemma. Den är för liten=(
    Jag vet inte riktigt hur hon ställer sig till att "göra om den ". Den passar inte till min förlovningsring, som den är just nu så kan jag inte ha den som vigselring. Jag kan ju ta ut den och ha den på högerhand istället. Om det är så att hon vill att jag ska använda den som vigselring, så kommer nästa problem - det är två stenar i den - svårt att få till den då. Det brukar ju vara en eller två.
    Jag vet inte om dom är äkta men jag misstänker det och då är dom nog väldigt dyra. Jag tänkte att annars kan man göra ring med en sten och ha den andra i ett halssmycke ?
    Men som sagt, jag tror att hon vill ha den orörd.

Semesterbruden skrev 2008-03-13 20:37:42 följande:
    Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?
  • Semesterbruden

Vad kul att ha en kompis som oxå går och planerar till sommaren.
    Det är så mycket man vill prata om, men vill inte tjata ihjäl omgivningen =) Därför är det bra att ni finns !!!!

• Semesterbruden

Ni på BT altså!

På min sida har alla utom en kusin med familj tackat ja, till min mamma!!!!
    Det vore trevligt om dom kunde ringa oss istället ! Sen vet ju inte jag om alla i familjerna kommer eller bara föräldrarna, därför är det bra om dom kan ringa direkt till mig - så jag vet säkert !!!!

• Semesterbruden

Skrev du till henne på BT ?
    Är det folk som inte är glada att ni gifter er ?
    har själv några i min omgivning som ahr svårt att unna oss att vi är lyckliga och ska gifta oss. Dom är inte elaka, säger att dom är glada för vår skull men dom kan fälla en komentar ibland som gör att jag känner att "jaha, får jag inte vara lycklig bara för att inte det är du som ska gifta dig i sommar " AVUNDSJUKA !!!!!

Sommarliv skrev 2008-03-19 11:12:11 följande:
    Nu skrev jag det.. Hoppas hon blir glad.. det är så många som inte är glada..
  • Semesterbruden

Har hon svarat ? Vad sa hon ?

• Semesterbruden

Vad kul att se hur långt ni kommit =)

Pyron skrev 2008-03-26 20:50:17 följande:
    ok då ska vi se.Hur ser era listor ut?Kan vara bra med lite tips.MIn är så här:Brudkläder---på vägFrisyr och smink---klartDukning----klartkyrka---klartsprit---på vägmusik---klartmat---beställs ca 3 dagar innan bröllopetinbjudningar--ivägskickadefestprogram---under uppbygdnadkyrkoprogram---Inte klartM2be´s kläder--- säger han att han fixar.näbbkläder---hälften på väg, hälften vet inte.blommor---ingen aninglokal---klartVad har jag glömt?
  • Semesterbruden

Klänning - påväg, finns i mitt bildgalleri
    Slöja - fixad
    Skor, till mig - fixad
    Kläder till mannen - delvis fixad
    Kläder till barnen - på gång
    Inbjudningar - skickar dom sista idag hoppas jag =)
    DJ - prel. bokad
    Kyrka, festlokal - bokad
    Bröllopsnatten, hotell - bokad

Kvar att göra:
    Bordsplacering, även skyltarna vid sittplatserna
    Ring, har nog bestämt modellen tror jag
    Val av musik i kyrkan och under middagen
    Bordsdekorationer
    Inköp av skålar mm till godis/chips mm buffé till kvällen
    Beställa blommor till brudbukett mm. (ska göra själv)
    Rispåsar
    Underkläder, underkjol - kan först fixas när klänningen kommit
    Alla papper och blanketter som ska fyllas i
    Barnrummet, vill fixa DVD, godis, spel, pennor, papper mm.

Ja, ju mer jag skriver desto mer kommer jag på som jag INTE har fixat ännu !!!! HJÄLP!!!!!

• Semesterbruden

Vi skickade ut inbjudningarna till familjen först, dom ska komma på vigsel o middag (även festen på kvällen).
    Idag ska vi skicka inbjudningarna till vänner som ska komma på festen (kvällen).

Tyvärr blev jag mer nöjd med inbjudningarna som ska skickas idag, jag önskar att jag gjort samma till familjen oxå =(
    Dom jag gjorde idag är väldigt enkla, tog kanske 2h totalt att göra, dom andra tog FLERA timmar att göra -men det är inget att hänga upp sig på nu...

Det jag vill säga är att det behöver inte vara så "märkvärdigt", välj ett fint papper så känns det lyxigt.

Maciebrud skrev 2008-03-27 11:32:32 följande:
    Suck...nu håller vi på med inbjudan. Texten är färdig - så nu ska de bara utformas, och det är svårt. Ska till en pappershandel o kika idag och se ifall man kan få lite tips och inspiration.
  • Semesterbruden

Vadå, nu förstår ja inte ! Varfördå ?
    Det är ju länkar osv helatiden till sidor man kan köpa saker på osv.

krian87 skrev 2008-04-01 13:49:11 följande:
    Hej alla. jag har tyvärr blivit avständ för att tipsa om bandet som ska spela på mitt bröllop. ha det så bra och lycka till med er.
  • Semesterbruden

Vad jobbar du emd ? smink antar jag =)

Är ni klara med allt efter tårtan ? Oj ,vi har massor kvar....

niklasbivandefru skrev 2008-04-04 09:57:00 följande:
    jag sitter nu på mitt kontor i en prtoligt fin brud-make up som min chef har lagt på mig, vi provar lite olika färger varje dag. Inbjudningarna är nu ätligen sickade och i morgon ska vi o prova ut kläder till kärleken min.Nu äntligen har oxå hårsmyckena till mina tärnor kommit... betällde dom i januari!!!! snabb levernas....De e typ bara tårtan kvar nu...
  • Semesterbruden

Hej på er, tråkigt med körkortet =( Min bror kämpade med sin uppkörning, när han fick en ny körlärare (han som testar) så gick det perfekt. Det var en grinign gubbe som kuggade honom inna vi 3 tillfällen tror jag att det var....

• Semesterbruden

Så gör jag oxå

yoyoandDave skrev 2008-04-13 13:55:55 följande:
    Jag med! Hade glömt att släpet var så långt! Måste nog sy på en liten ögla så man kan hålla i det senare, tänk när alla ska kramas och gratta, inte vill man att folk trampar på släpet då inte!
  • Semesterbruden

Vi ska beställa tårtan i veckan har vi tänkt, som vi faktiskt inte behöver betala själva !!!! Snälla människor i vår närhet säger jag bara =)
    En bonus då vi inte räknat med någon hjälp.

Ska fixa underkläder och underkjol i veckan, måste släpa med klänningen så jag är säker på att allt sitter riktigt =)

Vigselringen börjar oxå bli dags att beställa. Jag har en som jag fastnade för direkt när jag fick den på fingret, helt otippat att jag skulle falla för det modellen.
    Men jag avvaktar för jag är rädd att hitta någon annan och ångra mig.....

• Semesterbruden

Precis !!!
    Jag hade kollat ut en ring som inte alls funkade med min förl ring. Däremot fastnade jag för en som jag aldrig trode att jag skulle välja, mitt foto som syns vid mitt alias. Jag har dock inte bestämt m ig ännu, är rädd att jag ska hitta något bättre så fort jag beställt den.....
    J G E skrev 2008-04-16 20:05:50 följande:

Ja visst finns det massor av smycken att välja mellan, skit svårt tycker jag! Har du varit inne och provat olika ringar eller bara kollat i kataloger, tidningar?Jag kännde att det var lättare att veta vad man vill ha när man har den på fingret.Den jag gillade på bilden passade inte min hand utan det blev en liknande men mer platt och bred istället för rund
  • Semesterbruden

Jag har köpt en toppenbra bh på UNDERVERKET i Falun- Den passar mig för jag har en låg klänning i rygg, byst och under armarna. Den är skitbra ! Gå in i en butik som säljer lite bättre underkläder och be om hjälp. Jag tog t.om. med mig klänningen!
    BHn kostade ca 350 kr.

yoyoandDave skrev 2008-04-19 14:14:55 följande:
    Jag har också problem med underkläderna. Min klänning är en halterneck men med djup urringning i ryggen så vanlig bh kommer synas, vad gör man då?
Svar på tråden julibrudar vart är ni??