Inlägg från: yoyoandDave |Visa alla inlägg
  • yoyoandDave

julibrudar vart är ni??

5 juli gifter vi oss i lilla Valje i Skåne.
    Klart är:
    Eller vänta lite, bättre att säga vad som inte är klart!
    Ljud till vår utomhusvigsel, hur fixar man det utan att det kostar multum?
    Hur man lär sig dansa en snygg brudvals utan taktkänsla?
    Hur man hittar brudtärneklänningar i blått och ganska enkla till tre brudtärnor varav den ena bor i Paris och den andra i Italien????
    Hur man talar om för sin pappa att han inte får leda fram en till vigseln, utan att brudtärnorna skall göra det istället?
    Hur man hittar ett par skor som inte bara ska passa tills man gifter sig utan som man ska kunna ha till två andra bröllop där man ska vara gäst innan? Likadant med väska?
    Vad ska jag ha för bh till min alterneck klänning?
    Hur packar man smart när man ska packa för bröllopsförberedelser, bröllop och en fyra veckor lång smekmånad i Alaska?

Ni ser, allt är under kontroll och jag är inte ETT DUGG STRESSAD!!

Nej, skämt och sido, om ngn har tips eller svar på någon av mina frågor vore det fantastiskt!!!

• yoyoandDave

Till Pyron: Viss tkänns det sååå långt kvar ibland och såååå kort kvar ibland

Allt löser sig nog med tiden som du säger Skönt att man kan få prata av sig här utan att bli dömd som bridezilla

• yoyoandDave

Semesterbruden!
    Jag fick min mormors vigselring med 5 diamanter i. Lämnade in ringen, den var i rött guld och sedan tittade jag ut en modell jag ville ha och lade till två stenar till och bytte rödguldet mot vitguldet. Så nu har jag en snygg ring som designen är perfekt för mig och ändå har jag kvar mormors stenar så det känns som jag bär med mig hennes ring lika mycket iaf fast i min egen tappning....
    Dessutom blev en diamant från mormors ring över och den sätter vi i min blivande mans ring, så hör vi verkligen ihop

• yoyoandDave

Jag har fått min klänning idag, levererad från bestbridals. com. Den är sagolik men var lite lång, så på något vis måste jag lägga upp den, lite krångligt då den är i tyll med volang, men oh, den är sagolikt vacker och jag känner mig så bekväm i den!!
    Annars är jag klar med Inbjudningar,
    upplägg för fest
    Inbjudningar
    osning
    smink
    Hår
    Skor
    mat och dryck
    musik
    Ring, min klar, hans ska fixas lite

Håller på med nu:
    Bordsplacering
    Presentation (Tänkte först rimma om alla men 100 pers blev lite övermäktigt)
    Övrigt bordsprogram
    Tärnklänningar på väg
    min klänning läggas upp
    väska
    Bekymra mig om när jag ska ha tid att få en möhippa
    Funderar på om det är löjligt att beställa tröjor som det står just married på eftersom vi åker till alaska på vår smekmånad och man vill att folk ska se att man gift sig......

• yoyoandDave

Definitivt klänning hela kvällen, enda gången i livet jag har bröllopsklänning på mig antar jag ju hihi.

• yoyoandDave

Jag med! Hade glömt att släpet var så långt! Måste nog sy på en liten ögla så man kan hålla i det senare, tänk när alla ska kramas och gratta, inte vill man att folk trampar på släpet då inte!

• yoyoandDave

Samma här... Och jag tänker ändå göra en trasch the dress eller vad det heter i Alska sedan...

• yoyoandDave

Jag har också problem med underkläderna. Min klänning är en halterneck men med djup urringning i ryggen så vanlig bh kommer synas, vad gör man då?

• yoyoandDave

I lördags när jag stod på jobbet, lite trött, bakis och grinig, hände det! Det började tuta och låta utanför och alla mina vänner kom inspringande på jobbet med mousserande vin och överrumplade mig totalt!!
    Jag fick på mig, slöja och krona och sedan bar det av med tunnelbana och buss ut till en brandstation där min tärnas man jobbar. Där fick jag rökdyka, åka upp i hisskorgen på brandbilen, 31 meter, och såklart, glida ner för stången, tack alla söta brandmän
    Sedan var det hem till andra tärnan, lunch och snabb dusch och sedan iväg till en hemlig lägenhet på östermalm där jag blev proffssminkad,fick champagne, för att ta lättklädda underklädbilder! Där uppstod ett visst tumult eftersom m2b skulle skicka med snygga ombyten, det hade han inte riktigt gjort. Men det lånades ihop så snygga bilder blev det. Sedan iväg igen och tillbaka hem till tärnan. Då vart det almänn fotovisning, drinkar och roliga lekar, hur väl känner jag m2b, alla hade tagit med något som jag förknippade med dem och så fick man förklara varför, en egen drinklista hade gjorts med fina bilder och sedan iväg igen tilll ett salsaställe där det var salsalektion och sedan middag. Sen ut på krogen och dansa, länge! Jag är så himla nöjd och glad, det var så roligt och mysigt hela dagen och natten, ville bara dela med mig lite hihi.

Svar på tråden julibrudar vart är ni??