Inlägg från: madeleneodaniel |Visa alla inlägg
  • madeleneodaniel

julibrudar vart är ni??

Hej!
    Vi gifter oss den 19/7
    Detta är klart:

*Kläder till hela brudföljet (brud, brudgum, marskalk, tärna och näbb (hmm vad heter det när det är vår lille son??)
    *Inbjudningarna är skickade
    *Kyrka bokad
    *Festlokal
    *cateringfirma+meny
    *Tårtbagare
    *Värdpar
    *Solist i kyrkan
    *Fotograf
    *Frisör o makeup o manikyr
    *Smycken
    *Bröllopsnatten

Halvklart är:
    *Ringarna
    *transporten
    *något av dekorationerna
    *musiken på festen

Måste fixa massor mer..blommor osv.

hmm vad har man glömt, tipsa gärna!!

• madeleneodaniel

Nu har min klänning kommit...måste in och prova den till veckan!
    Idag var vi till guldsmeden och försökte designa fram nya ringar. Den förra iden blev så otroligt dyr att vi fick tänka om. Men idag gick det bättre! Ska ändå låta det sjunka in lite innan vi beställer.
    Bokade en florist idag med!

• madeleneodaniel

Joji: Precis sådär har det varit för mig med...inte kunnat bestämma mig utan bara velat av och till. Ibland har jag tyckt att dte blivit för dyrt osv. Nu har vi äntligen hittat en ring! Det blir en egen design. en slät guldring med 15 stenar monterade längst övre kanten...blir superfint hoppas jag!!

• madeleneodaniel

Hej tjejer!
    Jag måste kolla hur ni ska göra!!
    Ska ni byta om efter bröllopet och ha festkläder på kvällen eller har ni brudklänningen hela tiden?

• madeleneodaniel

Pyron: Känner precis som du!! Tiden bara rinner iväg...känner att jag inte riktigt kan boka av något nu vilket jag vill kunna. Just nu funderar jag mycket över underkläder. Jag har en axelbandslös klänning......sån därstrumpliknade sak verkar ju bara för formen men nu snyggt är det då???

• madeleneodaniel

Jag ska ta en dag på stan om nån vecka och försöka hitta några underkläder!
    Jag håller på att vela....band eller cd på festen. Kan känna att vår ekonomi är mer anpassad för cd...hur ska ni ha?
    Förresten är det nån här som inte ska "valsa" bröllopsvalsen?

• madeleneodaniel

Maciebrud: Skönt att höra fler som inte dansar...funderar också på att köra "tryckar"
    Lite ut men dj in a box, hur funkar det??

• madeleneodaniel

Paeonia: Känner precis som du!!!!
    Blir jättestressad ibland...

Nu vet jag inte hur vi ska göra....funderar över musiken till festen, kollade upp dj in a box och vi hade ingen kontakt i närheten så det gick inte. (vi bor ovanför sundsvall) Nån som varit på bröllop med cd musik? Hur var det? Fungerar det??

• madeleneodaniel

Pumpkin: Vad är vigselintyg, låter kanske dumt! Är det en ytterligare blankett man ska fylla i?

• madeleneodaniel

yoyoandDave: Åh Vad avundsjuk jag blir!!!!!!!!!!!!!

Jag kommer om jag känner min omgivning rätt inte att få någon möhippa!! Vilket jag verkligen vill!!!! Mina vänner bor långt bort och vill inte komma hem mer än till bröllopet och några släktingar har jag inte heller. Jag hoppas in i det sista på att det skulle kunna ske!! men försöker att av ställa in mig på annat!

Men å så kul!!!!

• madeleneodaniel

Hämtade våra ringar i lördags!!! Förresten!
    De var jättefina!! Fast det var ett stavfel i min sambos ring så de fick ta tillbaka den och ge oss en ny!
    Idag är det precis två månader kvar!!
    Fortfarande lite fix kvar...vad har ni kvar att fixa??

Svar på tråden julibrudar vart är ni??