Inlägg från: Paeonia |Visa alla inlägg
  • Paeonia

julibrudar vart är ni??

Här är en till julibrud, 18 är vårat datum

Det mesta är fixat. Ska träffa min sömmerska och prata om hur jag vill ha klänningen och sen ska vi beställa ringarna.

Hade egentligen köpt en som var ett hastköp pga ett presentkort höll på att gå ut. Det var 1 år sedan. Nu ångrar jag mig och har bestämt att köpa en ny

Har dammsugit marknaden och provat och provat. En dag fanns den där, MIN ring. Fick jättebra kontakt med guldsmeden så det känns kanon Efter helgen ska jag och sambon ner på stan och han ska få se underverket, haha. Jag har inte lyckat hitta någon liknande på nätet så det är svårt att förklara hur den ser ut.....

• Paeonia

Ja, körkortet var inte roligt. Fick två gånger i rad samma klimakteriekossa som var ökänd i stan på att kugga elever.

Båda gångerna var min lärare lika arg över hennes beslut. En av gångerna skickade han ut mig ur bilen för att 'prata' med henne. Det var lite högljutt innefrån bilen minst sagt......

Tredje gången slapp jag henne och fick en mycket sympatisk man som efter bara en liten stund var nöjd och godkände mig

Lycka till nästa gång och deppa inte ihop allför mycket

• Paeonia

Vad kul Så gjorde vi med, överaskade alla! Det var rätt häftigt faktiskt, haha.

Tyvärr kom inte postgången samtidigt fram till alla så syrran pratade på om allt möjligt när vi pratades vid på telefonen. Sen ringde hon upp igen efter att ha pratat med brosan som då fått sin inbjudan. -Du måste tro jag är dum i huvudet, var hennes komentar men hon hade inte fått någon inbjudan så hon var ursäktad.

-Ja vi kan ju inte bjuda alla så vi måste ju dra gränsen någonstans och det blev vid dig, svarade jag,hahaha.

Bör nämnas att hon dock inte tog det svaret på allvar utan började skratta hon med.

Maciebrud skrev 2008-04-15 11:40:42 följande:
    Idag dimper inbjudan ner hos våra föräldrar som för övrigt inte vet ett dugg om våra planer...Lite nervös faktiskt.
  • Paeonia

Vilken trist attityd svärisarna har

Det tog ett tag innan mina svärisar hörde av sig också.....Men de var glada ivarjefall.
    Han är den första som gifter sig av deras barn så man tycker at de borde vara liiiite mer engagerade....Men de pratar aldrig om bröllopet med oss på samma sätt som mina föräldrar gör. Men alla är väl olika antar jag?

Maciebrud skrev 2008-04-16 17:05:24 följande:
    Dom blev gaaanska förvånade=) Mossan blev helt ställd faktiskt, fast glad.Sambons föräldrar ringde inte ens och sen hade sambon ringt upp dom med anledning av en helt annan sak och inte föränn en bra bit in i samtalet sa hon att dom fått en inbjudan...Det enda dom sa sen var att hans pappa ville ha jeans och att dom tog för givet att vi skulle gifta oss i kyrkan...suck...
  • Paeonia

Hej på er! Jag börjar känna mig lite stressad med sånt som jag tyckt att det inte varit så bråttom med.

Måste boka hans kläder

Måste prata med sömmerskan om min klänning, dotterns klänning osv osv

Köpa skor till alla

Underkläder

Smycken

Ghaaaa vad det börjar kännas!!!!!

• Paeonia

PHU, nu är hans kläder bokade och jag och dottern har varit hos sömmerskan så nu är drömklänningen snart verklighet

Har hittat ett par beg. skor till mig här på BT så jag hoppas att de passar.

Har ni julibrudar skickat efter hindersprövan än?

• Paeonia

Ok, ska ta tag i det imorgon eller går det att fixa över nätet?

Svar på tråden julibrudar vart är ni??