Inlägg från: 040409 |Visa alla inlägg
  • 040409

två tärnor, 2 brudnäbbar - men ingen marskalk?

Vi tänkte från början ha en tärna och en marskalk, och två brudnäbbar, men jag vill ha två tärnor (kan inte välja mellan dem) och min fästman har ingen marskalk som känns självklar, så han funderar på att skippa det. Blir det märkligt med två tärnor och ingen maskalk?
    Han vill egentligen helst ha ett litet följe, men jag kan inte välja bort någon av tärnorna, och vill att min brorsdotter ska få vara brudnäbb! Han har en "bonus"-systerson som jag tycker kan va näbb tillsammans med min brorsdotter, de kommer begge va 6 år då. Så då blir det ganska stort följe i alla fall och då funderar min fästman på att skippa marskalk, då han ändå inte vet vem han skal välja. Tyckler det vore lite synd om han inte hade nån från sin sida...

• Svar på tråden två tärnor, 2 brudnäbbar - men ingen marskalk?
  • 040409

Det med att tärnorna står framme redan från början var ett bra tips, min fästman är just orolig för han tycker det blir för många och kommer ända med att vi ser ut som ett luciatåg när vi går in! Ska föreslå det :) Men är det inte skönt att ha nån som hjälper en precis innan man ska gå in? rättar till släp, slöja mm, håller lite extra koll på näbbarna? tänkte att det skulle tärnorna hjälpa till med. Fast man får väl bara engagera lite fler folk o ha nån annan till det!

Svar på tråden två tärnor, 2 brudnäbbar - men ingen marskalk?