Inlägg från: Mirranda |Visa alla inlägg
  • Mirranda

två tärnor, 2 brudnäbbar - men ingen marskalk?

Jag lovar ingen tycker något om vilka som tillhör brudföljet. Det kommer bara se vackert ut hur många det än är.
    Jag var själv osäker eftersom jag hade i mitt tycke för många tärnor.
    Fyra av mina tjejkompisar(jag ville inte välja ut nån) samt en bestman och två syskonbarns näbbar. Vi löste det med (så vi inte såg ut som en hel skolklass som travade in i kyrkan, som mamma uttryckte sig) att tärnorna och bestmannen stog framme vid altaret och väntade på oss innan vi kom in, sen gick vi in med barnen bara, det såg jätte fint ut, och kändes jätte speciellt att de redan stog där framme.

• Mirranda

Att någon håller ordning på näbbarna tror jag inte behövs.. 6 åringar tar nog sin uppgift på fullaste ansvar, en av våra näbbar var fem år. Dessutom står de ju framför er. Jag sa till mina att de skulle hålla varandra i handen, se glada ut och gå till mormor längst fram! Det var inte så mycket att hålla ordning på..
    Sen såg jag nåt roligt på bröllopsfilmen från vårt bröllop.
    När dörrarna slås upp och vi går in så är det en tjej som blixtsnabbt rättar till mitt släp, det var något som inte jag märkte alls när det hände. Hon jobbade i kyrkan som värd tror jag för hon tog emot oss när vi kom.
    Alla småsaker som man hetsar upp sig för innan bröllopet, (eftersom man tänker på ALLT) har en tendens att bara lösa sig av sig själva. Alltså ingen anledning till oro för dig. Det finns ju andra människor med på din dag som tänker rätt bra de också! :)

Svar på tråden två tärnor, 2 brudnäbbar - men ingen marskalk?