• Pyron

Tavla för gästerna till oss?

Jag såg någonstans några som hade en stor duk, tror det var lakansväv uppspänt på en trä-ram sen var det ritat små fyrkanter så att varje gäst kunde måla enliten bid i varsin ruta.
    Kunde det vara nåt tror ni?
    Eller skulle folk inte vilja rita?

• Svar på tråden Tavla för gästerna till oss?
  • Birella

Låter som en kul ide tycker jag :)

• Silva79

På en kompis bröllop hade dom en duk med en målad vas på ställd på ett staffli, tillsammans med en massa färg. Alla fick måla fritt, självklart blev det mest blommor. Värdparet såg till att alla målade något, litet eller stort.

Faktiskt en väldig rolig idé!

• lillasmilla

jag har tänkt mig som en planka, i glas med hål i som man hänger på väggen. Ber glasmästaren skriva in våra namn och datum. Sen lägger vi en graveringsmaskin vid gästboken, och ber alla gäster gravera sitt namn på plankan. Kan bli ganska fint tror jag... Vad tror ni?

• Pyron

Det med plankan låter fint.

Vasen var ju ett förträffligt bra förslag.
    Då är frågan, ska man ha en "vas" för vuxna och en för barn, eller ska alla måla på samma?

• Silva79

Kan nog vara en bra idé att ha en för vuxna oxh en för barn. På det bröllopet jag var så var det barnfritt därav bara en tavla...

Pyron skrev 2008-03-05 08:34:25 följande:
    Det med plankan låter fint.Vasen var ju ett förträffligt bra förslag.Då är frågan, ska man ha en "vas" för vuxna och en för barn, eller ska alla måla på samma?
  • Pyron

aha. Tack för inspirationen. Så kommer det nog att bli.

• Peters Fridelina

Min tärna köpte en jättetrevlig gästbok med lite frågor och rader som ska fyllas i av varje gäst och där finns också en liten ruta i värsta "mina vänner"-bok-stil som man kan rita ett självporträtt. Det tror jag blir lättare att bevara i framtiden och kul att ta fram och titta i.

• Juliazzb25

Jag och min make hade en duk där alla skulle måla ngt eller skriva det var fritt till var och en.

Från början tyckte vi att det skulle vara jätte kul att ha ngt sånt men ärligt talat så känner vi båda nu i efterhand att vi vill inte sätta upp det någonstans i våran lägenhet eftersom det passar inte riktigt med det övriga men vi har sparat duken med de fina målningarna och hälsningarna med resterande av våra bröllopssaker. Det kul att ta upp det nångång och kolla men inte varje dag hehe:)

• Filifjonkan2

jag var på ett bröllop där de hade en vit tavla som alla gäster skulle måla på... det blev jätte läckert..... skulle vilja ha det på mitt bröllop men jag känner mig då som en efterapare.... vi ska ta kort på alla gäster istället och de får rita/skriva i en gästbok och sen fäster vi porträttbilden brevid istället..............

• Pyron

Åhhh det var ju en bra id´e.
    Vad svårt det är att välja.

Filifjonkan2 skrev 2008-03-05 08:56:49 följande:
    jag var på ett bröllop där de hade en vit tavla som alla gäster skulle måla på... det blev jätte läckert..... skulle vilja ha det på mitt bröllop men jag känner mig då som en efterapare.... vi ska ta kort på alla gäster istället och de får rita/skriva i en gästbok och sen fäster vi porträttbilden brevid istället..............
Svar på tråden Tavla för gästerna till oss?