• Nalle Puh 40

Ekonomi

Vågar knappt fråga men hur mycket har era bröllop kostat (på ett ungefär) och hur många gäster var ni då?

• Svar på tråden Ekonomi
  • lycklig78

Vårt kommer kosta ca 150 000:-, utan resa och då är det 80 gäster.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi är uppe i 16000 nu på 20 gäster *skrattar* Och då är vi inte riktigt färdiga med matkostnaden
    Så försök att ha en budgetgräns på t ex 50 000 men lägg undan lite mer för kostnader som inte ni beräknade. Vi beräknade inte att kläderna skulle kosta så mycket som de gjorde

• Nalle Puh 40

Vi blir ca 90 (har så himla stor släkt) men vi ska börja räkna lite på det...

• Pumpkin

För oss blir det ca 100000kr exkl resa. 81 gäster.

• avil

Hm...vi kommer nog upp i nära 100 000 o då har vi inga gäster!! hehe,bara resan o mat o fickpengar åt oss.
    Brudkläder åt oss fem,o ring......

• pallesj

Vårt går på ca 30.000 med allt plus resan på 10.000
    Vi är 30pers till middag och allt som allt 50 pers till fest och tårta

• Juliazzb25

Min och min makes bröllop har kostat ca 280.000 kr inklusive bröllopsresa på 50.000 våra kläder för ca 30.000 ringar 30.000
    fotograf 15.000 och firma som filmade 10.000 dj 7000 sek

Resterande pengar gick till allt annat det vill säga alla trycksaker, smycken, bröllopsuppsättning, underkläder, skor, dekoration,gästfavours, blommorna, tärnornas kläder, tårta, make-up inklusive prov make-up, och resterande gick till restaurangen där vi hade festen för 150 gäster.

Där hade vi bjudit på allt. Man kunde drycka man vad man ville och hur mycket man ville. Till maten serverades självklart vin och annan dryck.. Välkommsdryck var självklart champange.

Vi hade satt budget på 150.000 från början men insåg snart att det inte skulle hålla så vi sa att det får kosta vad det kostar man gör det bara en gång i livet hehe:)

Lycka till alla och hoppas att ni får en lika underbar dag som jag och min make hade.

• Bluerose

Vårt går på så lite som möjligt ;). Inte över 30 000 med runt 60 gäster..

• 3Jane

Vår budget ligger på ca 60 000 nu med 100 gäster. Men kommer nog att öka något, förhoppningsvis inte så mkt.

• Saxiquine

Tror vårt landar på ca 70.000 för 70 gäster om vi hyr lokal och fixar egen catering och bjuder på all dryck till middag och tårta.

Annars om vi hyr lokal där de fixar mat och dryck drygt 90.000 för samma antal gäster.

Skall ha en liten midag med mina päron och se om de kan sponsra en del och låna ut en del pengar. Hälften kan vi nog spara ihop själva innan själva bröllopet, och sedan efteråt kan vi betala av i så fall =)

Svar på tråden Ekonomi