• Trisen

Andra som haft "jag ska verkligen gifta mig" ögonblick?

Fick det nämligen just när jag gick in och kollade min nya mail (satte nytt namn direkt så jag inte hamnar byta om 3 mån igen). Där stod mitt nya namn i en kolumn på ena sidan. Plötsligt kändes allt så verkligt. JAG KOMMER FAKTISKT ATT GIFTA MIG!!

Har haft mindre liknande ögonblick i snart ett år (t.ex. då jag köpte klänningen) men inte alls lika starkt.

Någon annan som har haft såna här ögonblick?

• Svar på tråden Andra som haft "jag ska verkligen gifta mig" ögonblick?
  • Nightingale

Njaej, det kan slå mig lite lätt ibland, men jag fattar ju knappt att jag har blivit mamma än, trots att dottern är 4 mån haha!

• Fröken Figo

Jag har fått såna ögonblick!

Särskilt när min pappa hajade till när vi pratade om efternamn. "Vadå ska du inte heta Figo längre" ungefär... Han såg panikslagen ut... Min far har verkligen haft svårt att acceptera detta med att jag gifter mig, på gott och ont för mig. Han tycker jättebra om m2b men kan inte släppa "sin lilla flicka". Och just när han tar så hårt på saker kan jag också känna att det sticker till i hjärtat. Nu är det allvar... jag bildar min egen familj!!

Jag har en riktig hönspappa...

• Thailand 08

Fröken Figo skrev 2008-03-17 21:17:56 följande:

Jag har fått såna ögonblick! Särskilt när min pappa hajade till när vi pratade om efternamn. "Vadå ska du inte heta Figo längre" ungefär... Han såg panikslagen ut... Min far har verkligen haft svårt att acceptera detta med att jag gifter mig, på gott och ont för mig. Han tycker jättebra om m2b men kan inte släppa "sin lilla flicka". Och just när han tar så hårt på saker kan jag också känna att det sticker till i hjärtat. Nu är det allvar... jag bildar min egen familj!!Jag har en riktig hönspappa...
    Ja dessa mammor och pappor :)
  • Diamonds are a girls best friend

Idag hade ja mitt första ögonblivk, testade klänning (och beställde en) när ja stod där i klänningen vid spegeln så slog det mig, jag ska gifta mig...rös i hela kroppen. Stort plus att det kom in en okänd tjej in i butiken och sa att ja var så vacker, alltid kul att höra

• Mrs G to be

*Myser* Sådana kommentarer vill man ju gärna ha!

Diamonds are a girls best friend skrev 2008-03-17 23:35:10 följande:

Idag hade ja mitt första ögonblivk, testade klänning (och beställde en) när ja stod där i klänningen vid spegeln så slog det mig, jag ska gifta mig...rös i hela kroppen. Stort plus att det kom in en okänd tjej in i butiken och sa att ja var så vacker, alltid kul att höra
  • halo08

Jag fick alldeles nyss....och det var när jag läste om er alla tjejer som har fått era aha-upplevelser. Då var det så många jag kände igen mig i. Visst är det en underbar känsla!!

• Jigmo

Jag får sådana känslor hela tiden! Ska skicka iväg inbjudningskorten och nu börjar det kännas på riktigt :)

• Brud våren 2008

Det är omväxlande fjärilspirr, överväldigat och overkligt tycker jag Igår räknade jag efter för första gången: 44 (idag) dagar kvar. Det är ju knappt någonting!
    Wow att detta händer mig, känner jag

• misstrixie

Det är exakt tre månader kvar idag och solen skiner så härligt precis som jag hoppas att den kommer att göra på bröllopet... så idag får jag sådana ögonblick hela tiden.

• sowa65

för mig blev det när hotellet skulle skriva in oss i bokningboken och frågade efter våra namn och vi leende svarade i en mun; herr & fru... det bubblade i magen just då....

• Hajime

jag får det lite nu och då, det är fyra månader kvar och nästa helg ska jag ner och prova klänningen som är inköpt och hänger hos mina föräldrar...

• Garonne

Nää... har inte känt nåt sånt.

• paradisfågel

Fick det i förrgår Valde plats och datum för bröllopet

• Brud våren 2008

Igår var det exakt 2 veckor kvar - wow Vigselmötet med prästen i måndags gav extra verklighetskänsla till det som väntar. Möhippan igår med förstås (även om det kändes lite surrealistiskt på plats)

Svar på tråden Andra som haft "jag ska verkligen gifta mig" ögonblick?