Min man jobbar utomlands sedan två år, och kommer i bästa fall hem varje helg, men oftast kommer han hem varannan helg, eller var tredje...
När han kommer hem var tredje helg, så blir jag sur och grinig, men det är väl mycket hormoner, och känslor som kommer i olag på något sätt. Egentligen borde man ju vara jättelycklig över att man ses, men samtidigt så är jag sur/ledsen att han inte har åkt hem förräns nu...
Egentligen är jag ju överlycklig att han är hemma, men det slår över åt andra hållet på mig...
Konstigt det där...
Men det blir ju så kompakta helger när han kommer hem också, svärföräldrarna vill ju bjuda på middag, vi ska träffa vänner, vi har sex katter som det ska kelas och gosas med, vi ska storhandla osv...
Nu håller vi dessutom på att renovera hemma, så jag har levt i ett skrotupplag i flera månader, känns det som... Jag har gjort mycket av renoveringen själv, men jag har inte bil eller körkort, så allt sådant måste ju fixas när mannen är hemma, och vi kan låna svärmors bil...
Samtidigt så vill man ju bara stanna i sängen
och inte behöva träffa en massa andra på helgerna, så det blir ju lite stressigt att få in allt man vill/ska/bör göra på helgerna...
Vi pratar via Skype på kvällarna, och så har han ett billigt mobilabonnemang, så han kan slå mig en signal då och då...
Ett annat bra tips är att spela Alfapet,(Betapet heter nätversionen) på nätet. Det gör vi ofta, fast bara med varandra. Då umgås man ju lite, fast vi är i olika länder.
www.betapet.se