Vad önskar ni er i bröllopspresent?
Tycker det är sååå svårt att komma på en bra present... Så vad önskar ni er?
Tycker det är sååå svårt att komma på en bra present... Så vad önskar ni er?
Presentkort Resia, IKEA, Cervera och Duka.
Vi önskade oss bidrag till bröllopsresan och fick det av de flesta. Vi fick även lite vackra glas, tallrikar, handdukar, överkast och en termos (?).
Visst kan man önska sig något; ofta frågar tom gästerna om det. Personligen tycker jag det är mycket bättre som bröllopsgäst om brudparet uttryckligen önskar sig nagot. Det är ju inget tvang att köpa just det ända.
Vi önskar oss pengar till våran bröllopsresa. Vi tar absolut inte för givet att alla ger oss pengar, men det är vad vi önskar oss.
Vi hade vänner som önskade sig bidrag till en ny och bättre säng.
Vi har undanbett oss presenter, om någon vill så får man lämna ett bidrag till festen. Vi ska ställa fram en sparbössa, men det blir helt anonymt och inga måsten.
Eftesom vi har träffats "på senare" år och båda bodde i fullt kompletta hus när vi träffades, så har vi gott om prylar...det flesta har vi visserligen bytt ut men garaget är ganska så fullt *Skratt*
Därför har vi önskat oss bidrag till resa & nya trädgårdsmöbler..tråkigt? tja jag vet inte, men folk har förståelse för vår önskan.
Vi ska köpa nytt matbord och kommer att önska oss stolar till det! Vi kommer även att önska bidrag till vår badrumsrenovering (i kuvert eller kanske ett badkar?) och presentkort på upplevelser, som weekends och ballongflygning tex...
Just det, först tänkte vi inte önska oss något alls, eftersom vi vill att alla gäster ska bo över på bröllopet och lägga pengarna på det istället, men det är flera gäster som har frågat efter önskelista!
Får jag tjuva tråden o fråga en sak...
OM jag är bjuden på bröllop o vill ge en slant till deras resa-HUR gör jag.
Alltså kan man lägga ett par hundralappar i ett kuvär,för andra behöver ju inte se vad vi ger?
O hur mycket förväntas man ge??
Jag har en gång givit dollarsedlar i present (efter önskemål), men jag skrynklade ihop dem som blommor och satte dem på gröna piprensare, sedan satte jag alla i en vas. Det blev en jättefin dollarbukett!
Men de flesta gav pengar i kuvert!
Avil vi fick pa väldigt olika sätt. Fransmännen kom i regel med en check i ett kort, för sa är det vanligt att man gör där och alls inget tabu. Svenskarna lade sedalar för det mesta, antingen i kort eller anonymt om de ville det. (vi hade en "brevlada" där man fick lägga kuvert, kort och hälsningar.)
Hur mycket var och en lade var olika men exakt vet jag inte faktiskt. Det är ju som med presenter; du lâgger vad du sjâlv tycker är lämpligt. Vi brukar lägga 500-1500 beroende på hur nära de som gifter sig är. (Vi hade ett bröllop för de närmaste och i snitt fick vi nog 1000-1500 per par)
oj..ja,så mycket har vi inte råd att ge...Hm,då vi ju själva ska gifta oss o åka o gifta oss i cypern ,fast det vet ju inte de som bjudit oss på bröllop!
Presentkort. Vi har bott ihop så länge och har "allt", men vi gör en lista på alternativ typ IKEA, Granngården, Plantagen mm men självklart får man ge av eget tycke. Det där med summa verkar knepigt....
Nej men det är ju alls inget maste! Lâgg sa mycket ni kan/vill. Inte mer med det. Vi har god ekonomi och kan lägga rätt mycket i dagsläget, men det kanske inte är sa om nagra manader och det var definitivt inte sa fôr nagra ar sedan. Jag hade inte blivit ledsen om nagon hade lagt 50 kr; det är ju faktiskt tanken som räknas och att folk verkligen kommer. Presenten är ju bara ett kul plus.