• jelikr

ny övikstråd

Japp , vi har fått tag på fyra gymnasietjejer som serverar och tre väninnor till mig som jobbar i köket.
    En sjunger jag i samma kör som och de andra två har jag jobbat med.
    Mina fd jobbarkompisar kommer sen även hålla i baren , det kommer bli skitbra!!!!

Du har inga jobbarkompisar eller din m2b som ni kan fråga?
    Kanske har nån av dem sen nån kompis som de kan ta med??

• jelikr

Kolla exit eller Cubus till barnen.
    För m2b skulle jag gå på Bergmans (den som är på en tvärgata och inte på själva gågatan).
    Ekholms på gågatan är ju oxå ett alternativ , men jag tycker Bergmans är bättre.

• jelikr

The Bumblebee skrev 2008-05-13 07:47:54 följande:

Tack för svar! Har skickat kartlänkar till A nu, så han hittar Någon av era m2b's som har hyrt sina kläder? Helst så vill vi ju köpa kostym - men hittar vi inget bra så måste man kanske fundera på att hyra istället... Finns det sånt på Festprissen?Jag ska till Sundsvall imorgon - tips på vart man kan kolla kostym där?
    Min m2b ska hyra sina kläder på festprissen.
    Han ska ha frockcoat , men hon har även jacket och frack , kanske nåt mer med
    Dessutom så skönt att få allt sytt till perfekt passform och slippa kemtvätt sen....
  • jelikr

The Bumblebee skrev 2008-05-15 08:35:05 följande:

VAD SKA NI - alla - HA FÖR MUSIK?
    Menar du i kyrkan? Solosånger eller in och ut?
  • jelikr
    Lolailola skrev 2008-05-15 10:09:35 följande:
    Vet ni vart man får tag på någon som spelar fiol? Mina bröllopsplaner har äntligen satt lite fart och jag vet vilken ingångsmusik jag vill ha och då passar det inte med orgel, utan fiol eller nåt annat stråkinstrument.
    Fiol är jag dålig på , men har precis fått veta att i Gideå finns det en grupp som spelar nyckelharpa. Det kan oxå va rätt häftigt
  • jelikr

The Bumblebee skrev 2008-05-15 09:58:26 följande:

jelikr skrev 2008-05-15 09:45:42 följande:
    Japp! Menar först å främst in- och utgångsmusiken. Men ni får gärna berätta vad ni ska ha för sånger i övrigt under vigseln!
    In ska vi ha Anthem och ut Star wars main theme , båda på orgel.
    Kommer bli jättebra. Har hört båda på orgel på nätet.

Vi har en tjej som ska sjunga Du är allt-Sonja Allden
    och This moment-Marie Picasso
    En kille ska sjunga Can you feel the love tonight-Elton John.

Sen ska vi ha psalm 84 och psalm 197 vers 1&2.
  • jelikr

FruT 080808 skrev 2008-05-19 08:21:52 följande:

Här har jag börjat på att fundera hur vi ska utforma vigselprogram och festprogram. Tårtan måste beställas.Och även klänningen. BÖrjar kännas som att dte inte är så lång tid kvar, hur ska man hinna allt?Och vi har fått väkldigt bra pris på fetsplatsen vilket klänns underbart!
    Om du tycker att det är mycket att hinna och inte lång tid kvar , hur tror du då jag har det???;_)

Det är nu alltså 12 dagar kvar och jag veeeet att vi har koll , men det känns som om jag inte har koll på nåt.
    Är faktiskt rätt stressad nu....
    På torsdag ska jag iaf till frissan och klippa , färga och göra provuppsättning , det känns bra!!!
  • jelikr

hur tror du då jag har det ska det ju va....

• jelikr
    grabbarna skrev 2008-05-19 15:50:00 följande:
    precis hämtat ut och provat min klänning och jag är fruktansvärt besviken och vill mest gråta faktiskt den är bara så fel!!!* dom hade missat en blomranka som dom gjorde senare men dom har inte broderat dit den utan klistrat fast... den sanslöst fult!!!* passformen är hemsk är en massa tyg över uppe vid bysten/midjan och så fel har vi absolut inte mätt och även om jag drar ihop den max tror jag inte det kommer se bra ut* om det är tyget som är tjock eller om dom sytt in en skena vet jag inte men rakt över brösten går en söm som står ut coh det blir ett mellanrum mellan mina bröst och klänningen..klar madonna varning när det står ut sådär*och den broderade sjalen som följde med var förövrigt inte broderad för fem öre utan att vitt tygsjok seriöst har dom tänk att man ska ha nåt dylikt på sig?bilder på eländet finns i galleriet.fick förövrigt ingen klädgarderob heller som lovat så nu ligger ner nertrulad i kartongen igen
    NEEEEEJ vad tråkigt , du som längtat så.
    Har du tid att typ reklamera den och de får fixa en ny eller
  • jelikr

Grabbarna: Kikade i galleriet. Det var verkligen mycket tyg över , man undrar ju hur de kollat måtten som.
    Har de verkligen sagt till om de mått de behövde undrar jag.
    Förutom passformen och den där påklistrade rankan (som ju syntes jätteväl) så tycker jag klänningen var jättevacker.
    Jag gillar ju oxå rött i klänningar
    Kan du ninte prata med nån sömmerska här runt???

• jelikr
    miapias skrev 2008-05-20 11:39:51 följande:
    jag är i vecka 19 idag...
    Stort grattis
    Tur att du har nära till sömmerskan för jag tror nog att du iaf har fått lite mage då , men det går säkert att fixa till
    Du har ju nära till att prova den några dagar innan....
  • jelikr

Idag har vi träffat prästen och övat i kyrkan.
    Det blir nog jättebra alltihop , bara det inte regnar.
    Kände att nerverna började komma krypande när vi skulle träna på löftena

• jelikr

Kan säga att nu börjar bröllopsnerverna vara på helspänn
    Igårkväll var vi och ställde irodning bord och dukade och grejade , så det inte är så mycket kvar till imorrn.
    Då kommer vi att åka till Övik hämta kläder och hårgrejer och lämna hos frissan samt göra de sista matinköpen.
    Sen blir det L-mon och det sista piffandet samt göra efterrätt.

Imorrnkväll kommer det lövas utomhus och dekoreras inomhus , men det får vi inte va med på.
    Ska bli så kul att se helheten sen på lördag

Idag ska min alldeles snart man hämta allt på systemet , enligt honom det viktigaste på festen

Hoppas på en någorlunda tidig kväll imorrn så jag inte är allt för trött på lördag. Har haft svårt att sova sista nätterna , hjärnan vill liksom aldrig lägga av att fundera på allt. Det bara mal och mal i huvet....
    Skönt sen när allt är över att kunna slappna av och förhoppningsvis sova ordentligt nån natt.

• jelikr
    grabbarna skrev 2008-05-29 13:53:12 följande:
    åh vad spännande att vara så nära......ser fram emot en rapport för du sviker väl oss inte...
    Självklart ska ni få höra om dagen D så fort jag har möjlighet
  • jelikr
    miapias skrev 2008-05-29 19:42:46 följande:
    Idag ska min alldeles snart man hämta allt på systemet , enligt honom det viktigaste på festenhar ni förbeställt eller hur gör man´???
    Jonny var in och pratade med nån där om det var förra eller ännu förra veckan. De behövde inte veta så långt i förväg men de beställde iaf hem det vi skulle ha.
    Det blev bestämt att senast idag klockan 14.00 skulle allt vara klart och de skulle sms:a om det var klart innan.
    Så när han kom dit hade de plockat ihop allt redan , jätteenkelt! Blir det sen mycket över (Jonny tror det mesta ska gå åt sen under semestern men jag är skeptisk) är det bara att åka dit med kvitto och lämna tillbaks.
  • jelikr
    järvedsullis skrev 2008-05-30 08:55:46 följande:
    jag vet att det är hemskt, men jag har ingen lust att planera nå mer, jag orkar inte ta tag i saker som borde göras osv!Herregud det är ju bara en månad kvar! Det är ju nu det ska bli kul...
    Så har jag känt nu sista veckan när det är som mest att göra , men jag har försökt att göra en lista på vad som ska göras när och sen följa den vare sig man vill eller inte ,då blir allt klart i tid.

ÅÅÅÅÅ Imorrn vid den här tiden är jag fru
    Vi har varit igång hela dagen och hämtat och lämnat grejer , fixat bordsdekorationerna , gjort efterrätt osv så nu är jag rätt knäckt.
    Fast än blir det ingen vila , måste förbereda barnens kläder , packa allt som vi ska ha med oss , duscha och måla naglarna.
    Det är bara att sätta fart , behöver ju lite skönhetssömn oxå
  • jelikr
    73an skrev 2008-05-30 21:33:55 följande:
    Vad spännande Jelikr:) Min stress att både fixa och planera bröllop samt vårt husköp börjar resultera i mardrömmar. I går natt drömmde jag att jag missade hela bröllopet, jag hann inte med, och plötligt var det kväll och jag hade inte ens klänningen där jag var. Huga, hur ska de då bli på slutet?
    Såna mardrömar hör liksom till själva bröllopsförberedelserna , har inte hört nån brud än som inte drömt konstigt innan bröllopet
  • jelikr

JIPPI!!!Nu är jag fru Sahlén.
    Ni ska få höra mer imorrn när jag har tid och är mindre trött

• jelikr

Nu finns lite av fotografens bilder i galleriet om ni vill kika

Svar på tråden ny övikstråd