Inlägg från: The Bumblebee |Visa alla inlägg
  • The Bumblebee

ny övikstråd

grabbarna:
    Vi ska köpa såna här billiga oblekta lakan att ha till dukar.
    Måste säga att jag tycker att den där prästdonnan verkar rätt knepig. Måste fråga min f.d svyvpappa som är kyrkoherde - om det är så att församlingsprästen verkligen kan ställa såna krav!

Har du bestämt ring förresten? Jag har sån beslutsångest, så snart tror jag att jag skippar ringen helt...

• The Bumblebee

grabbarna:
    Han är som mig med andra ord!
    Jag ändrar mig fram å tillbaka hela tiden...några turer finns i min blogg

Nu känns det mest som det kommer att bli en i vitt guld...om jag törs...

• The Bumblebee

FruT 080808 skrev 2008-05-16 13:06:57 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-16 09:49:38 följande:Jag har valt en i vitt guld, blev superbra Är så nöjd, testar den rätt så ofta
    Har du bild?
  • The Bumblebee

FruT 080808 skrev 2008-05-16 13:45:17 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-16 13:10:26 följande:Tyvärr inte, köpte den här i stan. Och den tillfälliga kameran jag har nu gör att den kommer se dålig ut om jag tar kort.
    Kan du beskriva den då?
  • The Bumblebee

grabbarna skrev 2008-05-18 12:01:57 följande:

kökspersonal ordnad *puh* vilken lättnad!
    Nej men vad skönt! Hur löste det sig?
  • The Bumblebee

grabbarna:
    Som jag sa på telefon - vilken himla tur att du varit ute i god tid! Hoppas nu att de fixar det bra nu! Snacka om värsta oturen...

Är så himla nervös nu...eftersom jag bara har ett par veckor på mig. Är min klänning totalt felsydd så är det enda jag kan göra - hyra en annan
    Ska prata med P senare om jag får tag i henne. Måste få veta vad som händer med min klänning.

• The Bumblebee

miapias skrev 2008-05-20 10:10:30 följande:

Nu är jag lite nervös för klänningen min sys ju i bjästa men jag har ju en liten bebis som växer i min mage så jag hoppas att den passar då jag ska ha den..
    Spännande! Å grattis förstås! Hur långt gången är du?
  • The Bumblebee

miapias skrev 2008-05-21 16:38:17 följande:

vi har fortfarande problem med städbiten..mamma tycker inte vi ska fråga någon av de som är bjudan.....om de kan ställa upp dagen efter...
    Oj det har vi inte heller till 100% fixat. Men jag tror nog att våra familjer kommer att hjälpas åt. Jag har ju ett gäng systrar som kan få hugga in åtminstone
  • The Bumblebee

miapias skrev 2008-05-21 18:39:50 följande:

mmn min ena bror har småbarn o svårt att komma ifrån och min andra åker till italien dagen efter..suck..
    I see. Jag har ju som sagt ett gäng att fråga - då vi är 9 syskon å jag är den enda som har barn
    Hoppas att det löser sig för er iaf.
  • The Bumblebee

Jag har handlat underkläder där ett par ggr. Men har lärt mig nu att hon faktiskt inte kan så där mycket som man vill - när man köper behåar i den prisklassen. Det är lyxigt att stå i provhytten å någon plockar fram plagg åt en - men jag vill ju att de verkligen ska se om bh'n sitter bra. De jag har köpt har suttit bra den första dagen sen så har de av olika anledningar inte alls varit bra - så jag handlar inte där längre.
    Men du kan ju ha bättre tur eller vara enklare att ekipera med underkläder.

Nu ska jag kasta mig i säng. Har mina aningar på att nåt ska ske imorgon... Borde nog sova ordentligt inatt.

• The Bumblebee

miapias skrev 2008-05-25 11:12:48 följande:

The Bumblebee VAr det du som fick sjunga utanför kapahl???
    Nej, tack å lov!!!

Min möhippa skedde i Härnösand. Är megabakis och återkommer med detaljer.
    Har precis fått hem barnen å ett gäng från svensexan (som skedde samtidigt - väldigt otippat!) som åkt långväga... Måste vara lite social nu alltså - shit vill helst sova bort dagen
  • The Bumblebee

grabbarna skrev 2008-05-25 19:46:12 följande:

låter intressant väntar på rapport. själv är jag tämligen säker på att jag inte bli hippad meeen det kanske vore en ide att ändå se till att vara nyduschad och fräsch på de lördagar som är kvar The Bumblebee skrev 2008-05-25 11:22:16 följande:
    Ja, det är ett hett tips från mig. Jag gick å la mig halv ett natten mot lördagen. Var iväg och solade och tog sedan en lååång dusch med tillhörande helkroppsrakning Hade även tvättat "utgångskläder" till mig oxå (hade ju fått order att fixa sånt till sambon) och hängt dem så de skulle vara "ready to go" på lördag

Är för övrigt tacksam för att vi inte blev uppskrämda ur sängarna tidigt - barnen tyckte att det var nog knepigt som det var när både mamma å pappa helt utan förvarning skulle bort.
  • The Bumblebee

jelikr:
    Ha en underbar dag imorgon!!!

Själv så känner jag mig riktigt nere - min klänning passar inte alls. 8 dar innan bröllopet så verkar jag stå utan klänning - livet hade kunnat vara roligare...

• The Bumblebee

Nu är klänningen hos sömmerskan. Hos ska sy in den 3(!) cm på vidden för att den inte ska trilla ner. Sedan ska hon försöka fålla ner så jag slipper gå barfota och ändå visa fötterna.

Kan inte fatta hur jag ska ha burit mig åt om jag mätt så fel (särskilt på längden) men just nu orkar jag inte bry mig om det - bara klänningen blir bra!

Svar på tråden ny övikstråd