Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

Kostnad per person???

vi betalar ca 1200 kr/person, då är det:

brudskål med snittar,
    tre rätters,
    tårta , avec och kaffe
    vin/öl till maten,
    fri bar med vin/öl/cider,
    förfriskningar så som godis vatten/läsk,
    natta mat (korv med bröd)

Detta är på en herrgård, med hjälp från en "bröllopsanskordinator" som ingår i herrgården och priset, kan man säga, eller om man vill kalla det bra service...hon kan fixa frisör, fotograf, florist, transport, bara att säga till så hjälper hon en...

Och ja det andra så som bordsdekorationer, dukning, städning,serverings personal. m.m

FruRålin080808 skrev 2008-03-12 19:19:59 följande:
    Max 200 kr/pers eftersom vi inte ska ha middag utan cocktailparty med tilltugg och kaffe och tårta...Ni som har en kostnad på 1500 kr anlitar ni catering eller är på en restaurang? Hur många bjuder ni? Tycker att det låter hutlöst dyrt!
  • sokkerstruten

Ok!

Ja det känns bra ialla fall! Tryckt, då man inte har gjort detta innan! :) Det är dock i Landvetter, vid landvetter sjön. Men vad jag har förstått så ligger det på dom priserna ungefär vart man är ca 800- 1000 kr per person om man ska vara på en herrgårdslikande ställe...

Om jag tänker efter så kan det nog priset gå upp en 50-100 kr till när man väl är klara med allt vad gäller maten m.m...vi har inte spikat allt vill ha med än..

jordgubbar och oboy skrev 2008-03-12 19:34:52 följande:

Låter som ett otroligt bra pris, sokkerstruten!Mkt bröllop för pengarna iaf. i gbg..
  • sokkerstruten

ok, ja då känns det ju ännu bättre! :)

jordgubbar och oboy skrev 2008-03-12 20:03:31 följande:

Dom flesta ställen jag kollat med kommer man upp i dom summorna UTAN tårta, avec,vickning, fri bar.
  • sokkerstruten

Ni som får det till 350 kr/person. Var har ni festen och så, är det cataring? Vad har ni för lokaler? Hur gör ni med städandet av lokalen, och serveringen av maten? Dukning och dekoration?

• sokkerstruten

Hej! Kanske ska tänka på att vissa andra som betalar mer, har det på¨ett slott eller kanske en herrgård. Inte för att det är finare i slott eller herrgård eller blir inte blir fint i en mysig hembygsdgård eller prästgård. Man får betala för lokalen och resturangen i dom lite högre priserna. Och även betalbar m.m eftersom man inte får ha "egen bar" och att man inte kan köpa alkohol från danmark eller tysklnad, vilket hade varit det bästa alternativet så klart, för alla! :) Hoppas ni får ett fin och underbar dag!

JohanoCissi skrev 2008-03-18 15:22:00 följande:
    Vi har inräknat förrätt, varmrätt, tårta, vin, öl, sprit, ave, välkomstskål snacks och kaffe= 350:-/personVad jag ser så verkar det vara ett ganska bra pris jämfört med vissa av er andra.
  • sokkerstruten

oj jag menar.. inte för att det är finare i ett slott eller härrgård, eller att det inte är fint i en mysig hembygdsgård eller präst gård, kan bli hur fint som helst!

• sokkerstruten

Det tycker jag inte...vi betalar ca 1000/1100 kr per person, och då ingår allt ovan som dig förutom bröllops sviten och frukosten... hur många ska ni bjuda?

• sokkerstruten

ok vi gifter oss på Hällsnäs Affärsklubb i landvetter...

och ni?

sveeli skrev 2008-04-02 17:17:29 följande:
    vi räknar med att bli 32 vuxna o nio barn (vi får såklart barnrabatt)var gifter ni er?
Svar på tråden Kostnad per person???