• Pumpkin

Er budget?

Omröstning önskad av MissieA.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Er budget?
  • ingenjörsbruden
    MissieA skrev 2008-03-13 16:16:22 följande:
    hehe vilken variation. Hur många gäster har alla då??
    Kan du inte göra en ny omröstning med antalet gäster????
    Nyfiken så in i!

Det hade varit spännande att göra en kombinerad omröstning med budget o antal gäster....men det är nog för avancerat misstänker jag!!!
  • MissieA

Det tror jag med att det är. Det är kära pumpkin som gör undersökningarna så be henne snällt,

• Pumpkin

Jag kan starta en omröstning om gäster, men en kombinerad blir lite för mkt

• GME76   080802

Ca 40 000:- exkl resa gissar jag på att det blir...hjälp.

• kikalt

Det kryper ju sakta men säkert uppåt så jag är lite orolig att spränga 30000 kr-gränsen, men hoppas att vi håller oss under det! Nån bröllopsresa räknar jag inte in i budgeten förresten.

• 26juli2008

Vi hade 30 som budget men kommer tt landa på över 50 och det utan resan! vi har ingen resa inplanerad, då jag troligen kommer att jobba då vi gifter oss. resan kommer troligen att bli till hösten, min blivande vet inte om det än för han tror att vi ska ta en tur med husvagnen på vår smekmånad och det lär ju knappast ske

• silvera

Jag hade velat att det stod "Budget???" på en rad...
    Jag hade ingen budget, utan hade fria tyglar, även om jag diskuterade allt med en (uttråkad) karl, som betalade allt eftersom jag kom på att vi (jag!) behövde grejer...

Men bara för att jag inte hade någon limit valde jag inte de dyraste alternativen, utan de jag tyckte var mest prisvärda.

Totalt gick väl allt på 150 000, plus våra bröllopsresor, som vi delade upp på olilka tillfällen...

• Stardusty

Öhh hur lyckas ni få ner det till runt 30-40 tusen??? jag som tyckte 60000 var lite...

• fiffinurlig
    Stardusty skrev 2008-03-14 13:04:12 följande:
    Öhh hur lyckas ni få ner det till runt 30-40 tusen??? jag som tyckte 60000 var lite...
    Det beror ju lite på hur man har tillställningen..Vi har hyrt lokal och har catering. Lokalen kostar ioersig 6500 att hyra men då ingår 18 rum och gästerna betalar 200 kronor per person för att sova över. Som catering har vi buffé som kostar ca 200 pp. Alkoholen har vi köpt själva i Tyskland. Klänningen sydde jag upp i Kina-ursnygg men gick på under 2000 inklusive underkjol och bolero.
    Håret gör en kompis till min syster som är frisör för ca 500-700 kronor.
    Det som blir största posten för vår del är fotograf som går på ca 7500 kronor..
    Våran budget ligger på 35000 ungeffär och då har vi absolut inte snålat med något.
  • avil

satte på 80 000 -89 999-
    men har ingen ANING!
    resan går på ca 40 000-vi gifter oss på resan därför räknas den definitivt med.
    sen ring ca 6000
    kläder ca 6000
    fickpengar o mat på resan?? hur mycket? massor!!
    o fotografen?
    Ingen aning vad allt kan sluta på......
    vi har ingen fest o inga gäster dock-blir inte alltid så billigt ändå ..

Svar på tråden Er budget?