• Petzi

    Alkoholfri möhippa

    Jag har ett dilemma. Jag har haft problem med alkoholen som jag nu är fri ifrån, jag ska alltså inte ta en droppe. Jag hade tänkt tala om det för mina närmsta vänner (vissa vet redan)... Men tror ni att det blir en möhippa ändå? Någon som har vart med om alkoholfri möhippa?

  • Svar på tråden Alkoholfri möhippa
  • Jenniecarlsson

    Men det går väl jättebra att ha en alkoholfri möhippa! Det finns massor med aktiviteter man kan göra som inte behöver innehålla alkohol, spa tex=). Tycker att det är starkt av dig att ta ställning och säga som det är. Kram på dig!

  • 20080301

    Jag fick 2 hippor båda alkoholfria

  • a wife to be

    Annars vore det ju inte speciellt schysst av dina vänner tycker jag. Det är väl inte alkoholen som är det viktigaste. Det är väl att man har kul tillsammans.

  • Nessan

    Självklart kan man ha en alkoholfri möhippa!! O
    och lika självklart är att den kan/kommer att bli minst lika rolig!
    Dina vänner gör ju möhippan för din skull, du kommer ju vara hippans huvudperson och därför bör de ju göra sånt du skulle gilla och definitivt respektera att du inte vill att alkohol blandas in. Det vore fullkomligt onödigt, och vet de om dina tidigare problem borde de också inse att alkohol är helt onödigt och överflödigt på din hippa. Man kan absolut ha kul ändå!

  • Silva79

    Var på en kompis möhippa som var alkoholfri fram till festandet på kvällen, så varför inte. Vi var på ett litet spa i skogen, hade picknick vid en sjö och en runda till boda borg. Inget av det kräver ju alkohol direkt, man kan ha kul på sånt ändå :)

  • Petzi

    Tack för era svar... :) Blev lite gladare...

  • Spexan

    ... är ju inte helt ovanligt med möhippor där bruden är gravid och då dricker ju hon ingen alkohol. Då brukar ju inte de andra gå in för alkohol heller. Har man middag på kvällen kanske det är några som tar något/något vinglas, men det kanske är ok för dig? Om de närmsta vet att du inte dricker respekterar de nog det, och de övriga kanske inte behöver veta det exakta skälet, om du inte vill.

    Dina vänner kommer säkert ordna det jättebra och du kommer ha superkul!

  • stinakina

    Min möhippa skulle ha varit alkoholfri(det kan den ju bli ändå) pga att jag var gravid, fick missfall 12 feb

    Men jag förstår ditt dilemma, alla kommenterade att jag inte skulle få dricka på min möhippa, att inte få dricka champagne på bröllopet osv....ärligt...jag såg faktiskt fram emot en bakisfri dagen efter...

    Jag tål dessutom inte mycket alkohol,Så jag har faktiskt bett mina närmsta vänner att jag inte vill ha en massa alkohol, nån öl på sin höjd...

    Lika på bröllopet, jag har redan nu bestämt mig för att inte dricka mer än lite till maten!!

  • DanKat

    Självklart kan du ha möhippa utan alkohol!!!!!!! Jag har bara varit på en möhippa eftersom knappt någon av mina kompisar har hunnit gifta sig än, men det var verkligen inte någon som hade en tanke på att det skulle vara någon alkohol med på den. Vi hittade på roliga uppdrag på stan som den blivande bruden fick utföra och sen åt vi middag hemma hos en av kompisarna varefter vi på kvällen for till en annan av kompisarna och mumsade på kakor och chokladfondue i deras härbre Jättemysigt! Blev bjuden på en annan möhippa i höstas men den hade jag inte så stor lust att gå på, bl.a. för att det "räknades" med att man skulle dricka en massa alkohol... vilket jag helt enkelt inte gillar... (å så är jag dessutom inte direkt nära vän med bruden heller). Blev kanske onödigt långt svar det här Det jag ville få fram var som sagt att jag tycker det är självklart att man kan ha precis lika roliga möhippor utan alkohol, det går att hitta på massor med roliga saker ändå! (det är bara att kolla på alla tips här inne på BT )

  • Kakan84

    Själv har jag varit på två möhippor och fått se filmer från flera stycken och det har aldrig varit alkohol inblandat. Antagligen pga av det har varit frikyrkogäng men det har varit superkul!!! Alkohol är inte nödvändigt för att ha roligt överhuvudtaget.

  • valkyriana

    Det får vi verkligen hoppas!!!!
    Möhippan är ju för DIN skull! Och den ska ju formas efter hur du vill ha det. Och vi får verkligen hoppas att din tärna och dina vänninor känner dig såpas väl.
    Din möhippa kommer bli gôr rolig och alkoholfri!

Svar på tråden Alkoholfri möhippa