• soda30

Nu har jag nytt efternamn!!!

Idag fick jag papper fr skattemyndighetern om mitt nya efternamn! Kändes skumt. I 30 år har man hetat samma namn, som man e såååå van att skriva. + att jag fick underteckna ett papper ideg med nya namnet! Jisses va skoj, men SVÅRT! Ändå har jag behållit mitt flicknamn som mellannamn. Så det är bara ett vanligt s- son namn jag måste få koll på..........
    Så cooolt.

• Svar på tråden Nu har jag nytt efternamn!!!
  • sokkerstruten

hehe har redan börjat öva skriva mitt min blivandes efternamn..:)

• stfa

Grattis till det nya efternamnet!
    Jag har börjat öva, hur sjutton skriver man K med skrivstil? Har ju haft några år på mig att öva upp min nuvarande "autograf" Svårt att ändra...

• Skonie

Känner samma. Ok, jag vil verkligen ha smabon namn. Tycker det är fint och passar mig. Men oj så svårt det är att skriva med mina stil!

• soda30

Samma här. Hur skriver man K enkelt?

• surran1986

Hur lång tid tar det om man ansöker om nytt efternamn?

• 20080301

Jag fick papper om mitt nya namn 5 dagar efter vigseln

surran1986 skrev 2008-03-14 07:51:23 följande:
  • LloveC

Ja visst känns det konstigt. Var och fixade nytt pass nu i veckan och den namnteckningen kommer väl inte vara sig så lik i framtiden kan man tro

• LloveC

Jag fick mitt papper 3 veckor efter vigseln, så det verkar vara lite olika

surran1986 skrev 2008-03-14 07:51:23 följande:
  • Thailand 08

har du fått körkortspappret oxå?
    Jag fick från skv + på körkortet men det stog fel.Fick ett nytt namnändrings papper från skv i förra veckan,men inget än från vägverket *suck* bara för det måste jag skriva gamla namnet när jag betalar med kort

• soda30

Tog två veckor efter vigseln innan papprena kom. Men där står att det gällde sedan 29/2!!!

Svar på tråden Nu har jag nytt efternamn!!!