Vem städar på ert bröllop?
Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?
Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?
Hm, vi har ingen personal... så någon måste göra det. Om ni inte hade personal, vem skulle ni fråga?
Jag har också hela tiden varit inne på att våra närmaste familjer kommer hjälpa till med undanröjningen efter festen. Men döm om min förvåning när vårt toastmasterpar igår hade en del frågor och en av dem var:
"-Ni har väl inte räknat med att vi ska städa efteråt?"
Och i nästa andetag frågar om de kan låna vårt hus att sova i efter festen. Det är nämligen så att min sambos familj bor 13 mil bort och de tyckte att de skulle inte behöva städa utan det skulle vårt folk göra där festen var och att de skulle komma och njuta av festen och sen åka hem.
Det handlar ju om att ge och ta, vid ett så stort evenemang som bröllop så ställer man ju upp, det skulle vi gjort och kommer göra om och när de gifter sig, det är inget jag ens reflekterat över att slippa faktiskt....
Det är ju uppenbarligen väldigt olika hur man gör, men vi har ingen personal på vårt bröllop förutom serveringspersonal och de städar inte. Jag kan väl känna att om vi ställer till ett kalas värt 60000:- så tycker jag nog det minsta man kan göra som nära familj(föräldrar och syskon) är att hjälpa till med städningen efteråt, som någon sa, är man några stycken så går det ju rätt fort. Jag tycker det finns 60000 anledningar till varför brudparet bör slippa detta. Jag känner också att vore det någon i min familj som gifte sig så skulle jag inte ens reflektera över det utan självklart ställa upp och hjälpa till efteråt, för brudparets skull. Vi har heller inget överflöd av pengar så det har kännts att spara ihop till det här utan ekonomisk hjälp någonstans ifrån och då tycker väl jag att det är schysst om närmsta familjen kan göra detta. Men som sagt, det är olika vad man tycker.