• MAJ09

Brudens efternamn eller?

Jag har en övertallningskampanj om att min blivande ska ta mitt namn, kan ju inte tvinga han men jag byter inte är jag dum?

• Svar på tråden Brudens efternamn eller?
  • jeslin

Han kanske känner likadant som dig?

Jag tar min sambos namn även om det inte alls klingar klockrent vi har ovanliga namn bägge två men jag tycker inte det spelar någon roll vad man heter i efternamn..

Ni får väl kompromissa lite

• Höstbrud-07

Det är hemskt kul att heta samma namn är bara mitt tips.

• vilja76

Min sambo vill ta mitt efternamn som mellannamn så att vi alla heter likadant men det får han tydligen inte enligt skatteverket....fattar inte varför men så är det. DUMT!!!

• 2aug08

Min sambo tar mitt namn. Jag förklarade för honom varför jag inte ville ta hans namn och det förstod han. Sen gav jag honom 3 alt. Ta mitt namn, behålla varsitt eller att han hittade på ett helt nytt.

• Jenniecarlsson

Min svåger (m2b´s bror) tog sin frus efternamn. Han fick jättemycket glirignar av alla runtomkring för det vilket jag tycker är helt förjäkligt rent utsagt! Det är ju ingen som reagerar när kvinnan byter till mannens efternamn lixom!

• Aleta

Jag har flera vänner där mannen har tagit fruns namn!
    Go for it.

• Humlan66

Jag vägrar heta något jag knappat kan utala själv ( dock svenskt namn ) så vi ska söka nytt .Tror jag att det blir iaf *s*

men inget fel i att ta brudens namn, är det så du känner så

• rosa drömmar

Min blivande ska ta mitt efternamn men kanske behålla sitt som mellannamn. Jag byter inte till hans otroligt vanliga mot mitt ovanliga. Stå på dej men pressa inte för hårt då kanske han vägrar.

• cillissa

ja e vel gammeldags - ja tycker man ska ta killens namn o om de namnet e döfult så får mann väl byta bägge

• AnnaochHenrik

Min karl tar mitt namn - förstår inte varför det skulle vara mer logiskt att tjejen byter! Vi valde utifrån vilket som var snyggast, och då blev det mitt.

Svar på tråden Brudens efternamn eller?