Brudens efternamn eller?
Jag har en övertallningskampanj om att min blivande ska ta mitt namn, kan ju inte tvinga han men jag byter inte är jag dum?
Jag har en övertallningskampanj om att min blivande ska ta mitt namn, kan ju inte tvinga han men jag byter inte är jag dum?
Han bytte till mitt efternamn. Mitt krav var att vi hade samma namn, endast ett namn och vi skulle gemensamt bestämma vilket namn dvs inte låta slumpen avgöra. Vårt dilemma var att både kunde tänka sig att byta... Så efter långa diskussioner hade han övertygat mig om varför vi skulle ta mitt namn. Det kändes nästan lite snopet att inte få byta... Man han tycker det är kul att få vara lite annorlunda!
Vi tog min svärmors flicknamn. Maken bytte några månader innan vigseln, via Skatteverket. Sedan ansökte vi om hindersprövning med hans nya namn och angav att vi båda skulle ha det som gemensamt efternamn. Vi fick alltså ett nytt efternamn båda två (och helt gratis)!
Min blivande ska ta mitt namn, de stog mellan att ta mitt eller att ta hans pappas, för hans namn fanns det ingen chans att vi skulle ta ( lååång tråkig historia) Så för att göra det så enkelt som möjligt för oss så tar han mitt, så snart finns dedt hela 9 personer i världen med det efternamnet *S*
Du kan inte tvinga honom att byta till ditt, precis som han inte kan tvinga dig att byta till sitt.
Vi ska ta min mammas efternamn som ogift. Vi har haft diskussiner om detta tidigare då hans dotter hade hans efternamn, men detta löste sig då hon bytte till sin mammas efternamn när de gifte sig
vi ska ha våra egna.
Vi behöll vara och det funkar jättefint! Känner mig inte ett dugg mindre gift för det!
vi ska ta mitt namn då sambon heter carlsson nu...
Lånar tråden lite
Duchess: Måste fråga, bytte din make till sin mammas innan ni skickade in hindersprövningen? Måste man skriva in sitt "nya" namn alltså?