• Silva79

Svartvita bilder med en färgklick

Har börjat leka lite med bilder i Gimp och skulle behöva behöva några färgbilder. Jag gör dom svartvita och förstärker sen en detalj i färg. Det ett finns exempel i mitt galleri.

Någon som har någon rolig bild jag kan öva på, gärna bröllopsbilder men även annat, jag skickar givetvis tillbaka resultatet. Men förvänta er inte för mycket ännu, jag är nybörjare :)

• Svar på tråden Svartvita bilder med en färgklick
  • Silva79

Gifter mig också i Juni :) Tycker jag fortfarande att det är kul då så kan jag säkert fixa ett eller annat foto då :)

Hur man gör, jag kan ju men jag är kass på att förklara... Tyvärr...

Lärde mig dock av denna tråden: foto.ifokus.se/Default.aspx
    Ganska långt ner står det hur man gör, fast det tog en stund innan jag listade ut det ändå.

• Silva79

Ingen som har några roliga bilder, jag börjar få slut på egna :-/

• Silva79

Det funkar nog vilket som, vill du maila så är min adress silva79@gmail.com. Berätta gärna vad det är du vill ha i färg!

jelikr skrev 2008-03-17 08:09:08 följande:
    Kan du ta bilder ur galleriet eller ska jag maila dom???Annars kan jag lägga in några som du kan välja mellan sen....
  • Silva79

Tack, ska se vad jag kan göra med dom ikväll.

jelikr skrev 2008-03-17 09:34:06 följande:
    Jag har mailat dig.Har oxå ett kort på våra 3 barn i galleriet som du gärna får använda om du vill....
  • Silva79

Du har mail, har gjort 2 av bilderna, får se om det blir fler :) Hoppas du gillar dom...

jelikr skrev 2008-03-17 09:34:06 följande:
    Jag har mailat dig.Har oxå ett kort på våra 3 barn i galleriet som du gärna får använda om du vill....
  • Silva79

Ett gratis bildredigeringsprogram, det brukar jämföras med photoshop.

Suniz skrev 2008-03-17 16:42:03 följande:
    Vad är gimp?
  • Silva79

Jag är skitdålig på att förklara bara så du vet.

Öppna ett foto, öppna lagerfönstret (ctrl+L). Skapa en dublett av lagret, markera dubletten (den borde heta "bakgrund-kopia").